Το πρώτο σημαντικό μέρος δράσεων και παρεμβάσεων από τον Δήμο και τον ΟΚΠΑΠΑ για την αντιμετώπιση προβλημάτων σχετικών με την πανδημία του COVID-19 ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία.
Με την έναρξη των μέτρων για την πανδημία, οι κοινωνικές υπηρεσίες του Δήμου και του ΟΚΠΑΠΑ τέθηκαν υπό την ίδια ομπρέλα και για πρώτη φορά δούλεψαν από κοινού.
Έτσι έγινε εφικτή η υλοποίηση ενός μεγάλου προγράμματος που περιλάμβανε ενημερώσεις, διανομή τροφίμων, παροχή φαρμάκων, φροντίδα για άστεγους, απολυμάνσεις και διανομή υγειονομικού υλικού.
Τον απολογισμό της δίμηνης δραστηριότητας έκαναν στην διάρκεια συνέντευξης τύπου ο Αντιδήμαρχος Γιάννης Αϊβατίδης, ο Πρόεδρος του ΟΚΠΑΠΑ Δημήτρης Πάνου και η ειδική σύμβουλος του δημάρχου Διονυσία Αμπατζίδου.
Με την έναρξη των έκτακτων μέτρων ο Δήμος δημιούργησε το Συντονιστικό Κέντρο Κοινωνικής Φροντίδας και Αλληλεγγύης, το οποίο είχε την ευθύνη για τον προγραμματισμό και την υλοποίηση των δράσεων.
Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο αντιδήμαρχος Γιάννης Αϊβατίδης, στο διάστημα αυτό:
- Έγιναν δράσεις κοινωνικής προσφοράς στις Δικαστικές Φυλακές Σταυρακίου.
- Παρασχέθηκε υγειονομικό υλικό στην Αστυνομική Διεύθυνση Ιωαννίνων.
- Υλοποιήθηκαν δράσεις κοινωνικής φροντίδας σε ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού, όπως είναι οι Ρομά με κονδύλια που δόθηκαν από την κυβέρνηση αποκλειστικά για τον σκοπό αυτό.
- Έγιναν επαναλαμβανόμενες ενημερωτικές δράσεις στο Κέντρο Φιλοξενίας Προσφύγων και Μεταναστών του Κατσικά και δημιουργήθηκαν όλες οι υποδομές για την αντιμετώπιση πιθανού κρούσματος εντός του Κέντρου.
«Ο Δήμος με όλες τις δυνάμεις του στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων. Οι δράσεις μας για κοινωνική προσφορά και αλληλεγγύη θα συνεχιστούν με σκοπό την ανακούφιση των συμπολιτών μας που έχουν ανάγκη», υπογράμμισε ο κ. Αιβατίδης.
Ο Πρόεδρος του ΟΚΠΑΠΑ, Δημήτρης Πάνου, τόνισε ότι οι δράσεις που αναπτύχθηκαν αυτό το διάστημα κάλυψαν τις περισσότερες ανάγκες των συμπολιτών μας και κυρίως των ευπαθών ομάδων, των ηλικιωμένων και των μοναχικών ατόμων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε το πενταψήφιο τηλεφωνικό κέντρο που λειτούργησε δέχθηκε 269 κλήσεις, που αφορούσαν στην ανάγκη για παροχή τροφίμων και φαρμάκων καθώς και στην κάλυψη άλλων αναγκών όπως εξόφληση λογαριασμών.
Καλύφθηκε το 80% των αιτημάτων ενώ όσα δεν ικανοποιήθηκαν οφείλεται κυρίως στην οικονομική κατάσταση των αιτούντων (εισόδημα μεγαλύτερο από το προβλεπόμενο) και στην ύπαρξη υποστηρικτικού πλαισίου.
Το πενταψήφιο τηλεφωνικό κέντρο (15420) από την Δευτέρα 11 Μαίου παύει να λειτουργεί και οι πολίτες θα μπορούν και πάλι να απευθύνονται στα τηλέφωνα του ΟΚΠΑΠΑ (26510 54268) και της Κοινωνικής Πρόνοιας (26513 61318).
Ο κ. Πάνου έκανε ειδική μνεία στη διανομή τροφίμων του προγράμματος ΤΕΒΑ σε 1141 οικογένειες, η οποία για πρώτη φορά έγινε κατ’ οίκον, με μηχανισμό που δημιουργήθηκε ακριβώς για τον σκοπό αυτό από τον ΟΚΠΑΠΑ και την Κοινωνική Υπηρεσία.
Εθελοντικά συμμετείχαν η «Μέριμνα», ο Ερυθρός Σταυρός Ιωαννίνων και ο κ. Κωνσταντίνος Ζιάβρας τους οποίους ο κ. Πάνου ευχαρίστησε θερμά.
Στο διάστημα αυτό και μετά από κινητοποίηση των δομών του ΟΚΠΑΠΑ και τη βοήθεια των Νοσοκομείων, της Αστυνομίας και του Εισαγγελέα, τέσσερις άστεγοι μεταφέρθηκαν στο Υπνωτήριο του ΟΚΠΑΠΑ.
«Η πρώτη φάση των κοινωνικών παρεμβάσεων ολοκληρώνεται. Όμως θα συνεχίσουμε να επιδιώκουμε το καλύτερο για τους συμπολίτες μας», υπογράμμισε ο κ. Πάνου.
Η ειδική σύμβουλος του Δημάρχου Διονυσία Αμπατζίδου υπογράμμισε ότι η συνεργασία των κοινωνικών υπηρεσιών Δήμου και ΟΚΠΑΠΑ ήταν πολύ σημαντική κατά την διάρκεια του διμήνου. Οι δράσεις συνεχίζονται και στο πλαίσιο αυτό γίνεται καταγραφή των εμβολιαστικών αναγκών στις οικογένειες των Ρομά. Ταυτόχρονα οι υπηρεσίες σχεδιάζουν τους τρόπους με τους οποίους θα ανταποκριθούν σε νέες ανάγκες που ανακύπτουν.