Εάν δεν πρόκειται για παρανόηση ή κακόγουστο αστείο, τότε θα πρόκειται για μία μεγάλη εξαπάτηση των Ηπειρωτών, το κόστος της οποίας θα επωμιστεί προφανώς η πολιτική ηγεσία που θα αναλάβει την ευθύνη υλοποίησής της.
Προς το παρόν βέβαια, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών καλύπτεται από την υπηρεσιακή αναφορά της Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών του υπουργείου που υπογράφεται από τον διευθυντή κ. Τασιόπουλο και αναφέρεται στην σύνταξη νέας μελέτης του οδικού άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά, χωρίς τα στοιχεία του αυτοκινητόδρομου!
Η είδηση έσκασε σαν κεραυνός εν αιθρία χθες, με την αποστολή σχετικού δελτίου τύπου του βουλευτή Ιωαννίνων Γ. Αμυρά που πήρε την απάντηση από το υπουργείο Υποδομών σε αναφορά του στις 12 Δεκεμβρίου, για την τύχη του οδικού άξονα Γιάννενα – Κακαβιά με το οποίο ολοκληρώνεται η Ιόνια Οδός.
Στην επίμαχη απάντηση από την Διεύθυνση Οδικών Υποδομών, αφού τονίζεται πως η μελέτη για το τμήμα από Γιάννενα μέχρι Καλπάκι έχει ολοκληρωθεί και πως για το τμήμα Καλπάκι – Κακαβιά έχει συνταχθεί τεχνικό δελτίο έργων προκειμένου να χρηματοδοτηθεί από το ΠΔΕ, σημειώνεται πως «… μετά από πρόταση της Επιτελικής Δομής ΕΣΠΑ συντάχθηκε νέα πρόταση για νέα μελέτη του οδικού άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά (με χρήση στοιχείων των υφιστάμενων μελετών) με δίιχνη διατομή σε όλο το μήκος, με σκοπό να προκύψει μικρότερης προϋπολογισμός και ως εκ τούτου να αποβεί πιο ευχερής η χρηματοδότηση».
Σε δήλωσή του στο ITV ο βουλευτής Ιωαννίνων Γ. Αμυράς επισήμανε πως ουδέποτε συμπεριλήφθηκε το έργο σε κάποιο πρόγραμμα χρηματοδότησης, επιρρίπτοντας ευθύνες στην προηγούμενη κυβέρνηση, ενώ φάνηκε θετικά διακείμενος στη λογική πως από το να μην υπάρχει κανένας δρόμος, καλύτερα να υπάρχει ο προτεινόμενος από το υπουργείο.
«Σήμερα δεν έχουμε δρόμο που να συνεχίζει η Ιόνια από τα Γιάννενα και να φτάνει στην Κακαβιά. Εάν προχωρήσει αυτή η διαδικασία, το υπουργείο εκτιμά ότι θα έχει τη δυνατότητα να βρει πρόγραμμα χρηματοδότησης», σημείωσε μεταξύ άλλων, προσθέτοντας ότι το έργο πρόκειται να δώσει τεράστια δυναμική στην Ήπειρο και την Β.Δ. Ελλάδα γενικά.
Επίθεση Καχριμάνη στο Υποδομών
Άμεση και χωρίς περιστροφές ήταν η αντίδραση της Περιφέρειας και του Αλ. Καχριμάνη, που έκανε λόγο για δυσάρεστη έκπληξη, αντίθετα μάλιστα από τους κανόνες που διέπουν τα έργα που είναι ενταγμένα στα διευρωπαϊκά δίκτυα.
Τόσο σε δήλωσή του στα τοπικά μέσα, όσο και σε ανακοίνωση που εκδόθηκε στο μεσημέρι ο κ. Καχρμάνης τονίζει πως η πρόθεση αυτή ουσιαστικά υποβιβάζει τον οδικό άξονα σε εθνική οδό, προτείνεται ερήμην της Περιφέρειας και ως εκ τούτου δεν πρόκειται να γίνει αποδεκτή.
«Διαχρονικά, οι υπηρεσίες του υπουργείου αποδεικνύονται κατώτερες των περιστάσεων» ανέφερε χαρακτηριστικά στη δήλωσή του ενώ όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση ο κ. Καχριμάνης έχει ενημερώσει τον Πρωθυπουργό για τις εκκρεμότητες στις οδικές υποδομές και αναμένει απάντηση από τον υπουργό κ. Καραμανλή στο αίτημά του από τις 23 Ιουλίου για συνάντηση στο υπουργείο…
«Σε αυτή περιλαμβάνεται τόσο η επέκταση της Ιόνιας Οδού προς Κακαβιά, όσο και η σύνδεση της Ιόνιας Οδού με τη γέφυρα Καλογήρου, για την οποία- μετά από συνεχείς οχλήσεις με δεδομένη τη δέσμευση πόρων από το Ε.Π. «Ήπειρος 2014-2020»- προεκλογικά παραχωρήθηκε στην Περιφέρεια το δικαίωμα υλοποίησης του έργου. Μετεκλογικά όμως οι υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών ενημέρωσαν πως χρειάζεται νέα γεωτεχνική μελέτη που οδηγεί σε περαιτέρω καθυστέρηση την κατασκευή του και ενδεχομένως σε απώλεια κοινοτικών πόρων.
Δυστυχώς, παρά την αλλαγή Πολιτικής Ηγεσίας στο Υπουργείο Υποδομών, δεν φαίνεται να έχει αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο λειτουργούν οι υπηρεσίες του. Οφείλουν σε θέματα που αφορούν την ανάπτυξη της Ηπείρου και για τα οποία η Περιφέρεια έχει συνυπευθυνότητα να υπάρχει συνεργασία και να μην δρουν με αυτό τον απαράδεκτο τρόπο», καταλήγει η ανακοίνωση.
Μιχ. Πλιάκος – Εμπαιγμός χωρίς τέλος
Ο δήμαρχος Ζίτσας Μιχ. Πλιάκος αναλαμβάνει πρωτοβουλία για τη δημιουργία μετώπου που θα ασκήσει πίεση για να σταματήσει ο εμπαιγμός, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, των υπηρεσιακών παραγόντων του υπουργείου προς τους Ηπειρώτες.
Με επιστολή του προς τους βουλευτές, τον Περιφερειάρχη και τους δημάρχους Ιωαννίνων, Πωγωνίου και Ζαγορίου ζητά την ανάληψη πρωτοβουλιών για την εξασφάλιση της κατασκευής του οδικού άξονα με τις υπάρχουσες μελέτες.
Στην επιστολή του, που στάλθηκε με αφορμή την απάντηση που έλαβε σε αναφορά του ο Βουλευτής Γ. Αμυράς, ο Δήμαρχος Ζίτσας στηλιτεύει την «εκκωφαντική» όπως τη χαρακτηρίζει, ολιγωρία και αδιαφορία των αρμόδιων υπηρεσιών που τέσσερα χρόνια τώρα αν και έχουν ολοκληρωμένες μελέτες για την κατασκευή του εν λόγω έργου δεν φρόντισαν να εξασφαλίσουν τη χρηματοδότησή του από κανένα χρηματοδοτικό εργαλείο.
«Για να σταματήσει επιτέλους αυτός ο εμπαιγμός σας καλούμε όλους να συστρατευθούμε και να αναλάβουμε πρωτοβουλίες προκειμένου να δρομολογηθούν άμεσα οι διαδικασίες για την εξασφάλιση χρηματοδότησης ώστε το έργο να γίνει με τις υπάρχουσες μελέτες που εξασφαλίζουν την κατασκευή ενός σύγχρονου ευρωπαϊκού οδικού δικτύου» αναφέρει μεταξύ άλλων στη επιστολή του ο κ. Πλιάκος και αναδεικνύει για ακόμη μία φορά τη σπουδαιότητα του έργου για τις αναπτυξιακές προοπτικές της Ηπείρου και της χώρας καθώς και τις ευθύνες όσων το μπλοκάρουν, έναντι των πολιτών που εδώ και μια δεκαετία δεν μπορούν να αξιοποιήσουν τις περιουσίες τους με την προοπτική πως κάποια στιγμή θα διέλθει από εκεί ο οδικός άξονας.