Παρασκευή 22.11.2024
More

    Μπαράζ αντιδράσεων για τον άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά

    Στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Καραμανλή στρέφουν τα πυρά τους οι τοπικοί φορείς, για την απόφαση να συνταχθεί μία νέα μελέτη, με διαφορετικά χαρακτηριστικά από αυτά του αυτοκινητόδρομου, για το τμήμα της Ιόνιας από τα Γιάννενα μέχρι την Κακαβιά.

    Το έγγραφο που παρουσίασε στο χθεσινό της φύλλο η «Ε», σύμφωνα με το οποίο η Διεύθυνση Οδικών Υποδομών του υπουργείου και ο διευθυντής της κ. Τασιόπουλος, απαντώντας στην αναφορά του βουλευτή Γ. Αμυρά υποστηρίζουν, ότι σκοπός είναι να προκύψει μικρότερος προϋπολογισμός, για να καταστεί πιο ευχερής η χρηματοδότηση του έργου, προκαλεί τεράστιες αντιδράσεις στο σύνολο των τοπικών φορέων.

    Από την πρώτη στιγμή, στο κάδρο των ευθυνών μπήκε ο υπουργός

    κ. Καραμανλής με τον περιφερειάρχη Αλ. Καχριμάνη να εκφράζει δημοσίως τη δυσφορία του και με δηλώσεις, αλλά και με την ανακοίνωση, στην οποία επισημαίνει, πως περιμένει από τις 23 Ιουλίου απάντηση του κ. Καραμανλή για συνάντηση, για τα θέματα των οδικών υποδομών.

    Το πρωί της Πέμπτης στο γραφείο του κ. Καχριμάνη, βρέθηκαν οι δήμαρχοι Ζίτσας Μιχ. Πλιάκος, Πωγωνίου Κ. Καψάλης και Ζαγορίου Γ. Σουκουβέλος, ενώ την υποστήριξή τους σε ό,τι αποφασιστεί, εξέφρασαν επίσης ο δήμαρχος Κόνιτσας Νικ. Εξάρχου και ο δήμαρχος Ιωαννίνων Μ. Ελισάφ. Αυτό που αποφασίστηκε, είναι να ζητηθεί με κοινή επιστολή των φορέων, να γίνει άμεσα σύσκεψη στο υπουργείο Υποδομών, παρουσία του κ. Καραμανλή, ώστε να δοθούν εξηγήσεις.

    Από την άλλη όμως, είναι σαφής και ξεκάθαρη η στάση τους, όπως αποτυπώθηκε και στις δηλώσεις των δημάρχων, να μην αποδεχθούν καμία απολύτως «έκπτωση» στην υλοποίηση του έργου, σε σχέση με τις αρχικές μελέτες.

    Για «έγκλημα» σε βάρος της περιοχής, με σαφή εθνικά χαρακτηριστικά έκανε λόγο ο δήμαρχος Πωγωνίου Κων. Καψάλης, επιρρίπτοντας τις ευθύνες στους υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου.

    «Δε θέλω να πιστέψω, ότι δόθηκε τέτοια εντολή από την πολιτική ηγεσία, γιατί θα είναι εγκληματικό να μην ολοκληρωθεί ο άξονας αυτός», τόνισε. Ο δήμαρχος Ζίτσας Μιχ. Πλιάκος στάθηκε επίσης σε μία σημαντική πτυχή της υπόθεσης, που είναι η δέσμευση περιουσιών ιδιωτών εδώ και 15 χρόνια, ενόψει της κατασκευής του οδικού άξονα στη βάση των εγκεκριμένων μελετών.

    Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο δήμαρχος Ζαγορίου Γ. Σουκουβέλος, λέγοντας, ότι η ολοκλήρωση της Ιόνιας είναι ένα έργο πνοής για την ευρύτερη περιοχή.

    Καμία «έκπτωση» λέει ο Μ. Ελισάφ

    Την κάθετη αντίθεση της δημοτικής αρχής και του δήμου Ιωαννιτών εξέφρασε ο δήμαρχος Μωυσής Ελισάφ, κατά την συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου.

    «Η Ιόνια πρέπει να φτάσει στην Κακαβιά ως τετράιχνος δρόμος, όπως προβλεπόταν στον αρχικό σχεδιασμό. Οποιαδήποτε άλλη λύση αποτελεί εμπαιγμό για μία περιοχή που ήδη έχει περιμένει πάρα πολύ για την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου έργου. Συντασσόμαστε με τους υπόλοιπους φορείς της αυτοδιοίκησης που αντιδρούν και θεωρούμε επιβεβλημένο να προχωρήσει άμεσα το έργο το οποίο θα έχει πολλαπλασιαστικά οφέλη για την περιοχή μας», ανέφερε ο δήμαρχος.

    Όπως αποφάσισε το δημοτικό συμβούλιο η δήλωση του δημάρχου θα αποτελέσει τον βασικό άξονα και ομόφωνου ψηφίσματος που θα εκδοθεί από το σώμα.

    Ο Θ. Μπέγκας εξέφρασε την πάγια θέση της παράταξης πως τα μεγάλα θέματα του τόπου απαιτούν ουσιαστική συστράτευση όλων των πολιτικών δυνάμεων του τόπου καλώντας τον δήμο να αναλάβει την πρωτοβουλία σύγκλησης ευρείας σύσκεψης.

    Ο Στ. Καλογιάννης

    Περισσότερο ενήμερος για τις εξελίξεις και κυρίως τι οδήγησε σε αυτές φαίνεται από την ανακοίνωση, που εξέδωσε ο βουλευτής Στ. Καλογιάννης, που σημειώνει, ότι σε τέτοιου μεγέθους έργα, δημιουργούνται προβλήματα, όταν παρέρχεται χρόνος, όπως έγινε στο συγκεκριμένο, με μία πενταετία, χωρίς να έχει κινηθεί το παραμικρό.

    Σημειώνει ωστόσο, ότι για το συγκεκριμένο τμήμα υπάρχει πλήρης ωριμότητα μελετών, όπως άλλωστε και το υπουργείο Υποδομών επιβεβαιώνει.

    «Συνεπώς, όπως ανέφερα και στον υπουργό Υποδομών κ. Κ. Καραμανλή, με τον οποίο είχα συνεργασία για το θέμα, το υπουργείο πρέπει να επιμείνει στην εξεύρεση χρηματοδότησης για την κατασκευή του άξονα, σύμφωνα με τις εγκεκριμένες μελέτες και αδειοδοτήσεις, παρά το γεγονός ότι έχει παρέλθει άπρακτο μεγάλο χρονικό διάστημα.

    Αυτονόητο είναι ότι εναλλακτικές λύσεις, όπως η επέκταση της σύμβασης παραχώρησης της Ιόνιας οδού μέχρι τα ελληνοαλβανικά σύνορα, πρέπει να διερευνηθούν περαιτέρω, παρά τα ζητήματα που τίθενται κυρίως από πλευράς Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της ΕΕ. Οι σχετικές μελέτες που έχουν εκπονηθεί είναι στη σωστή κατεύθυνση.

    Πρέπει συνεπώς να περιμένουμε τις οριστικές αποφάσεις του υπουργείου Υποδομών επί του θέματος, το οποίο μόνον εκκρεμότητες και προβλήματα παρέλαβε, ανά την Ελλάδα, και επιχειρεί να τα αντιμετωπίσει με ορθολογικό τρόπο», τονίζει ο κ. Καλογιάννης.

    Πολιτικά πυρά

    Σε ανακοίνωσή της ο ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία επιτίθεται στον υπουργό κ. Καραμανλή και την κυβέρνηση της Ν.Δ που επιλέγει, όπως αναφέρει, να πετάξει στον κάλαθο των αχρήστων, ώριμες μελέτες και τα χρήματα που δαπανήθηκαν για αυτές.

    «Άραγε η ηγεσία και ο υπουργός κ. Καραμανλής εξήντλησαν όλες τις δυνατότητες που τους δίνει η εθνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία για να βρεθεί λύση έτσι ώστε να έχουμε έναν σύγχρονο κλειστό αυτοκινητόδρομο;

    Σίγουρα όχι, καθώς η επέκταση προς Κακαβιά θα μπορούσε να γίνει με επέκταση της παραχώρησης της Ιόνιας Οδού, κάτι που είχε ξεκινήσει από την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

    Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και ο Υπουργός Ανάπτυξης φέρουν ακέραια την ευθύνη του υποβιβασμού ενός τόσο σημαντικού έργου.

    Φέρουν ακέραια την ευθύνη για την απαξίωση, για μια ακόμα φορά, της Ηπείρου και των πολιτών της καθώς και για την μη επιλογή της άρσης της απομόνωσης της Ηπείρου μέσω της σύνδεσης της με την Κεντρική Ευρώπη», αναφέρεται στην ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ.

    Οι παρατάξεις στο Περιφ. Συμβούλιο

    Το «Κοινό των Ηπειρωτών» σε ανακοίνωσή του, τονίζει πως οι εξελίξεις είναι αποκαρδιωτικές με την ευθύνη και της περιφερειακής αρχής, που ασκεί, όπως σημειώνει «μυστική διπλωματία» και προσθέτει:

    «Αρνούμαστε να δεχθούμε τον υποβιβασμό ενός τέτοιας σημασίας και αξίας οδικού άξονα, όπως η σύνδεση της Ελλάδας με την γείτονα Αλβανία. Δεν πρόκειται για ενδοπεριφερειακό έργο αλλά για έργο εθνικής σημασίας, το οποίο έπρεπε από καιρού οι κυβερνήσεις να είχαν χρηματοδοτήσει».

    Επίσης σχετική ανακοίνωση εξέδωσε και η παράταξη «Ήπειρος Όλον», στην οποία τονίζει πως «κάποιοι μάλλον έχουν επιλέξει να οδηγήσουν την Ήπειρο εκ νέου σε απομόνωση, αλλά όλοι εμείς θα πρέπει να αντιληφθούμε, ότι δεν είναι ένας απλός δρόμος, αλλά είναι μια σύγχρονη πύλη ένωσης με τα  Βαλκάνια, αλλά και την Κεντρική Ευρώπη μέσω Αλβανίας και προφανώς τα οφέλη θα είναι πολλά και σε πολλά επίπεδα όπως ο τουρισμός, το εμπόριο και η ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας.

    Κάποιοι μάλλον δεν αντιλαμβάνονται την σημαντικότητα του έργου και το μόνο όραμα που έχουν για τους νέους άξονες της Ηπείρου είναι μια νέα Βλαχόστρατα», καταλήγει η ανακοίνωση της παράταξης.

    «Ο κ. Καχριμάνης οφείλει να απολογηθεί στον Ηπειρωτικό λαό, αν υποστήριξε τη συγκεκριμένη διεκδίκηση ενώπιον της κυβέρνησής του επαρκώς και όσο θα έπρεπε, και αν από την πρώτη συνάντηση των Περιφερειαρχών με τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη πρόβαλε τις σωστές διεκδικήσεις της Ηπείρου. Το αποτελέσματα δυστυχώς για όλους τους Ηπειρώτες, διαψεύδουν παταγωδώς αυτή την προσδοκία», τονίζει μεταξύ άλλων η παράταξη «Ορίζοντες Ηπείρου».

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ