Στο ζήτημα των διευρωπαϊκών οδικών αξόνων αναφέρθηκε σε σημερινή συνέντευξη Τύπου ο Περιφερειάρχης Ηπείρου κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης.
Συγκεκριμένα όπως τόνισε οι οδικές συνδέσεις Ιωάννινα- Κακαβιά και Ιόνια Οδός- Πρέβεζα για να τύχουν χρηματοδότησης από Ευρωπαϊκά προγράμματα, πρέπει να σχεδιαστούν ως κλειστοί αυτοκινητόδρομοι τύπου Expressway, με ελεγχόμενες εισόδους – εξόδους και με όριο κυκλοφορίας τα 110 χλμ την ώρα.
Η τελική πρόταση της Περιφέρειας Ηπείρου είναι ο μεν οδικός άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά να προωθηθεί προς ένταξη στο νέο ΕΣΠΑ από το Υπουργείο Υποδομών, ο δε οδικός άξονας Ιόνια Οδός – Πρέβεζα (μέχρι Ζέφυρο) να επιδιωχθεί να ενταχθεί από την Περιφέρεια στο Ε.Π. της Ηπείρου.
Όπως εξήγησε ο Περιφερειάρχης το τμήμα από Ιωάννινα μέχρι Καλπάκι, θα προωθηθεί προς κατασκευή ως τρίιχνος κλειστός αυτοκινητόδρομος, διατηρώντας σε ισχύ όλες τις απαλλοτριωμένες εκτάσεις, ώστε εφόσον μελλοντικά προκύψει ανάγκη να μπορέσει να μετατραπεί σε τετράιχνο, ενώ με το ίδιο σκεπτικό θα κατασκευαστούν οι ανισόπεδοι κόμβοι που περιλαμβάνονται στη μελέτη που ωρίμασε η Περιφέρεια με τετράιχνη διατομή. Για το τμήμα από Καλπάκι μέχρι Κακαβιά θα ισχύσει η μελέτη με τις προσθήκες που θα γίνουν από τις Τεχνικές Υπηρεσίες της Περιφέρειας, ώστε να γίνει και αυτό κλειστό, με το συνολικό προϋπολογισμό του έργου να εκτιμάται σε 230 εκατομμύρια ευρώ.
Για τον οδικό άξονα Ιόνια Οδός – Πρέβεζα ο Περιφερειάρχης ανέφερε ότι έχει ζητηθεί από το Υπουργείο Υποδομών η παράδοση της μελέτης στην Περιφέρεια προκειμένου να την ωριμάσει και να τη διαμορφώσει σε αυτοκινητόδρομο προδιαγραφών Expressway, ώστε στη συνέχεια να την εντάξει στο Ε.Π. «Ήπειρος 2021-2027», όπως το ίδιο ζητήθηκε και για το τμήμα Διασταύρωση Πάργας – Μεσοπόταμος.
Ένα άλλο ζήτημα που έχει τεθεί προς εξέταση στο Υπουργείο Υποδομών είναι ο δρόμος Ηγουμενίτσα –Πλαταριά και συγκεκριμένα η εξεύρεση λύσης στο τμήμα που γίνεται ορατό από την πόλη, με την πρόταση της Περιφέρειας- όπως είπε ο Περιφερειάρχης- να περιλαμβάνει την κατασκευή σήραγγας (Cut-and-cover).
“Είμαστε σε συνεχή επαφή με τον Υπουργό και τον Υφυπουργό Υποδομών και περιμένουμε εντός των ημερών να μας δώσει το Υπουργείο τις τελικές απαντήσεις», κατέληξε ο Περιφερειάρχης.
Οι Ολυμπιακές Αθλητικές εγκαταστάσεις
Το πρώην κλειστό ξιφασκίας, ένα βοηθητικό – βοηθητικό γήπεδο και μηχανολογικό εξοπλισμό θα παραλάβει η Περιφέρεια Ηπείρου από τις υπό αποσυναρμολόγηση Ολυμπιακές εγκαταστάσεις του Ελληνικού. Όπως ανέφερε σήμερα ο Περιφερειάρχης κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης για τις εγκαταστάσεις αυτές υπάρχει η σύμφωνη γνώμη του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνη Γεωργιάδη και του Υφυπουργού Αθλητισμού Ελευθερίου Αυγενάκη.
Η Περιφέρεια θα επωμιστεί το κόστος της αποσυναρμολόγησης, που για λογαριασμό της εταιρίας LAMDA στην οποία έχουν περιέλθει οι εγκαταστάσεις του Ελληνικού ανέλαβε η κατασκευαστική εταιρία INTRAKAT- και το οποίο θα καλυφθεί με ομόφωνη απόφαση που έλαβε το Περιφερειακό Ταμείο Ηπείρου.
Ο Περιφερειάρχης υπογράμμισε ότι το κλειστό ξιφασκίας είναι έκτασης περίπου 10.5 στρεμμάτων, έχοντας διαστάσεις 150 μέτρα μήκος και 65 μέτρα πλάτος.
Η λύση της μεταφοράς των κλειστών γυμναστηρίων του Ελληνικού επιλέχτηκε ως η πλέον ρεαλιστική και άμεση καθώς δεν προχώρησε το ζήτημα της κατασκευής του δεύτερου κλειστού στο Βοτανικό Ιωαννίνων.
«Μας είχε ζητηθεί το 2019 από τον τότε Υφυπουργό Αθλητισμού κ. Βασιλειάδη η μελέτη του Κλειστού, την οποία παραδώσαμε μαζί με την πολεοδομική άδειας στις 17 Μαΐου 2019. Επειδή ήταν άδεια μελέτης- κατασκευής μας απάντησε ότι τα θέλει αναλυτικά και τα οποία βγήκαν τον Ιούλιο του 2019, με το κόστος να ανέρχεται σε 15 εκ. ευρώ, αλλά τότε ο κ. Βασιλειάδης είχε αποχωρήσει. Όλα αυτά ναυάγησαν και ξεκινήσαμε και πάλι από την αρχή», εξήγησε ο Περιφερειάρχης.
Επίσκεψη και ενημέρωση της Γενικής Προξένου της Γερμανίας για το Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογίας
Η Γενική Πρόξενος της Γερμανίας στη Θεσσαλονίκη κ. Σίβυλλα Μπέντικ και ο πρόεδρος του Ελληνογερμανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου κ. Κωνσταντίνος Μαραγκός, επισκέφθηκαν σήμερα τον Περιφερειάρχη κ. Αλέξανδρο Καχριμάνη, με το ενδιαφέρον τους να επικεντρώνεται στο Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογίας.
Συγκεκριμένα όμως ανέφερε ο Περιφερειάρχης κατά τη διάρκεια της συνάντησης εκφράστηκε έντονο ενδιαφέρον για την πορεία υλοποίησης του έργου, ενώ ζητήθηκε μελέτη για το μορφωτικό επίπεδο των κατοίκων της Ηπείρου και τη γνώση τους στη γερμανική γλώσσα.
«Για το Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογίας ενδιαφέρονται ήδη τέσσερις γερμανικές εταιρείες, που ασχολούνται γύρω από τομέα της πληροφορικής. Ήρθαν να επισκεφτούν και να ενημερωθούν για το ποιο σημείο στο οποίο βρισκόμαστε. Έχοντας πάρει την αρχική έγκριση για το Ταμείο Ανάκαμψης, έχουμε στείλει ότι στοιχεία μας ζητήθηκαν από το Υπουργείο Ανάπτυξης, τις αρχιτεκτονικές κατόψεις και τα φωτορεαλιστικά σχέδια. Στη συνέχεια θα πάρουμε την έγκριση δόμησης από την Πολεοδομία Ιωαννίνων και προχωράμε. Θεωρώ πως θα είναι μια επανάσταση στην περιοχή, στο θέμα της απασχόλησης ανθρώπων με υψηλά προσόντα».
Τέλος ο Περιφερειάρχης πρόσθεσε ότι η Γενική Πρόξενος της Γερμανίας έθεσαν και ζητήματα που αφορούν τη λειτουργία του Αεροδρομίου Ιωαννίνων.
Θα δοθεί οριστική λύση στο «Μαυρολάγκαδο»
Ο Περιφερειάρχης Ηπείρου κ. Αλ. Καχριμάνης, με αφορμή δηλώσεις που έγιναν σχετικά με το έργο αποκατάστασης βατότητας της επαρχιακής οδού προς Συρράκο στη θέση «Μαυρολάγκαδο», σημείωσε:
«Πράγματι, από όταν άνοιξε ο δρόμος προς Συρράκο εδώ και σαράντα χρόνια, ο δρόμος είναι ένα μόνιμο πρόβλημα. Κάθε μέρα, μόλις βρέχει, πέφτει και κλείνει ο δρόμος. Εμείς τολμάμε και θα το λύσουμε. Καλά θα είναι κάποιοι, οι οποίοι κάνουν κριτική εκ του ασφαλούς, να σκέφτονται τι θα πουν αύριο, που το θέμα αυτό θα λυθεί μια για πάντα».
Τα διοικητήρια Πρέβεζας και Άρτας
Ο Περιφερειάρχης αναφέρθηκε επίσης και στις διαδικασίες που βρίσκονται σε εξέλιξη για τα νέα διοικητήρια σε Πρέβεζα και Άρτα και καταλήγοντας τόνισε:
«Δεν μπορώ να καταλάβω την κριτική για πράγματα που άλλοι ούτε τα ακούμπησαν, ούτε σκέφτηκαν να ακουμπήσουν».