Έλαβε χώρα στο Πάρκο Εθνικής Συμφιλίωσης, από 3-9 Ιουλίου
Με εξαιρετική επιτυχία πραγματοποιήθηκε το 2ο Θερινό Σχολείο Μουσικής της Νεανικής Ορχήστρας Ντο Ρε Μι του Δημοτικού Ωδείου Ιωαννίνων, που έλαβε χώρα στο Πάρκο Εθνικής Συμφιλίωσης, από 3-9 Ιουλίου, υπό τη φιλοξενία του Ιδρύματος της Βουλής των Ελλήνων για την Δημοκρατία και τον Κοινοβουλευτισμό.
Το Σχολείο, στο οποίο συμμετείχαν η Νεανική Ορχήστρα Ντο Ρε Μι του Δημοτικού Ωδείου Ιωαννίνων (27 μέλη), υπό τη διεύθυνση του κ. Γεράσιμου Λώλη, και μαθητές του Δημοτικού Ωδείου Καστοριάς (9 μέλη), υπό την εποπτεία και καθοδήγηση του δασκάλου κιθάρας κου Βασιλείου Θεμελή, υλοποιήθηκε στη βάση 9 αξόνων:
1. Συνεργατικότητα: συνεργασία δύο μουσικών σχημάτων των αντίστοιχων Ωδείων και αλληλογνωριμία των μαθητριών/μαθητών μεταξύ τους.
2. Εξωστρέφεια και άνοιγμα στην τοπική κοινωνία: συναυλίες σε Καστοριά και Νεστόριο σε δύο υπέροχους χώρους (Απόζαρι στην Καστοριά, Παλαιό Δημοτικό Σχολείο στο Νεστόριο), με τη συνδρομή των αντίστοιχων Δήμων, οι οποίοι έθεσαν στη διάθεσή των μουσικών κάθε πρόσφορο μέσο για την υλοποίηση των δύο συναυλιών.
3. Γνωριμία με την ιστορία, τη φύση και τον πολιτισμό. Πολύτιμη ήταν εδώ, πέραν της γενικής άριστης φροντίδας και εποπτείας, του επιστημονικά υπευθύνου του Πάρκου δρα Θεόδωρου Σιόντη. Ο κος Σιόντης μας αφηγήθηκε την ιστορία και την ανθρωπογεωγραφία της περιοχής, μας μύησε στην πανίδα και τη χλωρίδα του Γράμμου και οργάνωσε τρεις μεγάλες περιηγητικές διαδρομές των τεσσάρων ωρών η κάθε μια.
4. Ενθάρρυνση της δημιουργικότητας: Πέραν των 3/ωρων καθημερινών προβών και των αντίστοιχων συναυλιών στην Καστοριά, το Νεστόριο και στο Πάρκο, το τελευταίο είχε μετατραπεί σε έναν δημιουργικό μουσικό τόπο με τις/τους μαθήτριες/μαθητές να μελετούν ανά ομάδες και να πειραματίζονται μουσικά τόσο στους υπαίθριους χώρους, όσο και εντός του συνεδριακού κέντρου, όπως και στα δωμάτιά τους, ώρες μετά την επίσημη πρόβα. 5.Αρχαιογνωσία: Έγιναν ξεναγήσεις από τους υπευθύνους αρχαιολόγους τόσο στη νεολιθική αναπαράσταση του Δισπηλιού Καστοριάς όσο και στο εργαστήριο των ευρημάτων, όπου εκτίθεται πρωτογενές υλικό των νεολιθικών τέχνεργων.
6. Γνωριμία με φορείς και υπευθύνους πολιτισμού, όπως το Φεστιβάλ του Γράμμου, στο οποίο είχε ενταχθεί η συναυλία στο Νεστόριο.
7. Θραύση του παραδοσιακού προτύπου «συναυλία σε κλειστό χώρο» με την υλοποίηση τόσο της πρώτης πρόβας, των συναυλιών σε Καστοριά και Νεστόριο, όσο και της τελικής συναυλίας στο λιβάδι κάτω από το Πάρκο, σε ανοιχτούς χώρους, σε μια προσπάθεια να κατανοήσουν οι μαθήτριες/μαθητές και να συμμετάσχουν στη δημιουργία νέων ηχοτοπίων.
8. Ανταποδοτικότητα και ευεργετισμός: Τα δύο μουσικά σχήματα, την τελευταία ημέρα και μετά την αναχώρησή μας από το Πάρκο, δέχτηκαν να επαναλάβουν τη συναυλία, κατόπιν πρόσκλησης και ευγενικής παράκλησης, στο ξενοδοχείο του ομογενή κου Παύλου Άφκου.
9. Οικείωση και δυνατές εμπειρίες με τη δημιουργία σχέσεων φιλίας μεταξύ των μαθητριών/μαθητών, σε σημείο που την τελευταία ημέρα εκτυλίχθηκαν εξαιρετικά δυνατές στιγμές πλήρους συγκίνησης και ενθουσιασμού. Με το πέρας των δράσεων σε όλες/όλους τις/τους συμμετέχουσες/συμμετέχοντες χορηγήθηκαν επίσημες βεβαιώσεις συμμετοχής και παρακολούθησης, υπογεγραμμένες από τον θεσμικό φορέα του Δημοτικού Ωδείου Ιωαννίνων.
-Είναι κατά γενική ομολογία γεγονός ότι το 2ο Θερινό Σχολείο Μουσικής, το οποίο τόσο γενναιόδωρα στήριξε το Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων, δεν υπήρξε απλά επιτυχές στους στόχους του, αλλά απετέλεσε για όλες/όλους μια δυνατή εμπειρία ζωής στην αλληλόδραση φύσης και πολιτισμού, που θα πρέπει να συνέχει το δημιουργικό ανθρώπινο βίο. Προσέφερε, μάλιστα, μια ενεργητική αισιοδοξία στις μαθήτριες και τους μαθητές στην προσπάθειά τους να γεφυρώσουν την πραγματικότητα με το ιδεώδες. Επρόκειτο για μια «Ορχήστρα από το μέλλον», όπως έγραψε ο Δήμαρχος Νεστορίου κ. Χρήστος Γκολσιόπουλος στα κοινωνικά δίκτυα. Υπήρξε ακριβώς η ώθηση για την υπέρβαση των δημιουργικών ορίων των μουσικών.
Μεταφέροντας τη γνώμη όλων των μελών των δύο μουσικών σχημάτων το 2ο Θερινό Σχολείο Μουσικής, που υλοποιήθηκε στο Πάρκο Εθνικής Συμφιλίωσης, ξεπέρασε σε προσδοκίες τους στόχους του, καλλιέργησε ένα δημιουργικό ήθος συνεργατικότητας και πέτυχε την πραγμάτωση ενός επαγγελματισμού, ο οποίος υπήρξε υποδειγματικός στον τρόπο που οι συμμετέχουσες/συμμετέχοντες ανταποκρίθηκαν άοκνα και με χειρουργική ακρίβεια στις πρόβες και τις συναυλίες.