Το υπ. Υποδομών-Μεταφορών απορρίπτει την πρόταση Καχριμάνη για έργα στο εθνικό δίκτυο με συμβάσεις παραχώρησης
Τη θετική διάθεση να αναλάβει την ολοκλήρωση των μελετών για τη βελτίωση του υφιστάμενου εθνικού οδικού δικτύου από τη σήραγγα του Ακτίου μέχρι τα όρια του νομού Θεσπρωτίας σε πρώτη φάση, χωρίς όμως να εξετάζει την πρόταση του περιφερειάρχη για την κατασκευή με σύμβαση παραχώρησης και την επιβολή διοδίων, εξέφρασε η πολιτική ηγεσία του υπ. Υποδομών και Μεταφορών στη σύσκεψη που έγινε την Τρίτη στο υπουργείο.
Ο περιφερειάρχης ενημέρωσε την Περιφερειακή Επιτροπή σχετικά με το αποτέλεσμα της σύσκεψης και τόνισε πως η Περιφέρεια διεμήνυσε πως είναι σε θέση να αναλάβει την ολοκλήρωση των μελετών, αλλά και να συνδράμει στην κατασκευή μέχρι ένα σημείο του άξονα «Φιλιππιάδα – Πρέβεζα» με ένα μέγιστο ποσό 35 εκ. ευρώ. Για δε, τον άξονα από τη σήραγγα του Ακτίου μέχρι τα όρια των νομών Πρέβεζας – Θεσπρωτίας είτε μέχρι τον κόμβο της Πάργας είτε το πολύ μέχρι το Καρτέρι, θα αναλάβει το υπουργείο να «τρέξει» τη διαδικασία των μελετών και της εξεύρεσης χρηματοδότησης.
Προς το παρόν πάντως και ελλείψει μελετών, η πρόταση του κ. Καχριμάνη για την μέθοδο κατασκευής με σύμβαση παραχώρησης επομένως και με την επιβολή διοδίων στους χρήστες απορρίφθηκε.
«Εγώ επανέλαβα την πρότασή μου, για διόδια αλλά το υπουργείο δεν την ασπάζεται, αφού δεν υπάρχουν καν μελέτες», ανέφερε ο κ. Καχριμάνης.
Παράταση στο δεύτερο κύτταρο του ΧΥΤΥ
Η Περ. Επιτροπή ενέκρινε το αίτημα του αναδόχου για την παράταση μέχρι τις 30 Ιουνίου του 2025 των εργασιών στο δεύτερο κύτταρο του ΧΥΤΥ στο Ελληνικό με τον κ. Καχριμάνη να φέρνει στο προσκήνιο το σοβαρό έλλειμμα σχεδιασμού από τα συναρμόδια υπουργεία που αποφασίζουν μεν και υπογράφουν την μεταφορά απορριμμάτων από την Κέρκυρα στο εργοστάσιο των Ιωαννίνων, δε λαμβάνουν όμως καμία μέριμνα για τη διάθεση του υπολείμματος με τη μεταφορά να ανεβάζει το κόστους για τους δήμους της Ηπείρου. «Αυτά είναι θέματα που έπρεπε να τα έχει δει η προηγούμενη διοίκηση του ΑΣΔΑ που είχε αποδεχθεί τα απορρίμματα από την Κέρκυρα και να δουν ότι υπάρχει ένα επιπλέον κόστος για το υπόλειμμα. Έπρεπε να διεκδικήσουν χρηματοδότηση για τη δημιουργία ενός κυττάρου δίπ0λα στο εργοστάσιο, ώστε να αποφεύγεται η μεταφορά του υπολείμματος στο ΧΥΤΥ Ελληνικού ή στους άλλους ΧΥΤΥ της Ηπείρου», πρόσθεσε.
Ομόθυμη καταδίκη της επίθεσης εργολάβου σε δημοσιογράφο
ΣΣτο περιθώριο της συνεδρίασης της Επιτροπής όμως σημειώθηκε ένα πρωτοφανές συμβάν, καθώς λίγα λεπτά πριν την έναρξη ένας άνδρας αγνώστων στοιχείων και ταυτότητας μέχρι εκείνη την ώρα στους παριστάμενους προσήλθε στην αίθουσα και κάλεσε έξω από την αίθουσα μία δημοσιογράφο από τοπικό site, λέγοντάς χαρακτηριστικά «έλα, μη φοβάσαι», χωρίς να κάνει γνωστή την ταυτότητά του. Αφού ζήτησε εξηγήσεις για ρεπορτάζ που αφορούσε σε έργο που έχει αναλάβει από το 2019 και το οποίο δεν έχει εκτελεστεί, όπως άλλωστε επιβεβαίωσε και η Περ. Επιτροπή, απείλησε την δημοσιογράφο, ότι θα «τη βρει έξω» αποχωρώντας από το κτήριο.
Παρόντες στη στιχομυθία ήταν και περιφερειακοί σύμβουλοι, μέλη της Επιτροπής που προσέρχονταν εκείνη την ώρα στην αίθουσα και επιβεβαίωσαν μέχρι κεραίας τις απειλές του εργολάβου, με σύσσωμο το Σώμα στη συνέχεια με τους επικεφαλής των παρατάξεων στη συνεδρίαση αλλά και σε επίσημη ανακοίνωση, να καταδικάζουν απερίφραστα την επίθεση.
«Τα μέλη της Περιφερειακής Επιτροπής καταδίκασαν ομόθυμα ως απαράδεκτη, αήθη και ανάρμοστη την λεκτική επίθεση εργολάβου κατά δημοσιογράφου, πριν την έναρξη της συνεδρίασης, στην οποία επρόκειτο να συζητηθεί το αίτημα παράτασης εργολαβίας στον ποταμό Σαραντάπορο. Ο περιφερειάρχης και τα μέλη της Π.Ε. τόνισαν επίσης ότι τέτοιες συμπεριφορές είναι αδιανόητο να εκφράζονται κατά την ώρα άσκησης του δημοσιογραφικού επαγγέλματος εντός του Διοικητηρίου της Περιφέρειας, για τις οποίες και δεν μπορεί να υπάρχει καμία ανοχή ή δικαιολογία», αναφέρεται στην επίσημη ανακοίνωση.
Πάντως… παράταση πήρε
Το ιστορικό της εκτέλεσης του εν λόγω έργου πάντως είναι ενδιαφέρον καθώς μόλις χθες η Επιτροπή ενέκρινε τη χορήγηση της έβδομης (!) κατά σειρά παράτασης που ζήτησε ο ανάδοχος για να ολοκληρώσει το έργο που ανέλαβε το 2019, με αρχικό προϋπολογισμό 500.000 ευρώ και ποσοστό έκπτωσης 53,17%. Το έργο αφορά στην «αποκατάσταση εθνικής οδού Ιωαννίνων – Κοζάνης και προστασία πρανών του ποταμού Σαραντάπορου». Το αρχικό χρονοδιάγραμμά προέβλεπε την ολοκλήρωση του έργου εντός οκτώ μηνών, κάτι που αναγνώρισε ως λάθος της υπηρεσίας και ο περιφερειάρχης, λέγοντας πως τέτοια έργα είναι αδύνατο να εκτελεστούν σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα, καθώς απαιτούν παρεμβάσεις στην κοίτη του ποταμού. Αυτό όμως είναι διαφορετικό από το ότι όπως ανέφερε, προκειμένου να αντιμετωπιστούν έκτακτες καταστάσεις στο ίδιο σημείο, η Περιφέρεια χρειάστηκε να κάνει αναθέσεις έργων με το άρθρο 32, «διαφορετικά, θα έπεφτε ο δρόμος». Για ανοχή και ελαστικότητα των υπηρεσιών απέναντι και στον συγκεκριμένο ανάδοχο όπως όμως γίνεται και σε άλλες περιπτώσεις κατηγόρησαν οι επικεφαλής των παρατάξεων, με το Σώμα να αποφασίζει τελικά τη χορήγηση της έβδομης παράτασης περαίωσης των εργασιών μέχρι τον Αύγουστο του 2025, χωρίς τη δυνατότητα αναθεώρησης όπως διευκρίνισε ο κ. Καχριμάνης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ