Το 69% των χρηστών του Διαδικτύου στην Ελλάδα πραγματοποίησε πέρυσι τουλάχιστον μία αγορά ηλεκτρονικώς
Ραγδαία αύξηση κατέγραψε το 2021 το ποσοστό των καταναλωτών στην Ελλάδα που πραγματοποίησε αγορές μέσω Διαδικτύου. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, το 2021 το 69% των χρηστών Διαδικτύου στην Ελλάδα πραγματοποίησε τουλάχιστον μία αγορά ηλεκτρονικά, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό το 2020, κατά την πρώτη χρονιά της πανδημίας, ήταν 59%.
Το ποσοστό του 69% κατατάσσει την Ελλάδα στη 19η θέση ανάμεσα στα 27 κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης με τα πιο υψηλά ποσοστά καταναλωτών που πραγματοποιούν αγορές από το Διαδίκτυο. Αξίζει, πάντως, να σημειωθεί ότι πλέον η Ελλάδα δεν απέχει πολύ από τον μέσο κοινοτικό όρο, καθώς το 2021 το 74% των χρηστών Διαδικτύου στην Ε.Ε. έκανε τουλάχιστον μία αγορά προϊόντος ή υπηρεσίας μέσω Internet. Για να αντιληφθεί κάποιος τον ρόλο που έχει διαδραματίσει η πανδημία στη διείσδυση του ηλεκτρονικού εμπορίου στα ελληνικά νοικοκυριά, αρκεί να πούμε ότι το 2019 το ποσοστό των χρηστών Διαδικτύου στην Ελλάδα που πραγματοποιούσε ηλεκτρονικές αγορές ήταν 51%, ενώ το 2016 μόλις 45%. Αξίζει να τονιστεί ότι το 2014 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν μόλις 40% και αυξήθηκε σε 47% το 2015 εξαιτίας κυρίως της επιβολής των capital controls.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, τα υψηλότερα ποσοστά καταναλωτών που πραγματοποίησαν αγορές από το Internet το 2021 καταγράφηκαν στην Ολλανδία (94%), στη Δανία (92%) και στη Σουηδία (89%). Από την άλλη, χαμηλότερα ποσοστά καταγράφηκαν στη Ρουμανία (44%) και στη Βουλγαρία (42%). Μεταξύ 2016 και 2021, οι μεγαλύτερες αυξήσεις στις ηλεκτρονικές αγορές στην Ε.Ε. καταγράφηκαν στην Τσεχία (+27 ποσοστιαίες μονάδες), στη Σλοβενία, στην Ουγγαρία και στη Ρουμανία (+26 ποσοστιαίες μονάδες), καθώς και στην Κροατία και στη Λιθουανία (+25 ποσοστιαίες μονάδες).
Τι αγόρασαν οι Έλληνες
Το 76% των καταναλωτών στην Ελλάδα που έκαναν αγορές από το Internet, ψώνισε είδη ένδυσης, συμπεριλαμβανομένων και αθλητικών ειδών ένδυσης, είδη υπόδησης και αξεσουάρ μόδας. Το 33% έκανε παραγγελίες για έτοιμο φαγητό στο σπίτι – κάτι άλλωστε που αποδεικνύεται στην Ελλάδα από την αλματώδη ανάπτυξη των σχετικών πλατφορμών, το 30% αγόρασε καλλυντικά και γενικώς προϊόντα ομορφιάς και ευεξίας, το 29% αγόρασε αθλητικό εξοπλισμό (εξαιρουμένων των αθλητικών ενδυμάτων και υποδημάτων), το 25% αγόρασε ηλεκτρονικούς υπολογιστές και κινητά τηλέφωνα, το 24% βιβλία, επίσης ένα 24% αγόρασε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες, το 20% αγόρασε καταναλωτικά τεχνολογικά προϊόντα και οικιακές συσκευές. Σε ποσοστό επίσης 20% οι καταναλωτές στην Ελλάδα «κατέβασαν» μέσω Διαδικτύου ταινίες και σειρές.