Το παλαιό Παρθεναγωγείο Κάτω Πεδινών Ζαγορίου φιλοξένησε από τις 25 έως τις 29 Αυγούστου ένα εκπαιδευτικό σεμινάριο με θέμα τη γραπτή ερμηνεία. Το σεμινάριο διοργανώθηκε από το Interpret Europe – την πρώτη πανευρωπαϊκή ένωση επαγγελματιών και φορέων που ασχολούνται με την ερμηνεία της φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς – στο πλαίσιο του προγράμματος «Το πολιτιστικό τοπίο Ζαγορίου ως τοπίο μάθησης», που συντονίζεται από το Μεσογειακό Ινστιτούτο για τη Φύση και τον Άνθρωπο (Medina).
Τελούσε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και συνδιοργανώθηκε με τον Δήμο Ζαγορίου, ενώ υποστηρίχτηκε από την Τοπική Κοινότητα και τον Πολιτιστικό Σύλλογο Κάτω Πεδινών. Η χρηματοδότηση του σεμιναρίου προήλθε από την UNESCO και το Interpret Europe.
Το πρόγραμμα αφορούσε την εκπαίδευση συμμετεχόντων στη γραπτή ερμηνεία, με στόχο τη βελτίωση της παρουσίασης στοιχείων φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς μέσω κειμένων, φυλλαδίων, πινακίδων και audio-guides. Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου οι συμμετέχοντες εξοικειώθηκαν με τις αρχές της ερμηνείας, εργάστηκαν ατομικά και ομαδικά και σχεδίασαν πινακίδες ερμηνείας για συγκεκριμένα στοιχεία της περιοχής, ενισχύοντας την κριτική τους σκέψη και τη δημιουργικότητα.
Στο σεμινάριο συμμετείχαν 15 άτομα από το Ζαγόρι, τα Ιωάννινα και άλλες περιοχές της Ελλάδας, μεταξύ των οποίων εκπρόσωποι φορέων όπως το Εθνικό Πάρκο Βόρειας Πίνδου, το Γεωπάρκο Βίκου-Αώου, τοπικοί πολιτιστικοί σύλλογοι και επαγγελματίες στον τομέα της ξενάγησης και της εκπαίδευσης. Οι συμμετέχοντες πέρασαν επίσης μια ημέρα στο Κουκούλι, στο Πνευματικό Κέντρο Κώστας Λαζαρίδης.
Το σεμινάριο αποτελεί συνέχεια προηγούμενων εκπαιδευτικών δράσεων σε Ιωάννινα και Τρίστενο Ζαγορίου τον Μάρτιο του 2025, ενώ το τρίτο και τελευταίο μέρος της σειράς προγραμματίζεται για τον Οκτώβριο 2025 στο Γρεβενίτι Ζαγορίου, σε συνεργασία με το Medina, τον Δήμο Ζαγορίου και το γραφείο της UNESCO στη Βενετία. Η πρωτοβουλία στοχεύει στην επαναλειτουργία παλαιών σχολείων και δημοτικών κτιρίων σε λιγότερο τουριστικά ανεπτυγμένα χωριά, προσφέροντας τους νέους χώρους μάθησης και δημιουργίας.