Παρασκευή 22.11.2024
More

    «Οπισθοδρομικό και με στόχο την εξασφάλιση πελατείας στην ιδιωτική εκπαίδευση το Νομοσχέδιο για την Παιδεία» 

    Δεύτερο κύκλο επαφών για την Παιδεία πραγματοποίησε, μέσω τηλεδιάσκεψης, ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ και πρώην Υφυπουργός Εργασίας, Κώστας Μπάρκας, με εκπροσώπους διοικητικών οργάνων της εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων. 

    Στη συγκεκριμένη τηλεδιάσκεψη συμμετείχαν, ο Πρόεδρος του Τμήματος Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Χ. Ναξάκης, ο Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηπείρου, Κ. Καμπουράκης, ο Αναπλ. Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Πρέβεζας, Σ. Τσουμάνης, ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Πρέβεζας, Γ. Σαράφογλου, ο Διευθυντής Δ.ΙΕΚ Πρέβεζας, Ι. Αναγνωστάκης, ο Διευθυντής Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Πρέβεζας, Χ. Μπάκας, καθώς και ο Προϊστάμενος του ΚΕΣΥ Πρέβεζας, Δ. Παπαγεωργίου.

    Μετά τον κύκλο επαφών με φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας, για την πραγματοποίηση των οποίων αφορμή στάθηκε η κατάθεση, από την κυβέρνηση, του Νομοσχεδίου για την Παιδεία, ο κ. Μπάρκας δήλωσε, «Έντονος προβληματισμός προκύπτει για τον χρόνο που επίλεξε η κυβέρνηση να φέρει προς ψήφιση ένα τόσο σοβαρό νομοθέτημα, που αφορά την αγωγή και το μέλλον νέων ατόμων, εν μέσω περιορισμένων, λόγω της πανδημίας, δυνατοτήτων ανταλλαγής, αντιπαράθεσης και σύνθεσης απόψεων, που προϋποθέτει μια τυπική κοινοβουλευτική διαδικασία. Επιπλέον, μια σειρά διατάξεων έρχονται προς ψήφιση χωρίς επαρκή αιτιολόγηση στην Αιτιολογική Έκθεση, που συνοδεύει το Νομοσχέδιο όπως, για παράδειγμα, η αύξηση του ελάχιστου αριθμού μαθητών ανά τμήμα, η αλλαγή ως βασικό εξεταζόμενο μάθημα της Κοινωνιολογίας από τα Λατινικά για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου, που θέλουν να εισαχθούν σε πανεπιστημιακά τμήματα θεωρητικής κατεύθυνσης, η εισαγωγή της Αγγλικής γλώσσας από το νηπιαγωγείο, δηλαδή όταν οι μαθητές δεν έχουν ακόμη διδαχθεί τη μητρική γλώσσα. Επίσης, προβληματισμό προκαλεί η επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων στο Λύκειο, η αύξηση των εξεταζόμενων ενδοσχολικά μαθημάτων και η συνακόλουθη μείωση των ωρών διδασκαλίας, διότι δημιουργεί τις προϋποθέσεις να καταστεί ακόμη περισσότερο το σχολείο και ειδικά το Λύκειο ένα μόνιμο εξεταστικό κέντρο, με περιορισμένες δυνατότητες ανάπτυξης κριτικής σκέψης και πνεύματος συνεργασίας.

    Στον χώρο της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης ορθώνoνται νέοι φραγμοί, αφού θεσμοθετείται ηλικιακό όριο και αποκλείεται η δυνατότητα επαναφοίτησης αποφοίτων Λυκείου στα Επαγγελματικά Λύκεια. Επομένως, απόφοιτοι Γενικού Λυκείου, που τυχόν θα ήθελαν να φοιτήσουν στην δημόσια επαγγελματική εκπαίδευση, ως μια διέξοδο επαγγελματικής αποκατάστασης, με το νέο νομοσχέδιο απλά δεν θα μπορούν και θα πρέπει να φοιτήσουν σε κάποιο ιδιωτικό κολλέγιο.

    Παρατηρείται ακόμη, έλλειψη πρόνοιας για υποστηρικτικά, του εκπαιδευτικού έργου, μέτρα στις σχολικές μονάδες, όπως η ύπαρξη κοινωνικών λειτουργών ή ψυχολόγων.

    Η επαναφορά από την άλλη πλευρά, της βάσης του «10» για την προαγωγή και την απόλυση, έχει περισσότερο επικοινωνιακό παρά ουσιαστικό χαρακτήρα, διότι, αφενός, οι πανελλαδικές είναι διαγωνισμός στον οποίο «επιτυγχάνει» ένας προκαθορισμένος αριθμός υποψηφίων, όσες και οι θέσεις που διατίθενται από κάθε σχολή, ανεξαρτήτως επιδόσεων. Αφετέρου, οι επιδόσεις των υποψηφίων κάθε χρονιά εξαρτώνται πρωταρχικά από το επίπεδο δυσκολίας των θεμάτων. Είναι φανερό λοιπόν, ότι με πολύ δύσκολα θέματα ελάχιστοι θα γράψουν πάνω από δέκα, με πολύ εύκολα σχεδόν όλοι.

    Οι παραπάνω επισημάνσεις για το υπό ψήφιση Νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας αποτελούν την απόδειξη, ότι το Νομοσχέδιο αυτό αποτελεί μια οπισθοδρόμηση σε αντιεκπαιδευτικές πολιτικές, ενώ από την άλλη, διευρύνεται ο χώρος για τα επιχειρηματικά συμφέροντα, τα κολλέγια και τα ιδιωτικά ΙΕΚ. Άλλωστε, τις αγαστές σχέσεις με αυτά τα συμφέροντα η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας πρόσφατα τις απέδειξε ξανά, με την εξίσωση των πτυχίων των κολλεγίων με εκείνα των πανεπιστημίων, αναπαράγοντας και διευρύνοντας ανισότητες, διαχωρισμούς και αποκλεισμούς».

     

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ