«Η υπουργός Παιδείας τορπιλίζει διαρκώς τη συζήτηση, δεν επιθυμεί τη συναίνεση και διαρκώς προσπαθεί να καρπωθεί το έργο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ σε κρίσιμους τομείς της εκπαίδευσης», τόνισε η Μερόπη Τζούφη στην 3η συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.
Πιο ειδικά, η βουλευτής Ιωαννίνων αναφέρθηκε στις κρίσιμες μεταρρυθμίσεις στο χώρο της ειδικής αγωγής οι οποίες σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν για να αντιμετωπίσουν τις αυξημένες ανάγκες. Επεσήμανε πως «η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δημιούργησε νέα ειδικά σχολεία και τμήματα ένταξης στα γενικά σχολεία, κάλυψε σημαντικές ελλείψεις σε ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς και νοσηλευτικό προσωπικό, ενώ εξασφάλισε τη χρηματοδότηση και δρομολόγησε 4.500 μόνιμες προσλήψεις, οι οποίες έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί εντός του 2019».
Στο πλαίσιο αυτό σημείωσε πως «περίπου το 10% των μαθητών νηπιαγωγείου έχει αναπτυξιακές διαταραχές και άλλου τύπου εκπαιδευτικές ανάγκες, ενώ υπάρχουν και παιδιά που προέρχονται από άλλα πολιτισμικά και γλωσσικά περιβάλλοντα». Κάλεσε την υπουργό Παιδείας να αποσύρει τη διάταξη που προβλέπει την εισαγωγή των αγγλικών στο νηπιαγωγείο, καθώς «δεν ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες της νηπιακής εκπαίδευσης».
Συνεχίζοντας αναφέρθηκε στις διατάξεις που αφορούν στα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία, σημειώνοντας «πως η κυβέρνηση κάνει μια αυθαίρετη προσπάθεια να λειτουργήσουν εδώ και τώρα τα Πρότυπα σχολεία, δημιουργώντας μια σειρά από σοβαρά προβλήματα».
Ειδική αναφορά έκανε στο πρόβλημα στέγασης των Προτύπων στα Ιωάννινα, καθώς το νέο σχολείο που προτείνει η κα Κεραμέως, έρχεται να καταργήσει το ιστορικό λύκειο της Ζωσιμαίας Σχολής, ένα από τα καλύτερα σχολεία της πόλης, όπως ανέφερε. «Η προχειρότητα της ρύθμισης θα έχει ως αποτέλεσμα να διαταραχθεί η εκπαιδευτική καθημερινότητα, αφού οι σημερινοί μαθητές θα αναγκαστούν να διασκορπιστούν, ενώ ταυτόχρονα θα χαθούν δεκάδες οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών».
Κλείνοντας, η αναπλ. τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρθηκε στις σημαντικές ανάγκες της Εκπαίδευσης της Διασποράς. Υπενθύμισε πως η προηγούμενη κυβέρνηση προχώρησε στην αύξηση του προϋπολογισμού, την επιμήκυνση του επιμίσθιου κατά ένα χρόνο και τη διατήρηση της οργανικής θέσης των εκπαιδευτικών που αποσπώνται στα σχολεία του εξωτερικού και κάλεσε την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να συνεχίσει την ουσιαστική υποστήριξη της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό.
Ακόμη, η αναπλ. τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, στην 4η συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, σημείωσε πως η κυβέρνηση της ΝΔ συνεχίζει την επίθεση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αποκλείοντας σημαντικό κομμάτι των εργαζομένων στα Πανεπιστήμια (ΕΔΙΠ, ΕΤΕΠ, ΕΕΠ & διοικητικών υπαλλήλων) από το δικαίωμα του «εκλέγειν» στις πρυτανικές εκλογές, τις εκλογές κοσμητόρων, αλλά και των προέδρων τμημάτων και διευθυντών Τομέων.
Υπογράμμισε ότι «οι διατάξεις συνιστούν υποχώρηση από βασικές προοδευτικές και ακαδημαϊκές αρχές που διέπουν τα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια, δημιουργώντας ένα κλειστό και εσωστρεφές πανεπιστήμιο». Ακόμα, επεσήμανε πως «οι μεταβολές στο σύστημα εκλογής πρυτάνεων υποδηλώνουν πολιτικές σκοπιμότητες που επιβραβεύουν τις ευκαιριακές συνεργασίες και προωθούν τις πελατειακές σχέσεις».
Όσον αφορά τα Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών, η βουλευτής Ιωαννίνων έκανε λόγο για «προγεφύρωμα ιδιωτικοποίησης των προπτυχιακών σπουδών που σε συνδυασμό με τις διατάξεις για τα κολλέγια, αποτελούν μια σκόπιμη παράκαμψη του Άρθρου 16». Ανέφερε ακόμη πως «το καινοφανές είναι η δημιουργία ενός παράλληλου συστήματος προπτυχιακών σπουδών, με επικίνδυνες ασάφειες τυπικής συγκρότησης και λειτουργίας, επιβολή διδάκτρων, χωρίς καμία δημόσια χρηματοδότηση και με αδιαφάνεια ως προς την επιστημονική του επάρκεια».
Τέλος, η Μερόπη Τζούφη κάλεσε την κυβέρνηση να προκηρύξει νέες θέσεις μελών ΔΕΠ και λοιπού διδακτικού προσωπικού, να εφαρμόσει τον κανόνα 1:1 στις αποχωρήσεις-προσλήψεις, να ενισχύσει την έρευνα και να αυξήσει την ετήσια χρηματοδότηση των ΑΕΙ τουλάχιστον στα επίπεδα του 2019, ενώ επεσήμανε την ανάγκη ενίσχυσης των υποδομών και των συνθηκών υγιεινής των πανεπιστημίων ώστε η νέα ακαδημαϊκή χρονιά να ξεκινήσει με ασφάλεια.