Τετάρτη 16.04.2025
More

    ΚΚΕ: Στήριξη σε ειδικές εκπαιδευτικές και ιατρικές ανάγκες των μαθητών

    Με ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή ζητείται να μην μπαίνει «κανένας “κόφτης” στις ειδικές εκπαιδευτικές και ιατρικές ανάγκες των μαθητών», καθώς και να γίνει πρόσληψη όλου του αναγκαίου εκπαιδευτικού και επιστημονικού προσωπικού.

    Αναφέρεται όπως εξηγεί στην «τακτική που έχει καθιερώσει το Υπουργείο Παιδείας και για τέταρτη συνεχή χρονιά αποστέλλει την απαράδεκτη εγκύκλιο που με ένα απολύτως αντιεπιστημονικό και αντιεκπαιδευτικό μέτρο, δημοσιονομικού χαρακτήρα, αποτυπώνει την ανάλγητη πολιτική επιλογή να ζητάει από τους γονείς των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο αναγκαίες ειδικότητες που πρέπει να προσληφθούν, ώστε να στηριχθεί ολόπλευρα το παιδί τους με βάση τις διαπιστωμένες και διεγνωσμένες ανάγκες του».

    Συγκεκριμένα «σύμφωνα με την υπ’ αριθμό 48877/Δ3/14-05-2023 εγκύκλιο απαγορεύεται η πρόσληψη δύο διαφορετικών ειδικοτήτων για τον ίδιο τον μαθητή, παρά το γεγονός ότι, σε κάποιες περιπτώσεις λόγω της φύσης των προβλημάτων και των δυσκολιών χρειάζεται και τις δύο. Καλείται, δηλαδή, η οικογένεια να επιλέξει ανάμεσα σε εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης και σε σχολικό νοσηλευτή. Όμως, οι ειδικότητες αφορούν στη κάλυψη διαφορετικών εκπαιδευτικών ή/και ιατρικών αναγκών, με αποτέλεσμα η οικογένεια να επωμίζεται το οικονομικό βάρος ευθύς εξαρχής για να καλύψει την βεβαιωμένη ανάγκη του παιδιού» τονίζεται και προστίθεται:

    «Να επιτρέπεται από την οικογένεια να αιτείται και να προσφέρεται η αναγκαία επιστημονική βοήθεια σε κάθε παιδί με βάση τις γνωματεύσεις των αρμόδιων φορέων. Το Υπουργείο Παιδείας να παρέχει νοσηλευτή στα παιδιά που χρήζουν ιατρικής παρακολούθησης τις ώρες παραμονής στο σχολείο και εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης εφόσον αυτό κρίνεται αναγκαίο».

    Ερωτάται συνεπώς η Υπουργός Παιδείας, ποια μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση έτσι ώστε:

    «Ακώλυτα, χωρίς περιορισμούς, με μόνη προϋπόθεση τις βεβαιωμένες ανάγκες των μαθητών να γίνουν ταυτόχρονα οι αιτήσεις σε ειδικό εκπαιδευτικό, ειδικό βοηθητικό προσωπικό ή/και σχολικό νοσηλευτή, σύμφωνα με τις διεγνωσμένες ανάγκες του κάθε μαθητή.

    – Να πραγματοποιηθούν οι προσλήψεις με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, για όλα τα κενά, σε μία φάση προσλήψεων.

    – Να καλυφθούν όλα τα κενά με μόνιμους διορισμούς, όλων των αναγκαίων ειδικοτήτων στα σχολεία, ώστε να καλύπτονται ουσιαστικά, ολοκληρωμένα οι σύνθετες εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ