Σύμφωνα με μία ανεπίσημη καταγραφή στη συμβολή των οδών Περαιβού και Λουκή Ακρίτα, μόνο για το 2021 καταγράφηκαν συνολικά 74 τροχαία ατυχήματα
Την πρώτη θέση στην άτυπη λίστα με τα σημεία στα οποία γίνονται τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα, κατέχει χωρίς ανταγωνισμό μάλιστα, με μεγάλη διαφορά από τη δεύτερη, η συμβολή των οδών Περαιβού και Λουκή Ακρίτα, πίσω από το κτίριο διοίκησης και τα ιατρεία του ΕΦΚΑ (πρώην ΙΚΑ).
Σύμφωνα με μία ανεπίσημη καταγραφή, στο συγκεκριμένο σημείο, μόνο για το 2021 καταγράφηκαν συνολικά 74 τροχαία ατυχήματα, ενώ οι περίοικοι υποστηρίζουν πως είναι σίγουρα περισσότερα, καθώς έγιναν και άλλα, στα οποία οι εμπλεκόμενοι δε χρειάστηκε να απευθυνθούν στην Τροχαία, για να καταγράψει το συμβάν.
Το πρωί της Τετάρτης σημειώθηκε ένα ακόμη τροχαίο ατύχημα με δύο αυτοκίνητα να συγκρούονται πλαγιομετωπικά, καθώς φαίνεται πως ο οδηγός του ενός από τα δύο οχήματα παραβίασε το STOP. Το αποτέλεσμα της σύγκρουσης ήταν ένα άτομο να διακομιστεί για τις πρώτες βοήθειες στο νοσοκομείο, με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ και φυσικά οι υλικές ζημιές και στα δύο οχήματα.
Η παραβίαση του STOP από τους οδηγούς που κινούνται από την οδό Περαιβού προς τη Λουκή Ακρίτα, είναι κάτι σύνηθες, με τους περιοίκους να έχουν ενημερώσει πολλές φορές τον Δ. Ιωαννιτών, ώστε να λάβει κάποια μέτρα, όπως θα μπορούσε να είναι η τοποθέτηση ενός πλαστικού διαχωριστικού (σαμαράκι) πριν τα οχήματα φτάσουν στη διασταύρωση. Τα «σαμαράκια» όμως, έχουν απαγορευτεί τα τελευταία χρόνια και αντικαθίστανται από πλαστικά ή μεταλλικά με μικρά φώτα, που τοποθετούνται στο έδαφος και υποχρεώνουν τους οδηγούς να μειώσουν την ταχύτητα του οχήματός τους.
Έντονο κυκλοφοριακό στην πόλη
Τις τελευταίες ημέρες στο μεταξύ, η κατάσταση στο κέντρο της πόλης ειδικά και στο παραλίμνιο με την κίνηση των οχημάτων, είναι απελπιστική, ειδικά μεταξύ των ωρών 10.00 – 12.30. Προφανώς σε αυτό έχουν παίξει ρόλο τα έργα που εξελίσσονται στο κέντρο της πόλης και παρεμβάσεις, όπως η απαγόρευση της κυκλοφορίας περιμετρικά του παραλιμνίου τη Δευτέρα και την Τρίτη, λόγω των εργασιών κοπής πλατάνων, όμως δε μπορεί να είναι μόνον αυτές οι αιτίες. Όπως τόνισε ο δήμαρχος κ. Ελισάφ, το πρώτο αίτιο έχει να κάνει με την νοοτροπία των πολιτών, που δεν έχουν εξοικειωθεί και δεν προτιμούν να κινηθούν πεζή ή με ποδήλατα και το δεύτερο με την ελλιπή, όπως τη χαρακτήρισε επιτήρηση και αστυνόμευση από την Τροχαία. «Η αλλαγή νοοτροπίας και αντίληψης μας αφορά όλους. Αυτό είναι μία πρόκληση για τον δήμο μας, που είναι μεταξύ των υποψήφιων για τις 100 κλιματικά ουδέτερες πόλεις της Ευρώπης. Από την άλλη όμως, δεν μπορεί σε κεντρικές οδούς, όπως η Δωδώνης και η Αβέρωφ να υπάρχουν μόνιμα διπλοπαρκαρισμένα οχήματα, γιατί έτσι, δεν έχει κανένα νόημα να φτιάχνουμε κυκλικούς κόμβους.
Απαιτείται μεγαλύτερη επιτήρηση από την Τροχαία», ανέφερε ο κ. Ελισάφ, που στάθηκε και στη διαθεσιμότητα χώρων στάθμευσης για τα Ι.Χ. «Νομίζω, ότι υπάρχουν αρκετές θέσεις στάθμευσης στην πόλη μας και μάλιστα στα Γιάννενα, το πάρκινγκ είναι ιδιαίτερα φθηνό σε σχέση με άλλες πόλεις. Θεωρούμε, ότι στο κέντρο της πόλης υπάρχουν αρκετά πάρκινγκ και ίσως αυτό που θα χρειαζόταν να ήταν περισσότερα περιφερειακά πάρκινγκ», ανέφερε ο κ. Ελισάφ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ