Ξεκινά από την ερχόμενη εβδομάδα η λειτουργία της πλατφόρμας για την έκδοση του Προσωπικού Αριθμού ο οποίος θα αναγράφεται στις νέες ταυτότητες
Την Τρίτη 3 Ιουνίου ανοίγει η πλατφόρμα για την έκδοση του Προσωπικού Αριθμού για κάθε Έλληνα πολίτη, αριθμός που θα αποτελείται από το ΑΦΜ συν τρία ακόμη ψηφία και θα αναγράφεται στις νέες ταυτότητες.
Συγκεκριμένα, όσοι θέλουν να αποκτήσουν τον Προσωπικό Αριθμό Πολίτη, θα εισέρχονται από τις 3 Ιουνίου στο myinfo.gov.gr με τους κωδικούς taxisnet, όπου βήμα-βήμα θα προχωρά η διαδικασία η έκδοσης.
Σύμφωνα με τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίου, ενδεχομένως να δούμε ορισμένα λάθη στα στοιχεία, όπως στο όνομά μας ή στο πατρώνυμο. Στην περίπτωση αυτήν θα πρέπει να επισκεφτούμε το Ληξιαρχείο.
«Πρέπει να τακτοποιηθούν τα μητρώα, υπάρχουν περιπτώσεις όπου υπήρχαν διπλά ΑΜΚΑ. Το ΑΚΜΑ δεν σβήνει ποτέ, απλά απενεργοποιείται», εξήγησε επιπλέον ο κ. Παπαστεργίου μιλώντας στο Mega.
«Έχουμε ένα τρίμηνο να επιλέξουμε εμείς οι ίδιοι τον προσωπικό μας αριθμό, από ‘κει κι έπειτα θα μας αποδοθεί μόνος του», διευκρίνισε ο υπουργός.
Σημειώνεται πως όσοι έχουν ήδη στα χέρια τους τη νέου τύπου αστυνομική ταυτότητα, δεν χρειάζεται να την επανεκδώσουν, καθώς ισχύει κανονικά μέχρι την αναγραφόμενη ημερομηνία λήξης της.
Ο κ. Παπαστεργίου ανέφερε πως οι παλιές ταυτότητες, από το καλοκαίρι του 2026, δεν θα αποτελούν έγκυρο ταξιδιωτικό έγγραφο. Επιπλέον εν καιρώ, σε κάθε δημόσια υπηρεσία θα ζητείται από τον εκάστοτε πολίτη ο προσωπικός του αριθμός, προκειμένου να μπορεί να εξυπηρετηθεί.
Νέες ταυτότητες: Πώς θα κλείσετε ραντεβού
Για να αποκτήσετε τη νέου τύπου αστυνομική ταυτότητα πρέπει να επισκεφτείτε ένα αστυνομικό τμήμα, αφού κλείσετε πρώτα ραντεβού μέσω της πλατφόρμας id.gov.gr.
Αναλυτικά η διαδικασία για τον προγραμματισμό του ραντεβού:
• Ο πολίτης επιλέγει στην αίτησή του Αρχή Έκδοσης με βάση τη διεύθυνση μόνιμης ή προσωρινής του διαμονής στην Ελλάδα, συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας, ώστε να εξυπηρετηθεί με φυσική παρουσία. Τα στοιχεία του αντλούνται αυτόματα από το Μητρώο Πολιτών και το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ). Σε περίπτωση που δεν έχει επικαιροποιημένα τα στοιχεία του στο ΕΜΕπ, θα πρέπει είτε να τα ενημερώσει επιτόπου ή να τα συμπληρώσει κατά δήλωση.
• Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματος λαμβάνει μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) με τις βασικές πληροφορίες για τη διεκπεραίωση του ραντεβού, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας της Αρχής Έκδοσης που έχει επιλέξει.
• Το αίτημα προγραμματισμού του ραντεβού μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί ή να υποβληθεί εκ νέου το αργότερο μία (1) ώρα πριν από την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού.
• Σε διάφορα διαστήματα πριν από την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει από την πλατφόρμα μήνυμα υπενθύμισης στο email που έχει δηλώσει.