Τη δική του εκδοχή για το τι συνέβη το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου και τα δύο τρένα συγκρούστηκαν στα Τέμπη έδωσε στην ανακρίτρια ένα από τα βασικά πρόσωπα της υπόθεσης, ο επιθεωρητής του ΟΣΕ που είχε βγάλει τις βάρδιες των σταθμαρχών, τοποθετώντας τον προφυλακισμένο Β.Σ. μόνο του στη νυχτερινή βάρδια για το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας.
Πρόκειται για τον επιθεωρητή ο οποίος αμέσως μετά την τραγωδία με τη σύγκρουση των τρένων, και ενώ οι διασώστες ανέσυραν σορούς, πήγε στο Νοσοκομείο του Βόλου και πήρε αναρρωτική άδεια για έναν μήνα, καθώς ανέφερε πως είχε πρόβλημα με τη μέση του.
Όπως έγραψε από χθες το iefimerida σύμφωνα με πληροφορίες από την κατάθεσή του, ο προϊστάμενος επιθεώρησης ρίχνει τις ευθύνες στον σταθμάρχη που είχε βάρδια, στον 2ο σταθμάρχη που φέρεται να έφυγε νωρίτερα, αλλά και στον μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας.
Όπως ανέφερε ο αρχαιότερος σταθμάρχης που έφυγε νωρίτερα από τη δουλειά αφήνοντας μόνο τον άπειρο συνάδελφό του, ήταν πρωινός τη συγκεκριμένη ημέρα, αλλά είχε αλλάξει βάρδια.
Παράλληλα, άφησε αιχμές και για τον μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας, καθώς είπε ότι «ο μηχανοδηγός σίγουρα αντιλήφθηκε ότι ήρθε στη γραμμή καθόδου και θα έπρεπε να αναρωτηθεί γιατί δεν πήρε το υπόδειγμα 1001. Ο συγκεκριμένος οδηγός το τελευταίο χρονικό διάστημα δεν εργαζόταν στην γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη και επανήλθε πρόσφατα».
Βάζει στο κάδρο τον 2ο σταθμάρχη
«Στις 23.44 στις 28-2-2023 πληροφορήθηκα από τον ρυθμιστή κυκλοφορίας για το ατύχημα. Πήρα τηλέφωνο τον Σ., που ήξερα ότι είχε βάρδια μόνος του εκείνη την ώρα, και στη συνέχεια μίλησα με τον Π., που ήξερα ότι είχε βάρδια μέχρι τις 23.00. Ο Π μού απάντησε ότι παρέδωσε κανονικά. Να σημειώσω ότι με βάση το πρόγραμμα της συγκεκριμένης ημέρας ο Π. είχε πρωινή βάρδια αλλά άλλαξε τη βάρδιά του και έπρεπε να εργαστεί από τις 14.00 έως 23.00. Όταν στις 01.15 συνάντησα τον Σ., τον ρώτησα γιατί έμεινε μόνος του ενώ υπήρχε σταθμάρχης, μου απάντησε ότι ο Π. παρέδωσε σε αυτόν και έφυγε γύρω στις 21.45-21.50». Νωρίτερα -όπως επεσήμανε- είχε φύγει και σταθμάρχης που εργαζόταν ως ενισχυτικός μέχρι τις 23.00.
Όπως ισχυρίζεται ο επιθεωρητής, εάν ο αρχαιότερος των σταθμαρχών δεν είχε εγκαταλείψει το πόστο του πριν τελειώσει η βάρδιά του, θα μπορούσε να έχει προλάβει τις τραγικές εξελίξεις. «Τον Π τον ξαναρώτησα τι ώρα έφυγε και αυτός μου απάντησε ότι αυτός παρέδωσε κανονικά δίχως να προσδιορίσει το ακριβές χρονικό σημείο. Θεωρώ ότι αν ο Π. εξασφάλιζε έστω την αμαξοστοιχία 2597 (ο προαστιακός που έφτανε από Θεσσαλονίκη στη Λάρισα και ζητήθηκε από τον μηχανοδηγό να κάνει όπισθεν), ίσως να είχε αποφευχθεί το ατύχημα» φέρεται να έχει πει ο επιθεωρητής.
Επίσης, σύμφωνα με πληροφορίες, ανέφερε στην ανακρίτρια ότι ο σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλων Γιώργος Ζήντρος έδωσε εντολή στον σταθμάρχη Π. να παραμείνει μέχρι την ομαλή διεξαγωγή της κυκλοφορίας και να εξασφαλίσει την άφιξη της αμαξοστοιχίας 62 στη Λάρισα, που είχε κάποια λεπτά καθυστέρησης, όπως του μετέφερε ο ίδιος ο κ. Ζήντρος. Ο Γιώργος Ζήντρος έχει χαρακτηρίσει τον προφυλακισμένο σταθμάρχη επιπόλαιο, ωστόσο μιλώντας στο iefimerida ανέφερε ότι δεν φταίει μόνο αυτός. «Δεν ήταν μόνο αυτός επιπόλαιος, ήταν και άλλοι επιπόλαιοι» είπε χαρακτηριστικά.
Πότε είχαν βγει οι βάρδιες των σταθμαρχών
Ο επιθεωρητής επιβεβαίωσε, επίσης, ότι το πρόγραμμα του Φεβρουαρίου είχε βγει προτού ο μοιραίος σταθμάρχης αποκτήσει προϋπηρεσία, όπως έχει αποκαλύψει το iefimerida «Το πρόγραμμα σταθμαρχών του μήνα Φεβρουαρίου 2023 προγραμματίστηκε από 25-27 Ιανουαρίου, στάλθηκε στη Διεύθυνση Κυκλοφορίας προς γνώση του διευθυντή σε περίπτωση που θέλει να κάνει κάποια αλλαγή και ανακοινώθηκε στο προσωπικό», φέρεται να είπε στην κατάθεσή του όταν αυτοβούλως εμφανίστηκε στα Δικαστήρια Λάρισας.