Τετάρτη 24.12.2025
More

    Γιατί οι Έλληνες είναι περισσότερο online το βράδυ;

    Η καθημερινότητα των Ελλήνων αλλάζει ρυθμούς το βράδυ. Και αυτό αποτυπώνεται ξεκάθαρα και στο διαδίκτυο και την συμπεριφορά τους εκεί. Τις βραδινές ώρες καταγράφεται αισθητή αύξηση της online δραστηριότητας, με τη χρήση κινητών συσκευών, κοινωνικών δικτύων και πλατφορμών περιεχομένου να φτάνει στο υψηλότερο σημείο της ημέρας. Στο λεγόμενο peak της.

    Πρόκειται για ένα φαινόμενο που δεν είναι τυχαίο, αλλά συνδέεται άμεσα με τον τρόπο ζωής και τις κοινωνικές συνήθειες στη χώρα.

    Η βραδινή ζώνη ως «prime time» του διαδικτύου

    Υπάρχει λογική εξήγηση για το γεγονός πως το βράδυ οι Έλληνες μπαίνουν περισσότερο στο ίντερνετ; Φυσικά και υπάρχει. Μετά το τέλος της καθημερινής εργασίας και των γενικότερων υποχρεώσεων, το βράδυ αποτελεί για τους περισσότερους την κύρια περίοδο χαλάρωσης.

    Είναι η ώρα που το σπίτι μετατρέπεται σε… βασικό χώρο ψυχαγωγίας και το διαδίκτυο αποκτά πρωταγωνιστικό ρόλο. Σύμφωνα με τα στοιχεία που προκύπτουν από σχετικές έρευνες, η ψηφιακή συμπεριφορά των Ελλήνων αυξάνεται σημαντικά μετά τις 21:00. Με κορύφωση μέχρι αργά το βράδυ.

    Η συγκεκριμένη χρονική ζώνη εμφανίζει αυξημένη επισκεψιμότητα τόσο από κινητές συσκευές, όσο και από υπολογιστές. Γεγονός που δείχνει ότι οι χρήστες δεν περιορίζονται σε σύντομες επισκέψεις, αλλά αφιερώνουν περισσότερο χρόνο στην κατανάλωση περιεχομένου.

    Ο ρόλος του κινητού και η «δεύτερη οθόνη»

    Καθοριστικό ρόλο παίζει η εξάπλωση της mobile χρήσης. Το κινητό τηλέφωνο αποτελεί πλέον το βασικό μέσο σύνδεσης στο διαδίκτυο, ειδικά τις βραδινές ώρες. Η πρακτική της ταυτόχρονης χρήσης τηλεόρασης και κινητού –η λεγόμενη «second screen»– έχει εδραιωθεί, με τους χρήστες να εναλλάσσονται ανάμεσα σε ενημέρωση, κοινωνικά δίκτυα και ψυχαγωγικό περιεχόμενο.

    Τα δεδομένα δείχνουν ότι το βράδυ αυξάνεται ιδιαίτερα η κατανάλωση βίντεο, η χρήση social media, η επισκεψιμότητα σε ειδησεογραφικές καιιστοσελίδες, ενώ υπάρχουν και εκείνοι που κατά κόρον παίζουν στοίχημα στο διαδίκτυο το διάστημα εκείνο. Σε αντίθεση με τις πρωινές ώρες, όπου η online δραστηριότητα είναι πιο αποσπασματική και περιορίζεται σε γρήγορο έλεγχο ειδοποιήσεων.

    Η ελληνική «βραδινή» κουλτούρα

    Η μετατόπιση της διαδικτυακής δραστηριότητας προς το βράδυ αντικατοπτρίζει και την κοινωνική πραγματικότητα. Η ελληνική καθημερινότητα χαρακτηρίζεται από «τραβηγμένα» βραδινά ωράρια, καθυστερημένο δείπνο και έντονη βραδινή ζωή. Στοιχεία που μεταφέρονται πλέον και στο ψηφιακό περιβάλλον. Το διαδίκτυο δεν λειτουργεί μόνο ως μέσο πληροφόρησης, αλλά ως βασικό εργαλείο αποφόρτισης και ψυχαγωγίας.

    Μια τάση με διάρκεια

    Η σταθερή ενίσχυση της βραδινής online παρουσίας δεν φαίνεται να είναι παροδική. Αντίθετα, τα στοιχεία δείχνουν ότι η ενασχόληση των Ελλήνων με το διαδίκτυο τα βράδια, αποτελεί πλέον μια παγιωμένη συνήθεια. Η οποία ενδέχεται να ενισχυθεί ακόμη περισσότερο τα επόμενα χρόνια, καθώς η ψηφιακή ψυχαγωγία ενσωματώνεται όλο και πιο βαθιά στην καθημερινή ζωή.

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ