Παρασκευή 21.02.2025
More

    Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής: Τι πρέπει να γνωρίζουν οι επιχειρήσεις

    Η ψηφιοποίηση των δελτίων αποστολής είναι μία αλλαγή που περιμένουν εδώ και καιρό οι ελληνικές επιχειρήσεις. Η δοκιμαστική περίοδος συνεχίζεται και η καθολική εφαρμογή των ηλεκτρονικών παραστατικών διακίνησης αγαθών αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο 2025. Για χιλιάδες επιχειρήσεις μάλιστα, τα Ψηφιακά Δελτία Αποστολής θα γίνουν υποχρεωτικά από την άνοιξη κιόλας.

    Ας δούμε αναλυτικά τι ισχύει σήμερα σχετικά με το Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής.

    Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής: Οι τελευταίες εξελίξεις

    Οι επιχειρήσεις που θα κληθούν να εφαρμόσουν το Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής πρέπει να γνωρίζουν πως η υλοποίηση του μέτρου γίνεται σε δύο φάσεις. Στην α’ φάση εντάσσονται οι:

    • Επιχειρήσεις με τζίρο πάνω από 200.000 ευρώ
    • Επιχειρήσεις που διακινούν φάρμακα και ιατρικά αναλώσιμα, ενεργειακά προϊόντα, οικοδομικά υλικά, ελαιόκαρπο και ελαιόλαδο

    Στη β’ φάση εντάσσονται όλες οι υπόλοιπες επιχειρήσεις που δεν ανήκουν στις παραπάνω κατηγορίες.

    Σε ό,τι έχει να κάνει με τις ημερομηνίες εφαρμογής του μέτρου, οι επιχειρήσεις της α’ φάσης μπορούν προαιρετικά να χρησιμοποιούν το Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής μέχρι τις 31 Μαρτίου 2025. Από την 1η Απριλίου και έπειτα είναι υποχρεωτική η διαβίβαση στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA, των δεδομένων της ψηφιακής παρακολούθησης και διακίνησης αγαθών. Αντίστοιχα, για τις επιχειρήσεις που ανήκουν στη β’ φάση, η διαβίβαση είναι προαιρετική μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2025, ενώ από την 1η Οκτωβρίου 2025 γίνεται υποχρεωτική.

    Πώς θα διαβιβάσετε ηλεκτρονικά όλα τα παραστατικά

    Με τον ψηφιακό μετασχηματισμό να επεκτείνεται σε όλο και περισσότερες διαδικασίες, οι επιχειρήσεις καλούνται να υιοθετήσουν νέες πρακτικές και να αλλάξουν τη ροή εργασιών τους. Μπορεί αυτό να φαντάζει ως μία πολύπλοκη διαδικασία, αλλά η προσαρμογή στις νεότερες απαιτήσεις μπορεί να γίνει εξαιρετικά ομαλά, αν μία επιχείρηση επιλέξει μία υπηρεσία Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης μέσω παρόχου. Αυτό θα της εξασφαλίσει πως όλες οι ανάγκες για ηλεκτρονικά παραστατικά καλύπτονται από ένα ενιαίο και εύκολο στη χρήση σύστημα.

    Ένας πάροχος πιστοποιημένος από την ΑΑΔΕ παρέχει διασύνδεση σε πραγματικό χρόνο με τις υπηρεσίες του Δημοσίου και έτσι η επιχείρηση μπορεί να είναι σίγουρη ότι τα παραστατικά της διαβιβάζονται άμεσα σε όλους τους ενδιαφερόμενους. Παράλληλα, η έκδοση παραστατικών αυτοματοποιείται, μειώνοντας τόσο τον χρόνο διαχείρισης που απαιτείται για κάθε παραστατικό όσο και την πιθανότητα λάθους.

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ