Πέμπτη 07.08.2025
More

    Το 2026 φέρνει προοπτικές για νέες αεροπορικές συνδέσεις

    Με φειδωλή αισιοδοξία ο Αερολιμενάρχης Ιωαννίνων για ενδεχόμενες διεθνείς πτήσεις από το αεροδρόμιο

    Μία επίσκεψη εργασίας στην οποία όμως τέθηκαν επί τάπητος τα προβλήματα, αλλά κυρίως οι προοπτικές για τη διασύνδεση του αεροδρομίου Ιωαννίνων με το εξωτερικό, αλλά και ενδεχομένως και με κάποια άλλη πόλη της χώρας (Ηράκλειο) ήταν αυτή που έγινε την περασμένη εβδομάδα από τον διοικητή της ΥΠΑ κ. Σαουνάτσο που συνοδευόταν από τον υποδιοικητή Διαχείρισης Αερολιμένων Αλέξανδρο Καρύδη, στο πλαίσιο της επιθεώρησης των παρεμβάσεων αναβάθμισης των υποδομών.

    Από την επίσημη ανακοίνωση της ΥΠΑ για την επίσκεψη δεν προέκυψε κάποια είδηση πλην όμως ο Αερολιμενάρχης Ιωαννίνων Κων. Ευσταθίου μιλώντας την Τετάρτη στα τοπικά μέσα εξέφρασε τη συγκρατημένη αισιοδοξία του, ότι εντός του 2026 θα υπάρχουν νεότερα για κάποια νέα πτήση που θα γίνεται από και προς τα Ιωάννινα, με πρώτιστο στόχο κάποια πόλη της Γερμανίας. Υπάρχουν ακόμη στο κάδρο οι προτάσεις για τις συνδέσεις με την Κύπρο και το Ισραήλ που είχαν γίνει και παλαιότερα, διακόπηκαν όμως για λόγους ανωτέρας βίας, στο προσκήνιο όμως ήταν και παραμένει ως βασικός στόχος η απευθείας αεροπορική σύνδεση με τη Γερμανία. Ο ρόλος της ΥΠΑ βέβαια όπως ανέφερε, δεν είναι να κάνει μάρκετιγκ στα αεροδρόμια, αλλά να δίνει κατευθύνσεις και να φέρνει σε επαφή, εάν απαιτείται, τους ενδιαφερόμενους με αεροπορικές εταιρείες, όπως έγινε και στην περίπτωση των Ιωαννίνων εδώ και αρκετούς μήνες. Ο κ. Ευσταθίου πάντως τόνισε πως για τον ίδιο και την ΥΠΑ θα είχε εξαιρετικό ενδιαφέρον η προοπτική μίας δεύτερης εταιρείας που θα εκτελεί πτήσεις από και προς Αθήνα ή έστω ένα τρίτο καθημερινό δρομολόγιο από τη μοναδική εταιρεία που εκτελεί σήμερα τις πτήσεις.

    «Καταρχάς αυτό που μπορούμε, να πούμε είναι πως το αεροδρόμιο Ιωαννίνων και αξίζει και μπορεί να προσελκύσει επιπλέον πτήσεις από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Η προσπάθεια που κάνουμε με τους τοπικούς φορείς, τον δήμο, την περιφέρεια και την Ένωση Ξενοδόχων κινείται προς αυτήν την κατεύθυνση. Είμαι συγκρατημένα αισιόδοξος, ότι θα έχουμε μία τουλάχιστον πτήση από το εξωτερικό το 2026, αλλά επίσης υπάρχουν και οι δυνατότητες και για ένα ακόμη δρομολόγιο με την Αθήνα είτε από άλλη εταιρεία είτε από την ίδια, γιατί υπάρχει μεγάλη πληρότητα», ανέφερε ο κ. Ευσταθίου.

    «Διαμάντι» λόγω των υποδομών

    Η αναφορά στο δελτίο της ΥΠΑ πως το αεροδρόμιο Ιωαννίνων είναι το «διαμάντι» των κρατικών αεροδρομίων, δημιούργησε αίσθηση με τον κ. Ευσταθίου να διευκρινίζει πως ο χαρακτηρισμός αυτός αναφέρεται στις άρτιες υποδομές που εγκαινιάστηκαν το 2019 και στα ελάχιστα δυνατά προβλήματα που και αυτά όμως θα αντιμετωπιστούν. «Προφανώς, το “διαμάντι” δεν πήγαινε στο ότι είναι ελκυστικό για τους ενδιαφερόμενους επενδυτές στο πλαίσιο της παραχώρησης των 22 περιφερειακών αεροδρομίων. Η πώληση άλλωστε πηγαίνει για αργότερα κι εμείς αυτό που κάνουμε, είναι να προσπαθούμε να βελτιώσουμε περαιτέρω τις άρτιες υποδομές. Σε ένα χρόνο από σήμερα, το αεροδρόμιο Ιωαννίνων θα έχει γίνει αγνώριστο καθώς αποφασίστηκαν και κάποιες άλλες παρεμβάσεις», ανέφερε ο κ. Ευσταθίου.

    Πρώτο σε έσοδα

    Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί, ότι το αεροδρόμιο Ιωαννίνων αξιοποιώντας αφενός το ότι βρίσκεται υπό κρατική διοίκηση και αφετέρου τη γεωγραφική του θέση και τις δυνατότητες που παρέχει όπως είναι η διάθεση δύο τύπων καυσίμου και για μεγάλα αεροσκάφη, αλλά και για μικρά, προσελκύει καθημερινά δεκάδες αεροπλάνα της γενικής αεροπορίας από το εξωτερικό. Αυτό αποδεικνύεται και από το ότι το αεροδρόμιο Ιωαννίνων είναι σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, το πρώτο σε έσοδα στις πληρωμές της γενικής αεροπορίας, αξιοποιώντας τα χαμηλά κόστη προσγείωσης και στάθμευσης συγκριτικά με άλλα αεροδρόμια.

     

     

    ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ