Η πλατφόρμα για την απόκτηση του προσωπικού αριθμού πολίτη, ο οποίος θα αναγράφεται στις νέες ταυτότητες, αναμένεται να είναι σε λειτουργία αρχές Ιουνίου
Μέχρι τα μέσα του 2026 οι Έλληνες πολίτες θα κληθούν να αλλάξουν την αστυνομική τους ταυτότητα και να την αντικαταστήσουν με τη νέου τύπου σε μέγεθος πιστωτικής κάρτας. Επιπλέον, αρχές Ιουνίου θα βρίσκεται στο «αέρα» η πλατφόρμα για την έκδοση του προσωπικού αριθμού πολίτη, ο οποίος θα αναγράφεται στις νέες ταυτότητες.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης με τη χρήση του προσωπικού αριθμού δίνεται στους πολίτες για πρώτη φορά η δυνατότητα να χρησιμοποιούν έναν αριθμό ταυτοποίησης για όλες τις συναλλαγές με το Δημόσιο.
Ο νέος αριθμός θα είναι μοναδικός και δεν θα μεταβάλλεται κατά τη διάρκεια της ζωής του πολίτη και θα είναι το «κλειδί» για να ξεκλειδώνει οποιαδήποτε συναλλαγή με το Δημόσιο. Ο προσωπικός αριθμός θα αποτελείται από τον ΑΦΜ του πολίτη και τρία επιπλέον στοιχεία: ένα γράμμα και δύο αριθμούς. Ο πολίτης θα επιλέγει το γράμμα και έναν αριθμό, ενώ το τρίτο στοιχείο θα προστίθεται αυτόματα από την πλατφόρμα myInfo του gov.gr.
Ο προσωπικός αριθμός θα αναγράφεται αυτοματοποιημένα στις νέες ταυτότητες, στην πίσω όψη, και θα αποτελεί το αναγνωριστικό που επαληθεύει μοναδικά την ταυτότητα του προσώπου στον ψηφιακό κόσμο, αντίστοιχα με τον αριθμό δελτίου ταυτότητας που σε συνδυασμό με τη φωτογραφία ταυτοποιεί το πρόσωπο στον φυσικό κόσμο.
Σημειώνεται πως όσοι έχουν ήδη αποκτήσει τη νέα ταυτότητα, χωρίς την έκδοση του προσωπικού αριθμού πολίτη, δεν χρειάζεται να την αλλάξουν ξανά. Ισχύει κανονικά μέχρι την ημερομηνία λήξης της.
Νέες ταυτότητες: Πώς θα κλείσετε ραντεβού
Για να αποκτήσετε τη νέου τύπου αστυνομική ταυτότητα πρέπει να επισκεφτείτε ένα αστυνομικό τμήμα, αφού κλείσετε πρώτα ραντεβού μέσω της πλατφόρμας id.gov.gr.
Αναλυτικά η διαδικασία για τον προγραμματισμό του ραντεβού:
• Ο πολίτης επιλέγει στην αίτησή του Αρχή Έκδοσης με βάση τη διεύθυνση μόνιμης ή προσωρινής του διαμονής στην Ελλάδα, συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας, ώστε να εξυπηρετηθεί με φυσική παρουσία. Τα στοιχεία του αντλούνται αυτόματα από το Μητρώο Πολιτών και το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ). Σε περίπτωση που δεν έχει επικαιροποιημένα τα στοιχεία του στο ΕΜΕπ, θα πρέπει είτε να τα ενημερώσει επιτόπου ή να τα συμπληρώσει κατά δήλωση.
• Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματος λαμβάνει μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) με τις βασικές πληροφορίες για τη διεκπεραίωση του ραντεβού, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας της Αρχής Εκδοσης που έχει επιλέξει.
• Το αίτημα προγραμματισμού του ραντεβού μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί ή να υποβληθεί εκ νέου το αργότερο μία (1) ώρα πριν από την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού.
• Σε διάφορα διαστήματα πριν από την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει από την πλατφόρμα μήνυμα υπενθύμισης στο email που έχει δηλώσει.