Σημαντική παρέμβαση του Περιφερειάρχη Αλ. Καχριμάνη με ενστάσεις
Το φυτίλι που άναψε με το υπόμνημα διαμαρτυρίας του Αστικού ΚΤΕΛ για τον διαγωνισμό λειτουργίας των ΣΜΑ στην Ήπειρο, όχι μόνο δεν έσβησε με την απάντηση του Αναγκαστικού Συνδέσμου, αλλά πυροδότησε τη «βόμβα», που εξαπέλυσε το πρωί της Παρασκευής ο Αλ. Καχριμάνης.
Ο περιφερειάρχης Ηπείρου σε δηλώσεις του στα τοπικά μέσα, τόνισε πως ο συγκεκριμένος διαγωνισμός που «βρίσκεται στον αέρα», δεν μπορεί να υλοποιηθεί γιατί περιλαμβάνει όρους και στοιχεία που είναι λανθασμένα και κυρίως έρχονται σε πλήρη αντίθεση με τη μελέτη, με βάση την οποία εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ και χρηματοδοτήθηκε η προμήθεια του εξοπλισμού των ΣΜΑ.
Στα αξιοσημείωτα, ότι ο κ. Καχριμάνης ανέφερε τρία σημεία που αφορούν σε αποφάσεις της περιφέρειας Ηπείρου, που έχουν γίνει αποδεκτές για τη χρηματοδότηση του έργου και της προμήθειας του εξοπλισμού για τους ΣΜΑ, με τη σύμφωνη γνώμη και την έγκριση τελικά, της Διαχειριστικής Αρχής και δεν αναφέρθηκε καθόλου σε επιμέρους στοιχεία όπως αυτά για τα οποία εξέφρασε τις ενστάσεις του το Αστικό ΚΤΕΛ, καταγγέλλοντας όρους και κριτήρια αποκλεισμού, για τη συμμετοχή στον διαγωνισμό έξω από κάθε λογική υγιούς ανταγωνισμού.
Το πρώτο από τα τρία σημεία των ενστάσεων της περιφέρειας Ηπείρου σχετίζεται με τη σύμβαση της περιφέρειας με τους προμηθευτές των μηχανημάτων για να εγκατασταθούν στους οκτώ ΣΜΑ.
«Δεν είμαι αυτός που θα κρίνω αν διασφαλίζεται το δημόσιο συμφέρον ή όχι, ούτε μπορώ να πω γιατί μια εταιρεία που ενδιαφέρεται έκανε μια ένσταση ή εξέφρασε μια άποψη. Το σίγουρο όμως είναι διαβάζοντας τη διακήρυξη ότι ως υπεύθυνος περιφερειάρχης, υπάρχουν κάποια θέματα που δεν τα έχει λάβει υπόψη η διακήρυξη. Προβλέπεται υποχρεωτική 6μηνη εκπαίδευση του προσωπικού του αναδόχου. Επομένως κι εγώ ακόμη που δεν έχω καμία εμπειρία, μπορώ να δουλέψω , γιατί προηγείται η 6μηνη δοκιμαστική λειτουργία και εκπαίδευση. Είναι σύμβαση που θα έπρεπε να τη γνώριζαν από τον Φορέα».
Το δεύτερο σημείο, είναι πως η μελέτη της περιφέρειας για τις ποσότητες των απορριμμάτων προβλέπει συγκεκριμένο αριθμό μηχανημάτων για τη λειτουργία των ΣΜΑ, τα οποία ήδη έχουν αγοραστεί και προφανώς δεν υπάρχει λογική στην πρόβλεψη της διακήρυξης, για επιπλέον αριθμό οχημάτων και μηχανημάτων.
«Αν χρειάζονται παραπάνω μηχανήματα, θα το δουν στην πράξη. Ένας που θα αναλάβει το έργο πρέπει να είναι έτοιμος αν τυχόν χρειάζονται περισσότερα από αυτά που προβλέπει η μελέτη της περιφέρειας και η οποία έχει εγκριθεί για την ένταξή της στο ΕΣΠΑ της Ηπείρου», πρόσθεσε ο κ. Καχριμάνης.
Οι ποσότητες
Το τρίτο σημείο της διαφωνίας της περιφέρειας έχει να κάνει με τις προβλεπόμενες ποσότητες στη διακήρυξη για τους ΣΜΑ, που προβλέπει σχεδόν διπλάσια ποσότητα από αυτήν που περιγράφει η απόφαση του κ. Καχριμάνη με ημερομηνία 15/01/2021.
«Υπάρχει απόφαση για 67,694 τόνους. Σχεδόν έχουν προϋπολογίσει διπλάσια ποσότητα τονάζ ανά έτος, το οποίο δεν ισχύει. Καταλαβαίνετε ότι αυτό δεν μπορεί να υλοποιηθεί αν δεν ταυτιστούν με τις αποφάσεις που μέχρι σήμερα έχουν υπογράψει. Και τα τρία σημεία είναι λανθασμένα και βγάζουν άλλο αποτέλεσμα. Μπορεί αυτός που συνέταξε τη διακήρυξη να μην τα έλαβε υπόψη. Τουλάχιστον αυτά τα σημεία, γιατί μπορεί να υπάρχουν κι άλλα», κατέληξε ο κ. Καχριμάνης.
Θα υπάρξει απάντηση;
Στο υπόμνημα διαμαρτυρίας και στις δηλώσεις στα τοπικά μέσα του προέδρου του Αστικού ΚΤΕΛ κ. Μουστακλή, δόθηκε γραπτή απάντηση από τον Σύνδεσμο, αλλά είναι ένα κρίσιμο ζήτημα εάν θα υπάρξει και με ποια μορφή και περιεχόμενο, απάντηση και στις δηλώσεις του κ. Καχριμάνη. Το βέβαιο είναι, ότι μέχρι το πέρας της προθεσμίας υποβολής των προσφορών από τις ενδιαφερόμενες εταιρείες να αναλάβουν την υπηρεσία λειτουργίας των ΣΜΑ, τα ερωτήματα και οι ενστάσεις θα πρέπει να διερευνηθούν, όχι μόνο από την αναθέτουσα αρχή, τον Σύνδεσμο Διαχείρισης Αποβλήτων εν προκειμένω, αλλά και από τα συναρμόδια όργανα και τις υπηρεσίες ελέγχου. Η Αποκεντρωμένη Διοίκηση που ασκεί τον έλεγχο νομιμότητας των αποφάσεων, δεν έχει ακόμη τοποθετηθεί επί της διακήρυξης, ενώ είναι η ίδια που είχε απορρίψει και την πρώτη διακήρυξη για την ίδια υπηρεσία, που μεταξύ άλλων, είχε χρονικό ορίζοντα 10ετίας για τον ανάδοχο και προϋπολογισμό άνω των 30 εκ. ευρώ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ