Αυλές που να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες των μαθητών θέλει να δημιουργήσει από κοινού με την εκπαιδευτική κοινότητα, η δημοτική αρχή
Αυλές που να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες των μαθητών και να παρέχουν στους μαθητές χώρους ποιοτικούς και ασφαλείς, θέλει να δημιουργήσει από κοινού με την εκπαιδευτική κοινότητα, η δημοτική αρχή.
Ο δήμος Ιωαννιτών προχωρά σε παρεμβάσεις στις αυλές του 2ου Γυμνασίου και Λυκείου Ιωαννίνων, του συγκροτήματος που περιλαμβάνει το 8ο ΓΕΛ Ιωαννίνων και 1ο ΕΠΑΛ Ιωαννίνων, του πρότυπου Λυκείου Ζωσιμαίας Σχολής, του 6ου ΕΠΑΛ, του συγκροτήματος που στεγάζει το 3ο ΓΕΛ Ιωαννίνων μαζί με το 10ο και 3ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων, του 7ου γυμνασίου Ιωαννίνων, του7ου, 8ου και 13ου Δημοτικού Ιωαννίνων.
Μέσα από το πρόγραμμα συμμετοχικού σχεδιασμού θα υλοποιήσει σχέδιο βελτίωσης των σχολικών αυλών και των ευρύτερων γειτονιών τους και θα ενισχύσει τη συνολική στρατηγική του Δήμου για την βιώσιμη ανάπτυξη και την κλιματική ουδετερότητα, μιας και τα Γιάννενα είναι ένας από τους 6 δήμους της χώρας που συμμετέχουν στο πρόγραμμα των 100 κλιματικά ουδέτερων και έξυπνων πόλεων.
Λεπτομέρειες για τις παρεμβάσεις έδωσαν οι αντιδήμαρχοι, προγραμματισμού και παιδείας, Θωμάς Γιωτίτσας και Στέφανος Σίντος, αντίστοιχα.
«Τα τελευταία χρόνια ευρωπαϊκή ένωση έχει πρωτοστατήσει στη προώθηση βιώσιμων πρακτικών στα δημόσια κτίρια και τους δημόσιους χώρους συμπεριλαμβανομένων των σχολείων προωθώντας λύσεις βασισμένες στη φύση οι οποίες συνεισφέρουν στην προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή. την υγεία και την αστική βιωσιμότητα. Μια εξ’ αυτών είναι η αξιοποίηση των σχολικών αυλών ως κλιματικών καταφυγίων για την αντιμετώπιση του καύσωνα και στο πλαίσιο αυτό ο δήμος προχωρά στην αναβάθμιση σχολικών αυλών με βάση τις αρχές του βιοκλιματικού σχεδιασμού και της βιωσιμότητας με παρεμβάσεις που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τη βελτιστοποίηση των φυσικών πόρων, τη φύτευση δέντρων και πρασίνου, την εγκατάσταση συστημάτων συλλογής βρόχινου νερού και τη χρήση υλικών φιλικών προς το περιβάλλον», είπε αρχικά ο κ. Γιωτίτσας.
Το όλο εγχείρημα θα γίνει σε συνεργασία με την εκπαιδευτική κοινότητα, είπε και τόνισε: «Προωθούμε συμμετοχικές διαδικασίες που επιτρέπουν την ενεργή εμπλοκή μαθητών, εκπαιδευτικών, γονέων αλλά και της ευρύτερης κοινότητας εξασφαλίζοντας έτσι ότι οι προτεινόμενες αλλαγές θα είναι αποδεκτές και λειτουργικές».
Μελέτη με προϋπολογισμό 264.000
Ο κ. Γιωτίτσας ανέφερε ότι η μελέτη η οποία εγκρίθηκε από τη δημοτική επιτροπή και ο διαγωνισμός για την ανάδειξη αναδόχου που θα προκύψει μετά από τη διαδικασία αυτή σε περίπου ένα με ενάμιση μήνα έχει συνολικό προϋπολογισμό 264.000€ ενώ η χρηματοδότηση του έργου θα γίνει από το ΕΣΠΑ και το σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης το οποίο τις επόμενες μέρες θα έρθει στο δημοτικό συμβούλιο για τροποποίηση.
Κλείνοντας, ο κ. Γιωτίτσας στάθηκε σε δύο στοιχεία που κάνουν αυτή την πρωτοβουλία εξαιρετικά σημαντική. Πρώτον το μέγεθος της παρέμβασης, που όμοιο της δεν υπάρχει μέχρι σήμερα στη χώρα, αλλά και το γεγονός της ενεργούς συμμετοχής των τελικών χρηστών στο σχεδιασμό των παρεμβάσεων.
Από την πλευρά του ο κ. Σίντος, τόνισε: «Η σχολική αυλή αποτελεί έναν χώρο εξίσου σημαντικό όσο και τα σχολικά κτίρια για την ικανοποίηση των αναγκών των μαθητών σε εκπαιδευτικό και κοινωνικό επίπεδο. Η σημερινή όμως εικόνα των ελληνικών σχολικών αυλών χαρακτηρίζεται από την κυριαρχία του τσιμέντου και της ασφάλτου, υλικά που μεταξύ λειτουργούν αποτρεπτικά προς τους μαθητές μειώνοντας έτσι τον εκπαιδευτικό ρόλο της σχολικής αυλής, η οποία μετατρέπεται σε έναν ανοιχτό υπαίθριο χώρο με περιορισμένη άνεση, ασφάλεια και αισθητική. Έτσι μόνο ο περιβαλλοντικός ανασχεδιασμός μπορεί να φέρει τον μετασχηματισμό των σχολικών αυλών σε ζωντανά οικοσυστήματα και αυτή μας η προσπάθεια αυτό τον σκοπό έχει. Ελπίζουμε να πετύχει και φιλοδοξούμε να υπάρχει και συνέχεια».
ΕΛΕΝΑ ΣΤΑΜΟΥ