Τετάρτη 22.09.2021
More

    Το Επιμελητήριο Ιωαννίνων στηρίζει τα αιτήματα του Συλλόγου Ιδιοκτητών Κ.Ξ.Γ.

    Επιστολή του Επιμελητηρίου Ιωαννίνων στο υπουργείο Παιδείας

    Επιστολή στο υπουργείο Παιδείας έστειλε το Επιμελητήριο Ιωαννίνων, ζητώντας να εξεταστούν τα αιτήματα του Κέντρου Ξένων Γλωσσών Ιωαννίνων.

    Συγκεκριμένα αναφέρει:

    «Αξιότιμοι κ. κ Υπουργοί,

    Κατόπιν των εύλογων αιτημάτων και προβληματισμών των Κ.Ξ.Γ.Ν. Ιωαννίνων μελών του Επιμελητηρίου Ιωαννίνων, ζητούμε την ιδιαίτερη αξιολόγηση τους από εσάς, πιστεύοντας ότι είναι αιτήματα και προβληματισμοί που δημιουργούν πλέον ένα επιπλέον σημαντικό ζήτημα επιβίωσης του κλάδου και κυρίως της μικρής επιχειρηματικότητας.

    Θεωρούμε ότι είναι ο επιστημονικός κλάδος που τυγχάνει σήμερα την μικρότερη στήριξη και που επιβάλλεται να λειτουργήσει για τους λόγους που αναλύονται στην πιο κάτω επιστολή στην ίδια ημερομηνία επανέναρξης μαθημάτων  με την  δημόσια  εκπαίδευση  και θα πρέπει  επιπροσθέτως  να συνεχίσει να λειτουργεί απρόσκοπτα και χωρίς προβλήματα όπως προβλέπονταν στον υφιστάμενο νόμο Ν.4093/2012 όπου εξαιρούνταν οι μικρές εκπαιδευτικές επιχειρήσεις Κ.Ξ.Γ δυναμικότητας μικρότερης των 75 μαθητών ανά ώρα από την υποχρεωτικότητα για πρόσβαση ΑΜΕΑ.

    Παρακαλούμε όπως εξετάσετε τα δίκαια αιτήματα και τους προβληματισμούς του κλάδου Κ.Ξ.Γ.Ν. Ιωαννίνων και επιλύσετε τα ζητήματα που προκύπτουν προς όφελος της μικρής επιχειρηματικότητας, της ελληνικής οικονομίας καθώς και της εκπαίδευσης που παρέχεται με υψηλά στάνταρ και κριτήρια από τους ίδιους.»

    Τα αιτήματα

    Ο Σύλλογος Ιδιοκτητών Κ.Ξ.Γ. Ν.ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ, εκφράζει προβληματισμούς και έντονη δυσαρέσκεια για δύο μείζονα ζητήματα που προκύπτουν μέσα στη γενικότερη, δύσκολη για όλους τους ελεύθερους επαγγελματίες και κρίσιμη, πλέον, ως προς την επιβίωση των Κ.Ξ.Γ., περιρρέουσα κατάσταση.

    Α) Τα γυμνάσια και τα λύκεια προγραμματίζονται για άνοιγμα την 1η Φεβρουαρίου. Δεν υπάρχει καμία λογική στο να παραταθεί η τηλεκπαίδευση για τα κέντρα μας.

    Παρακολουθώντας τις εξελίξεις και τον προγραμματισμό να επαναλειτουργήσουν όλες οι βαθμίδες εκπαίδευσης την 1η Φεβρουαρίου, αιτούμαστε την έναρξη των μαθημάτων στα κέντρα ξένων γλωσσών

    Η τηλεκπαίδευση λειτούργησε αναγκαστικά για 3 μήνες αλλά η δια ζώσης εκπαίδευση ουδεμία σχέση έχει με τα διαδικτυακά μαθήματα.

    Τα επιχειρήματά μας σχετικά με την επαναλειτουργία μας συνοψίζονται στα εξής

    1. Το μαθητικό δυναμικό μας ανά επίπεδο αποτελείται από 5 έως 10 μαθητές το πολύ

    2. Τηρούνται όλα τα μέτρα υγιεινής και προστασίας

    3. Πολλοί μαθητές μας προετοιμάζονται για εξετάσεις και η παρακολούθηση μαθημάτων δια ζώσης είναι πλέον επιβεβλημένη

    4. Οι μαθητές μας συχνά δυσκολεύονται να παρακολουθήσουν τα μαθήματά τους online είτε για τεχνικούς λόγους είτε γιατί λείπει η διάδραση και η ανατροφοδότηση μέσω της φυσικής παρουσίας μαθητών και εκπαιδευτικών. Αξίζει να σημειωθεί η ψυχολογική φόρτισή τους με την παράταση της τηλεκπαίδευσης.

    5. Ελοχεύει ο κίνδυνος απώλειας μαθητών από τη στιγμή που αν επαναλειτουργήσουν τα γυμνάσια και τα λύκεια της χώρας, πολλοί γονείς ενδέχεται να στραφούν σε ιδιαίτερα μαθήματα τα οποία δεν έχει φροντίσει το κράτος να εκλείψουν καθώς τα περισσότερα εξ αυτών είναι παράνομα και παράλληλα ζημιώνουν την οικονομία αλλά και τα νόμιμα κέντρα ξένων γλωσσών απομυζώντας το μαθητικό δυναμικό τους .

    Αυτή τη στιγμή αλωνίζουν σε όλες τις πόλεις τα παράνομα ιδιαίτερα, από το δημόσιο και τον ιδιωτικό χώρο. Ακόμα και στην καραντίνα, καθηγητές πηγαίνουν στα σπίτια των παιδιών. Οπότε, για ακόμα μία φορά, δίνουμε ένα όπλο να ελέγχει κάποιος με παράνομο τρόπο τη συγκεκριμένη αγορά.

    Παράλληλα, η κατάσταση έχει επιβαρύνει οικονομικά τα φροντιστήρια, πολλές πληρωμές δε γίνονται, τα έσοδα, λοιπόν, είναι μειωμένα, τη στιγμή που τα έξοδα «τρέχουν» με τους ίδιους ρυθμούς. Εξάλλου οι καθηγητές δεν είναι σε αναστολή, αλλά σε καθεστώς τηλεργασίας.

    6. Η ισοτιμία, η ισονομία και η δίκαιη αντιμετώπισή μας είναι αίτημα και επιτακτική ανάγκη.

    7. Αποτελούμε τον κορμό της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης στη χώρα, δίνοντας πιστοποιητικά γλωσσομάθειας και φροντίζοντας για τη σωστή εκμάθηση ξένων γλωσσών ως απαραίτητο εφόδιο για την επαγγελματική σταδιοδρομία και πνευματική ανάπτυξη των νέων της χώρας, επομένως είναι απαραίτητο να λειτουργήσουν τα κέντρα μας.

    8. Γονείς και μαθητές ζητούν τη δια ζώσης διδασκαλία και αναρωτιούνται γιατί δεν μπορούν να γίνουν τα μαθήματά μας όπως στις υπόλοιπες εκπαιδευτικές δομές

    Συμπερασματικά, το μη άνοιγμα των σχολείων μας δεν μπορεί να στηριχτεί σε καμία λογική εξήγηση και βάση από τη στιγμή που θα επαναλειτουργήσουν όλες οι εκπαιδευτικές βαθμίδες.

    9.  Στο επιχείρημα ότι στα φροντιστήρια κάνουν μάθημα παιδιά από διάφορα σχολεία, και στα σχολεία υπάρχουν εκπαιδευτικοί που μοιράζουν το ωράριό τους σε διαφορετικά σχολεία. Συνεπώς, ούτε αυτό ευσταθεί.

    Β)  Ζητούμε να μελετηθεί η αλλαγή που αφορά την προσβασιμότητα των ΑΜΕΑ (σχέδιο νόμου 126). Στον υφιστάμενο νόμο, Ν. 4093/2012, υπήρχε διαφοροποίηση: δεν προβλεπόταν η υποχρεωτικότητα για πρόσβαση των ΑΜΕΑ σε μικρές εκπαιδευτικές επιχειρήσεις Κ.Ξ.Γ. με δυναμικότητα μικρότερης των 75 μαθητών ανά ώρα. Επιβαλλόταν να υπάρχει πρόσβαση για ΑΜΕΑ μόνο σε εκπ/κές επιχειρήσεις Κ.Ξ.Γ. που έχουν δυναμικότητα άνω των 75 εκπαιδευομένων ανά ώρα. Η διαφοροποίηση πρέπει να διατηρηθεί, διότι:

    1) οι μικρές εκπ/κές επιχειρήσεις Κ.Ξ.Γ. είναι οι περισσότερες και συνήθως είναι εγκατεστημένες σε χώρους που δεν επιτρέπεται από πλευράς στατικής να γίνουν κτιριολογικές μετατροπές.

    2)  η ανάγκη εξυπηρέτησης των ΑΜΕΑ είναι μεν υπαρκτή και επιβεβλημένη, αλλά δεν υπάρχει Ευρωπαϊκός Κανονισμός, παρά μόνον Ευρωπαϊκή Οδηγία.

    3)  στον Ν.4759/2020, άρθρο 119, νομοθετήθηκε ότι τα κτίρια που πληρούν συγκεκριμένες προϋποθέσεις δεν καθίστανται αυθαίρετα,, επειδή δεν έχουν προσβασιμότητα για ΑΜΕΑ, και μπορούν να χρησιμοποιούνται.

    4)  οι επιχειρήσεις αυτές αδυνατούν οικονομικώς να προβούν στις απαραίτητες κτιριολογικές μετατροπές, ώστε να εξυπηρετείται η προσβασιμότητα των ΑΜΕΑ.

    5)  η οικονομική συγκυρία εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού έχει πλήξει ιδιαίτερα τις μικρές εκπ/κές επιχειρήσεις Κ.Ξ.Γ.

    Ζητούμε την εξαίρεση των Κ.Ξ.Γ. με δυναμικότητα μικρότερη των 75 εκπαιδευομένων ανά ώρα από την υποχρέωση να είναι εγκατεστημένα σε κτίρια που έχουν προσβασιμότητα για ΑΜΕΑ.

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ