Τους άξονες της αντίδρασης στο εκπαιδευτικό νομοσχέδιο παρουσίασε ο αντιπρόεδρος της ΕΛΜΕ Ιωαννίνων, Μ. Μεγήρ
Να μην ψηφιστεί το νομοσχέδιο για την εκπαίδευση που κατατέθηκε ήδη στη Βουλή και αποτελεί αντικείμενο συζήτησης, ζητά και επιμένει γι’ αυτό, η ΕΛΜΕ, ακολουθώντας και υιοθετώντας σε μεγάλο βαθμό τις προτάσεις και επισημάνσεις της ΟΛΜΕ, όπως έχει γίνει αντίστοιχα από τις συνδικαλιστικές οργανώσεις των δασκάλων από την Διδασκαλική Ομοσπονδία.
Η ΕΛΜΕ, όπως ανέφερε σε δηλώσεις του ο αντιπρόεδρος στο ΔΣ Μάρκος Μεγήρ εκτιμά, ότι με το νέο νομοσχέδιο, η κυβέρνηση δρομολογεί την υλοποίηση ενός μοντέλου λειτουργίας σχολείων δύο ταχυτήτων, με ενίσχυση της ιδιωτικοποίησής τους, κατάργηση της αξιοκρατίας και των αντιστοίχων μεθόδων τόσο για τους εκπαιδευτικούς, όσο και για τους μαθητές. Οι βασικές ενστάσεις της ΕΛΜΕ Ιωαννίνων, όπως είπε ο κ. Μεγήρ βασίζονται σε τρεις πυλώνες.
Ο πρώτος είναι η αυτονομία και η ευελιξία, με την πρόβλεψη εφαρμογής του «πολλαπλού βιβλίου», να οδηγεί στην κατηγοριοποίηση των μαθητών. «Δεν αποδεχόμαστε τη θεσμοθέτηση της εισόδου των ιδιωτών στο δημόσιο σχολείο, μέσα από το θεσμό των χορηγιών γιατί αυτό θα οδηγήσει σε καλά και κακά σχολεία, που θα υποβαθμιστούν και στη συνέχεια, θα κλείσουν», ανέφερε ο κ. Μεγήρ.
Ο δεύτερος πυλώνας, στον οποίο στηρίζεται η αντίδραση της εκπαιδευτικής κοινότητας είναι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και ο τρίτος η πρόβλεψη της διαδικασίας επιλογής στελεχών, με καθοριστική ενίσχυση του μονοπρόσωπου ρόλου των διευθυντών των σχολικών μονάδων.
«Θα οδηγηθούμε σε πλήρη κομματικοποίηση της εκπαίδευσης και γι’ αυτό ζητάμε αφενός να μην ψηφιστεί το νομοσχέδιο, αλλά αφετέρου θα είμαστε σε συνεχή εγρήγορση ώστε από τον Σεπτέμβριο να διεκδικήσουμε αυτά που μας ανήκουν», κατέληξε.