Παρασκευή 22.11.2024
More

    Οι Ορίζοντες Ηπείρου για λιμάνι Ηγουμενίτσας και Παμβώτιδα

    Οι προτάσεις των Οριζόντων Ηπείρου για λιμάνι Ηγουμενίτσας και Παμβώτιδα

    Μια συνέντευξη τύπου με χαρακτηριστικό το υγρό στοιχείο, παραχώρησε ο επικεφαλής των «Οριζόντων Ηπείρου», Σπ. Ριζόπουλος και μέλη της παράταξης, με αφορμή τα θέματα της ημερήσιας διάταξης του Περιφερειακού Συμβουλίου της Τετάρτης, των οποίων αναβλήθηκε η συζήτηση (πλωτά στην Παμβώτιδα και ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Ηγουμενίτσας).

    Η αναφορά στο υγρό στοιχείο έφτασε μέχρι το Ρότερνταμ της Ολλανδίας, καθώς ο κ. Ριζόπουλος έδειξε φωτογραφίες πλωτών σταβλικών εγκαταστάσεων από τη χώρα της τουλίπας, που ήλθαν σε γνώση του τον τελευταίο καιρό, μέσα από τις συμμετοχές του σε διαδικτυακά διεθνή αναπτυξιακά συνέδρια και συζητήσεις, θέλοντας να τονίσει το βαθμό οπισθοδρόμησης της πολιτικής σκέψης στην Ήπειρο.

    Με την ευκαιρία της χθεσινής συνεδρίασης του Περιφερειακού Συμβουλίου έπειτα από δύο ολόκληρους μήνες, ο κ. Ριζόπουλος εισαγωγικά άσκησε κριτική για τον τρόπο λειτουργίας του συλλογικού οργάνου. «Είναι απλά τραγικός» είπε και συμπλήρωσε: «δεν υπάρχει κανένα περιθώριο διαλόγου και παρουσίασης θέσεων, αν υπολογίσετε το χρόνο που διατίθεται για τον κάθε επικεφαλής, στο σύνολο του έτους, είναι ζήτημα αν μιλάμε για πάνω από 3 ώρες».

     Το Λιμάνι

    Το πρώτο θέμα για το οποίο ο κ. Ριζόπουλος ανέφερε τις θέσεις της παράταξης, είναι η σε εξέλιξη διαδικασία ιδιωτικοποίησης του λιμανιού της Ηγουμενίτσας, με πιθανή παράταση της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος.

    Ο κ. Ριζόπουλος επανέλαβε πως προεκλογική θέση των «Οριζόντων Ηπείρου» ήταν η συμμετοχή της Περιφέρειας στο διαγωνισμό, καθώς το λιμάνι είναι το μοναδικό στοιχείο που δημιουργεί ανάπτυξη για την Περιφέρεια.

    Ο κ. Ριζόπουλος εστίασε σε τρία βασικά στοιχεία που πρέπει να προσεχθούν στην ιδιωτικοποίηση:

    α) η άλλη λειτουργία του Λιμανιού να συμβαδίζει με την ανάπτυξη της πόλης, ώστε να μην «καταπίνει» την Ηγουμενίτσα το λιμάνι της, καθώς και με την προοπτική του μεγαλώματος του Λιμανιού, θα εισρεύσουν και πολλά αρνητικά στη θεσπρωτική πρωτεύουσα. Πρότεινε συγκεκριμένα να συνδέεται η πόλη με το Λιμάνι, με τη δημιουργία για παράδειγμα ενός μουσείου σε ξεχωριστό σημείο του Λιμανιού.

    β) Να υπάρξει οπωσδήποτε πρόβλεψη για προσέγγιση καραβιών LNG, ώστε να υπάρχει η εναλλακτική προς τους αγωγούς, παροχέτευση της Ηγουμενίτσας με φυσικό αέριο.

    Και γ) να υπάρξει πρόβλεψη για το Εμπορευματικό Κέντρο ώστε να απλωθεί η προστιθέμενη αξία που θα δημιουργήσει το Λιμάνι και στον υπόλοιπο Νομό, όπως στο Δήμο Φιλιατών.

    Η λίμνη και τα πλωτά

    Το θέμα των πλωτών της λίμνης Παμβώτιδας που μετά τη χθεσινή αναβολή θα έλθει στο Περιφερειακό Συμβούλιο την άλλη Τετάρτη, καλύφθηκε από τον κ. Ριζόπουλο συνολικά: από τη διαφορετική διαχείριση των υδάτινων πόρων στο Νομό και στο Λεκανοπέδιο, στην κατεύθυνση και πάλι του προεκλογικού προγράμματος της παράταξης με τη δημιουργία ενιαίου φορέα άρδευσης, την επανεξέταση της δυνατότητας πλημμυρίσματος του κάμπου της Λαψίστας και της μεταφοράς νερού από τον Αώο, ως την ισομερή ανάπτυξη περιμετρικά της Παμβώτιδας.

    Πριν πάει ωστόσο, στο θέμα των πλωτών ο κ. Ριζόπουλος αναφέρθηκε στην οδυνηρή για πολλούς είδηση του επικείμενου κοψίματος 14 πλατάνων στην παραλίμνια περιοχή, λόγω της ασθένειας του μεταχρωματικού έλκους. Δεν στάθηκε τόσο στις ευθύνες Δήμου Ιωαννιτών και Περιφέρειας Ηπείρου που γνώριζαν για το πρόβλημα εδώ και τουλάχιστον δέκα χρόνια και δεν έπραξαν τίποτα, αλλά περιέγραψε πώς κινήθηκε η παράταξή του: απευθύνθηκε άμεσα στο Ινστιτούτο Μεσογειακών Δασικών Οικοσυστημάτων και στη Γενική Διεύθυνση Αγροτικής Έρευνας και ζήτησε τις απόψεις της. Το πρόβλημα θα υπάρχει για ακόμα δέκα χρόνια του ειπώθηκε, το τι θα μεταφυτευτεί στη θέση των πλατάνων δεν είναι εύκολο να απαντηθεί άμεσα, ωστόσο από την αρνητική αυτή εξέλιξη μπορεί να προκύψει κάτι καλό, όπως είπε ο κ. Ριζόπουλος: μέσα από μια διαδικασία διεθνούς διαγωνισμού, θα μπορούσε να επιδιωχθεί μια σοβαρή αρχιτεκτονική εξωτερικών χώρων που να συμπεριλάβει εκτός της μεταφύτευσης δέντρων, τη λειτουργία όλης της λίμνης με την αλλαγή των δρομολογίων, το ζωντάνεμα του Περάματος κτλ. «Αυτό που κάναμε εμείς μέσα σε δύο εβδομάδες, δεν το έκαναν οι άλλοι 12 χρόνια…», σχολίασε.

    Ερχόμενος στο θέμα των πλωτών της Παμβώτιδας, μίλησε για τις πελατειακές σχέσεις των καραβοκύρηδων με την Περιφερειακή Αρχή, κάνοντας λόγο για ένα ιδιότυπο καρτέλ που καταστρατηγεί την έννοια της ελεύθερης αγοράς, στερεί το δικαίωμα δραστηριοποίησης σε μη μέλη του Σωματείου και δεν επιτρέπει ακόμα και τις απαραίτητες αλλαγές στο ωράριο των καραβιών, για την εξυπηρέτηση των μόνιμων κατοίκων. «Το Νησί είναι αποκλεισμένο αλλά πρέπει και οι κάτοικοι του Νησιού να αντιληφθούν ότι ιδιοκτησία είναι το σπίτι τους και όχι το Νησί. Το Νησί ανήκει στους Γιαννιώτες» σημείωσε χαρακτηριστικά και προανήγγειλε προσφυγή στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για το καρτέλ των καραβιών, με μοναδική περίπτωση να κάνει πίσω η παράταξη, μόνο αν δεχτεί ο Περιφερειάρχης να συμπεριλάβει στο τεχνικό πρόγραμμα του 2021, την κατασκευή μόνιμης σύνδεσης για το Νησί, στη θέση του έργου κατασκευής κόμβου στη Νεοκαισάρεια.

    Ο Δημήτρης Παππάς τέλος, δικηγόρος και γραμματέας της Πολιτικής Επιτροπής των «Οριζόντων Ηπείρου», αναφέρθηκε στο ιστορικό της λειτουργίας των πλωτών μέσων της Παμβώτιδας. Ανάμεσα στα άλλα, ο κ. Παππάς τόνισε πως με τις προωθούμενες αλλαγές από την Περιφερειακή Αρχή στο καθεστώς λειτουργίας των πλωτών της Λίμνης:

    Α) Η Περιφέρεια Ηπείρου, απουσία του Δήμου Ιωαννιτών, έρχεται σήμερα να δώσει τις 2 άδειες που έδωσε με βάση την προ ετών απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, την ώρα που δεν φρόντισε μέχρι σήμερα να εκπονήσει μια μελέτη χωροϊκανότητας της Λίμνης.

    Β) Ευνοούνται για τις δύο νέες άδειες, δύο ιδιοκτήτες πλωτών που καθέλκυσαν τα καράβια τους τελευταία και εδώ πρέπει να προσεχθούν τα κριτήρια που θα βάλει το Περιφερειακό Συμβούλιο στην πρόσκληση ενδιαφέροντος που θα εκδώσει.

    Γ) Παραμένει το ερώτημα γιατί οι 5 από τις 14 άδειες των καραβιών που σήμερα εκτελούν πλόες συγκοινωνιακούς και τουριστικούς μέσα στη Λίμνη, είναι προσωρινές και μόνο οι 9 κανονικές. Και

    Δ) Η μελέτη για την αναβάθμιση των πλωτών μέσων δια του προγράμματος ELENA που είχε εκπονήσει η Περιφέρεια Ηπείρου από το 2017, έχει ξεχαστεί στα συρτάρια του μεγάρου της κεντρικής πλατείας.

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ