Παρασκευή 29.03.2024
More

    Αρχίζουν να «βγαίνουν τα όπλα» στο τραπέζι… 

    Σφοδρή αντιπαράθεση επιχειρημάτων μεταξύ μαρτύρων κατηγορίας και υπεράσπισης στη δίκη για τις εικόνες στο Εφετείο Ιωαννίνων 

    Οι καταθέσεις των μαρτύρων κατηγορίας του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Ιωαννίνων κ.κ. Μάξιμου και του διευθυντή της Διεύθυνσης Τεκμηρίωσης και Πολιτιστικών Αγαθών του υπ. Πολιτισμού κ. Πανουτσόπουλου ήταν αυτές που μονοπώλησαν το ενδιαφέρον στην δεύτερη ημέρα της ακροαματικής διαδικασίας στη δίκη για τη λεηλασία εκκλησιών και μονών στην Ήπειρο και σε άλλες περιοχές.

    Και οι δύο καταθέσεις είχαν εξαιρετικό ενδιαφέρον και αυτούσιες, αλλά κυρίως κατά τη διάρκεια της «βροχής» των ερωτημάτων που δέχθηκαν από την υπεράσπιση των κατηγορουμένων. Είναι χαρακτηριστικό ότι η υπεράσπιση του δεύτερου κατηγορούμενου λίγο μετά τις 2 το μεσημέρι ενημέρωσε την έδρα, ότι θα χρειαστεί πλέον των τριών ωρών για να εξετάσει τον κ. Πανουτσόπουλο, κάτι που ξεκίνησε χθες και θα συνεχιστεί σήμερα το πρωί.

    Ο Μητροπολίτης Ιωαννίνων κ. Μάξιμος ξεκαθάρισε ότι δεν έχει στοιχεία ενοχής για κανέναν από τους κατηγορούμενους επισήμανε όμως με αφορμή τον εντοπισμό δύο Ευαγγελίων της Μητρόπολης σε βιβλιοδετείο ιδιοκτησίας ενός εκ των κατηγορουμένων, ότι δεν υπήρξε ποτέ κάποιο πρωτόκολλο, ούτε ο ίδιος παρέλαβε, όταν ανέλαβε κάτι σχετικό, αποδίδοντας την ευθύνη για την κατάσταση αυτή στον πρώτο κατηγορούμενο, πρώην Πρωτοσύγκελο της Μητρόπολης Ιωαννίνων.

    Προσκόμισαν τιμολόγια αγοράς εικόνων από την Κωνσταντινούπολη

    Αναμφίβολα, περισσότερο ενδιαφέρουσα ήταν η κατάθεση του κ. Πανουτσόπουλου από τη Γενική Διεύθυνση Τεκμηρίωσης του υπ. Πολιτισμού που ασχολήθηκε με την υπόθεση από το 2009. Ο ίδιος τόνισε αρχικά πως είναι βέβαιος ότι πρόκειται για σπείρα που χτυπούσε με συγκεκριμένη μεθοδολογία, απομονωμένες και απόμερες κατά βάση εκκλησίες.

    Η σημαντικότερη μαρτυρία για τις αρχές όπως είπε, ήταν του ιδιοκτήτη της Temple Gallery στην Μητροπολιτική Αστυνομία του Λονδίνου, ότι τις εικόνες τις είχε παραλάβει από τον δεύτερο κατηγορούμενο. Εικόνες έχουν βρεθεί ακόμη στην Ολλανδία, τη Γερμανία και τη Ρωσία, όμως η διαδικασία επαναπατρισμού είναι δύσκολη, ειδικά στην τελευταία περίπτωση αφού η Ρωσία δεν αναγνωρίζει το πλαίσιο της Ε.Ε. και το ελληνικό κράτος έχει ζητήσει πραγματογνωμοσύνη για να επιβεβαιωθεί ότι πρόκειται για τις κλαπείσες εικόνες από την Ελλάδα.

    Για τον κ. Πανουτσόπουλο μία επιπλέον απόδειξη ότι πρόκειται για τις κλεμμένες εικόνες είναι και το ότι δεν εντοπίστηκαν νόμιμα παραστατικά κυριότητας, κάτι όμως που διαψεύστηκε από τον δεύτερο των κατηγορουμένων με την υπεράσπιση να προσκομίζει στο δικαστήριο τιμολόγια αγοράς των εικόνων από την Κωνσταντινούπολη.

    Από το σημείο εκείνο επικράτησε μεγάλη ένταση με το στέλεχος του υπ. Πολιτισμού να τονίζει πως η Κωνσταντινούπολη είναι το μεγαλύτερο «πλυντήριο» για τέτοιες περιπτώσεις, αναφέροντας παράλληλα τα ονόματα κορυφαίων οίκων δημοπρασιών του εξωτερικού που κατηγορούνται για κλεπταποδοχή με την ίδια διαδικασία.
     

    ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ