Από τον Σεπτέμβριο θα ενταχθούν πιλοτικά στο υποχρεωτικό εβδομαδιαίο πρόγραμμα των νηπιαγωγείων, των δημοτικών και των γυμνασίων τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, που θα αντικαταστήσουν τη Θεματική Εβδομάδα.
Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, κεντρικός στόχος του είναι «οι μαθητές να εφοδιαστούν με δεξιότητες ζωής, ήπιες δεξιότητες και δεξιότητες ψηφιακού γραμματισμού (δεξιότητες του 21ου αιώνα)».
Τέσσερις θα είναι οι βασικοί θεματικοί κύκλοι των Εργαστηρίων: «Ζω καλύτερα», «Φροντίζω το περιβάλλον», «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ» και «Δημιουργώ και Καινοτομώ».
Αναλυτικότερα, οι θεματικοί κύκλοι και οι επιμέρους θεματικές τους, όπως τις ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας, θα είναι:
1. «Ζω καλύτερα – Ευ Ζην»: Αυτομέριμνα και πρόληψη, σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, πρόληψη εξαρτήσεων οδική ασφάλεια, διατροφή, ψυχική υγεία.
2. «Φροντίζω το περιβάλλον»: Κλιματική αλλαγή, οικολογική συνείδηση, αειφόρος ανάπτυξη, φυσικές καταστροφές, παγκόσμια και τοπική κληρονομιά.
3. «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη»: Ανθρώπινα δικαιώματα, εθελοντισμός, αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα.
4. «Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία»: Δράσεις δημιουργικότητας και καινοτομίας, νεανική επιχειρηματικότητα, ρομποτική, STEM/STEAM, νέες τεχνολογίες, «γνωρίζω τα επαγγέλματα».
«Σε ένα περιβάλλον αυξανόμενης πολυπλοκότητας, στρέφουμε την προσοχή μας στην ανάπτυξη ήπιων δεξιοτήτων και δεξιοτήτων ζωής, για να εφοδιάσουμε τους μαθητές μας με την ικανότητα να σκέφτονται πιο σφαιρικά, να αξιοποιούν καλύτερα την παρεχόμενη γνώση, να αλληλεπιδρούν πιο ενεργά και δημιουργικά με τον κοινωνικό τους περίγυρο» δήλωσε σχετικά η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως.
«Η πρωτοβουλία μας αυτή εξυπηρετεί και μια νέα φιλοσοφία: Αλλαγή από “κάτω προς τα πάνω”, με μεθοδικότητα και σταθερά βήματα, αξιοποιώντας την τεχνογνωσία έμπειρων φορέων, τα επιστημονικά εχέγγυα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, και έχοντας ήδη εξασφαλίσει επαρκή χρηματοδότηση για τις επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών. Νέες δεξιότητες, καινοτόμες μέθοδοι διδασκαλίας, για να χτίσουμε το σχολείο του αύριο» συμπλήρωσε.
Από την πλευρά της, η υφυπουργός, αρμόδια για τα θέματα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Σοφία Ζαχαράκη, αναφερόμενη στο γεγονός ότι άνοιξε η πλατφόρμα του ΙΕΠ για την υποβολή προτεινόμενου εκπαιδευτικού υλικού για τα Εργαστήρια, έκανε λόγο για «το πρώτο βήμα μιας μεγάλης προσπάθειας».