Προβλήματα τις πρώτες ημέρες με κορύφωση την Τρίτη
Αντιμέτωποι με μία πρόσθετη ταλαιπωρία είναι τις τελευταίες ημέρες, κυρίως όμως από την Τρίτη και έπειτα, οι πολίτες, ασθενείς και συνοδοί που για διάφορους λόγους επισκέπτονται το ΠΓΝΙ.
Τις τελευταίες ημέρες έχει ξεκινήσει η σταδιακή υλοποίηση του νέου πληροφοριακού συστήματος που εγκαθίσταται σε όλα τα τριτοβάθμια νοσοκομεία της χώρας, μετά από απόφαση της πολιτικής ηγεσίας του υπ. Υγείας το 2017.
Η δυσαρμονία που αναμενόταν και εμφανίστηκε κιόλας από την αρχή στη λειτουργικότητα του νέου συστήματος, προκάλεσε αρκετά μεγάλες καθυστερήσεις στην εξυπηρέτηση των πολιτών, και όπως ήταν φυσικό νεύρα και εντάσεις.
Την Τρίτη ωστόσο που ήταν η ημέρα της μετάπτωσης του συστήματος που χειριζόταν και λειτουργούσε το νοσοκομείο, όλα τα προηγούμενα χρόνια, στο νέο πληροφοριακό σύστημα, η κατάσταση ήταν δραματική, με εκατοντάδες ασθενείς και συνοδούς, να περιμένουν ώρες για να εξυπηρετηθούν ακόμη και για εισιτήρια και εξιτήρια που μέχρι πρότινος εκδίδονταν σε ελάχιστο χρόνο. Πληροφορίες μάλιστα αναφέρουν, ότι υπήρξαν περιπτώσεις ασθενών, που έφυγαν από το νοσοκομείο, χωρίς να έχουν στα χέρια τους το εξιτήριο, αφού αυτό δεν ήταν εφικτό να εκδοθεί από το σύστημα.
Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων του ΠΓΝΙ Γ. Φλούδας με την ιδιότητα και του μέλους του ΔΣ του ΠΓΝΙ, επισήμανε, ότι τα παράπονα των πολιτών είναι δικαιολογημένα, γιατί περιγράφουν μία δύσκολη πραγματικότητα, την οποία πρώτοι από όλους καλούνται να διαχειριστούν οι εργαζόμενοι του νοσοκομείου, που βρίσκονται αντιμέτωποι με μία νέα εργασιακή συνθήκη, που δυσκολεύει και τους ίδιους, επομένως και την εξυπηρέτηση των πολιτών. Αφού πρόσθεσε, πως η ένταξη στο νέο πληροφοριακό σύστημα, όταν αυτό λειτουργήσει στην ολότητά του, θα βελτιώσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους πολίτες και τη λειτουργικότητα του νοσοκομείου, τόνισε, πως οι υπηρεσίες – ανάδοχοι του έργου, οφείλουν να μεριμνήσουν ώστε το κρίσιμο πρώτο διάστημα της μετάπτωσης του ενός συστήματος στο άλλο, να είναι παρόντες με τεχνικούς και με φυσική παρουσία, ώστε τα προβλήματα που εντοπίζονται να αντιμετωπίζονται άμεσα.
«Είναι και κατανοητές και δικαιολογημένες οι διαμαρτυρίες των πολιτών, όμως κάθε μετάπτωση από το ένα πληροφοριακό σύστημα σε ένα άλλο, χρειάζεται χρόνο και προσαρμογή. Έχουμε ζητήσει ως διοίκηση του νοσοκομείου από την ανάδοχο εταιρεία να είναι παρούσα με φυσική παρουσία υπαλλήλων της, ώστε τα προβλήματα που υπάρχουν, να αντιμετωπίζονται επί τόπου και όχι από απόσταση», ανέφερε ο κ. Φλούδας.
Πώς (θα) λειτουργεί το νέο σύστημα
Το ΠΓΝΙ εισήλθε στο νέο πληροφοριακό σύστημα ως ένα από τα νοσοκομεία της δεύτερης φάσης, μετά την πιλοτική λειτουργία του συστήματος σε 10 νοσοκομεία της χώρας.
Το πληροφοριακό σύστημα, περιλαμβάνει τέσσερα υποσυστήματα τα οποία αφορούν τη διοίκηση των νοσοκομείων (Λογιστήριο – κοστολόγηση, Προμήθειες – συμβάσεις – Διαχειρίσεις, Γραφείο Προσωπικού –Μισθοδοσία), τη λειτουργία τους (Γραφείο κίνησης – Λογιστήριο ασθενών, Κλινικές – Χειρουργεία, Εξωτερικά ιατρεία – Τμήμα επειγόντων περιστατικών), τη λειτουργία των εργαστηρίων (Βιοχημικά, αιματολογικά, παθολογοανατομικά, κυτταρολογικά, ανοσολογικά, ανοσοβιολογικό (LIS), ακτινοδιαγνωστικό, Αξονικός και Μαγνητικός Τομογράφος, Πυρηνικής Ιατρικής, Καρδιολογικό, Χειρουργείο, Γυναικολογικό (RIS-PACS)) και τη Διοικητική Πληροφόρηση.
Οι παρεχόμενες υπηρεσίες του συστήματος περιλαμβάνουν:
- Παρακολούθηση και διαχείριση της Κίνησης Εσωτερικών και Εξωτερικών Ασθενών με ενιαίο Μητρώο Ασθενών στο σύνολο των Μονάδων Υγείας του έργου
- Ειδικές εφαρμογές υπηρεσιών προς τον πολίτη (κλείσιμο ραντεβού, διαθεσιμότητα Μονάδων Υγείας, ηλεκτρονική αίτηση για έκδοση πιστοποιητικών και ενημερωτικών στοιχείων, πληροφορίες υγείας και πρόνοιας κλπ) μέσω ελεύθερης πρόσβασης από την ηλεκτρονική πύλη
- Τήρηση Ιατρονοσηλευτικού Φακέλου Ασθενή σε ενιαίο πλαίσιο (ατομικό ιστορικό, ιατρικά πορίσματα, διαγνώσεις, θεραπευτικές αγωγές, παραγγελίες φαρμάκων-εξετάσεων καθώς και αποτελέσματα εξετάσεων κ.λπ.)
- Διαχείριση ενιαίου Μητρώου Εργαζομένων για όλες τις Μονάδες Υγείας του έργου
- Διοικητικο-οικονομική διαχείριση και πληροφόρηση της Κεντρικής Διοίκησης (Υπουργείο Υγείας & ΥΠΕ), των Μονάδων Υγείας και άλλων Φορέων
- Παρακολούθηση δεικτών χρήσης των υποδομών των νοσοκομείων και του σχετικού κόστους των παρεχόμενων υπηρεσιών
- Διαλειτουργικότητα
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ