Με σκεπτικισμό υποδέχεται η Εταιρεία Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων τη νομοθετική πρωτοβουλία για απαγόρευση πώλησης καυσίμων σε όσους δικυκλιστές δε φορούν κράνος
Την επιτακτική αναγκαιότητα να περάσει η ελληνική Πολιτεία μέσω των επίσημων φορέων της στην θέσπιση ενός διαφορετικού δόγματος που θα στοχεύει στην πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων και στην απόκτηση καλής οδηγικής παιδείας και συμπεριφοράς, επισημαίνει η Εταιρεία Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων Ιωαννίνων, με αφορμή την ανακοίνωση των υπουργείων Ανάπτυξης και Υγείας για τη θεσμική κατοχύρωση της πρωτοβουλίας, ώστε να μην διατίθενται καύσιμα στους δικυκλιστές εάν δε φορούν το προστατευτικό κράνος.
Η ιδέα για αυτό ξεκίνησε από έναν πρατηριούχο στην Κρήτη αμέσως μετά το θάνατο ενός δικυκλιστή σε τροχαίο δυστύχημα πριν από λίγες εβδομάδες, και υιοθετήθηκε από την πολιτική ηγεσία, καταρχάς από το υπ. Υγείας και μετέπειτα και το υπ. Ανάπτυξης. Έτσι, μόλις την Πέμπτη οι δύο υπουργοί κ.κ. Θεοδωρικάκος και Γεωργιάδης αντίστοιχα ανακοίνωσαν στη Βουλή, ότι συντάσσεται η σχετική τροπολογία που θα περιληφθεί στο νέο Κ.Ο.Κ που σύντομα θα καταθέσει το υπ. Μεταφορών. Έκαναν λόγο μάλιστα για την ανάγκη μίας πανεθνικής καμπάνιας ώστε να γίνει συνείδηση σε όλους η σημασία που έχει η χρήση του προστατευτικού κράνους από τους δικυκλιστές. Με αφορμή αυτή την παρέμβαση ο πρόεδρος της ΕΠΤΑ Κων. Κολοκούρης μιλώντας στο ITV στάθηκε αφενός στο ότι ακόμη και σήμερα, παρά τους δεκάδες νεκρούς στην άσφαλτο μεταξύ των οποίων και δικυκλιστές που δε φορούσαν το κράνος τους, η εικόνα στους δρόμους είναι απογοητευτική. «Δυστυχώς, ακόμη και στην πόλη μας, όπου έχουν γίνει κάποια βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση τα τελευταία χρόνια, βλέπουμε καθημερινά πολλούς οδηγούς δίκυκλων ή και ηλεκτρικών πατινιών να μη φορούν το προστατευτικό κράνος και ακόμη δυστυχέστερα κάποιοι εξ αυτών είναι και επαγγελματίες, όπως οι διανομείς. Δεν πιστεύω ότι τέτοιου είδους παρεμβάσεις όπως η μη διάθεση καυσίμων στους δικυκλιστές μπορεί να λύσει το σοβαρό ζήτημα, γιατί ο καθένας θα μπορεί να φορά το κράνος όταν φτάνει στο πρατήριο και μετά από 50 μέτρα να το βγάζει και να το κρατά στο χέρι του. Είναι κάτι πολύ περισσότερο από αυτό που φαίνεται και είναι πρωτίστως ένα θέμα που πρέπει να μας απασχολήσει σοβαρά ως κοινωνία, γιατί είναι πρωτίστως ζήτημα παιδείας και ενσυναίσθησης.
Να αντιληφθούμε ως οδηγοί το κακό που μπορεί να προκαλέσουμε στον εαυτό μας και το κακό που μπορεί να προκαλέσουμε στους άλλους, όταν δεν τηρούμε τον Κ.Ο.Κ. Τέτοια μέτρα έχουν συμβολικό και όχι ουσιαστικό χαρακτήρα», ανέφερε ο κ. Κολοκούρης για να επιμείνει στη συνέχεια στην ανάγκη της πρόληψης και των συνεχών ενημερώσεων μέσα από την οικογένεια και την εκπαίδευση.
«Θα πρέπει να περάσουμε σε ένα διαφορετικό μοντέλο προσέγγισης του Κ.Ο.Κ ακόμη και από αυτό που προτείνεται τώρα με την αυστηροποίηση των προστίμων. Δε λύνεται το ζήτημα με την αυστηροποίηση των ποινών και αυτό έχει αποδειχθεί, διαχρονικά. Θα πρέπει να επιμείνουμε στη διαμόρφωση μίας διαφορετικής νοοτροπίας και κουλτούρας στην ελληνική κοινωνία, επανεξετάζοντας τη νομοθεσία. Θεωρούμε ακόμη και σήμερα πως κάποιος μπορεί να γίνει καλός οδηγός αν μάθει από τη Σχολή Εκπαίδευσης, που είναι το γκάζι και το φρένο και πως ακολουθούμε τη σήμανση, ενώ αγνοούμε βασικά πράγματα οδηγικής συμπεριφοράς που οδηγούν απευθείας στην πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων», σημείωσε μεταξύ άλλων ο κ. Κολοκούρης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ