Δευτέρα 12.05.2025
More

    Έρχεται ο νέος ΚΟΚ: Σχέδια και μέτρα για βελτίωση της οδικής ασφάλειας

    Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή εντός του Μαΐου

    Εντός του Μαΐου, ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας θα κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή, όπως ανακοίνωσε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Κωστής Χατζηδάκης, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του σε εκδήλωση για τα 20 χρόνια του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς».

    Ο κ. Χατζηδάκης παρουσίασε στοιχεία που δείχνουν ότι, αν και η κατάσταση οδικής ασφάλειας στη χώρα μας έχει βελτιωθεί, παραμένει κάτω από τα επίπεδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

    Όπως ανέφερε, «αν και έχουμε λιγότερες συγκρούσεις, λιγότερους νεκρούς και λιγότερους τραυματίες, σε σχέση με το 1998, όπου είχαν καταγραφεί 2.182 θύματα, το 2023 ο αριθμός των θυμάτων ήταν 627, η κατάσταση παραμένει απογοητευτική συγκριτικά με την ΕΕ». Σημείωσε επίσης ότι, ενώ μεταξύ 2019 και 2024 η μείωση των θανάτων από τροχαία στην Ελλάδα ήταν 3%, στην ΕΕ η μείωση ήταν 13%. Το 2024, η αύξηση των θανατηφόρων τροχαίων κατά 4% σε σχέση με το 2023 είναι ανησυχητική, προειδοποιώντας για την ανάγκη αποφυγής εφησυχασμού.

    Ο αντιπρόεδρος παρουσίασε πέντε βασικούς άξονες πολιτικής για την οδική ασφάλεια:

    1. Σύγχρονες υποδομές που προάγουν την ασφάλεια: Σημείωσε ότι έργα όπως η ολοκλήρωση του οδικού άξονα Πατρών–Πύργου και η κατασκευή του flyover στη Θεσσαλονίκη συμβάλλουν όχι μόνο στην ανάπτυξη αλλά και στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας. Επιπλέον, αναφέρθηκε στην πρόοδο των έργων για την ολοκλήρωση του Βόρειου Οδικού Άξονα στην Κρήτη.
    2. Ασφαλής και βιώσιμη μετακίνηση με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς: Παρουσίασε την αναβάθμιση του στόλου των λεωφορείων στην Αθήνα, με 400 νέα λεωφορεία και την προοπτική να ξεπεράσουν τα 950 μέχρι το τέλος του έτους. Επίσης, ανέφερε τα έργα για τη Γραμμή 4 του Μετρό και τη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης μετά από 18 χρόνια, ενώ τόνισε την επέκταση της λειτουργίας του Μετρό και τη σχεδιαζόμενη 24ωρη λειτουργία των μέσων σταθερής τροχιάς τα Σαββατοκύριακα.
    3. Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας: Ο νέος Κώδικας προβλέπει τη μείωση του ορίου ταχύτητας στις πόλεις από 50 σε 30 χλμ/ώρα και την κατηγοριοποίηση των παραβάσεων ανάλογα με την επικινδυνότητά τους. Εισάγονται αυστηρές ποινές για σοβαρές παραβάσεις, όπως υπερβολική ταχύτητα και οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, με πρόστιμα έως 1.500 ευρώ, αφαίρεση διπλώματος και φυλάκιση.
    4. Αύξηση των ελέγχων μέσω σύγχρονων τεχνολογιών: Ο κ. Χατζηδάκης ανέφερε ότι μέχρι το καλοκαίρι θα εγκατασταθούν 388 κάμερες στην Αττική, με στόχο τη χρήση 2.000 καμερών στους δρόμους και 500 επιπλέον σε λεωφορεία για έλεγχο των λεωφορειολωρίδων. Οι κάμερες θα ελέγχουν παραβάσεις όπως υπέρβαση ταχύτητας, παράβαση ερυθρού σηματοδότη και χρήση κινητού, με τα πρόστιμα να αποστέλλονται ψηφιακά μέσω gov.gr.
    5. Οδική παιδεία: Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε τη σημασία της εκπαίδευσης των νέων στην ασφαλή οδήγηση και την προώθηση του σεβασμού στους άλλους οδηγούς και πεζούς. Επιπλέον, ανακοίνωσε την εγκατάσταση Χώρου Εκδηλώσεων Προαγωγής Οδικής Ασφάλειας στον ΣΕΑ Μεγάρων, ως βήμα στήριξης του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας και της σημαντικής του προσφοράς στην εκπαίδευση.

    Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης κατέληξε επισημαίνοντας την αξία κάθε ανθρώπινης ζωής, αναφέροντας ότι «κάθε ζωή που χάνεται στην άσφαλτο είναι μια ιστορία που δεν πρόλαβε να ολοκληρωθεί». Τόνισε την ανάγκη συλλογικής δράσης για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, καταλήγοντας ότι πρόκειται για ένα θέμα ανθρωπιάς και όχι μόνο τεχνικό, οικονομικό ή νομοθετικό.

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ