Πέμπτη 06.02.2025
More

    Ανιχνευτές πτηνών στα αεροδρόμια της Ν. Κορέας μετά το αεροπορικό δυστύχημα με τους 179 νεκρούς

    Όλα τα αεροδρόμια της Νότιας Κορέας θα πρέπει να εγκαταστήσουν κάμερες ανίχνευσης πτηνών και ραντάρ θερμικής απεικόνισης, μετά το αεροπορικό δυστύχημα με 179 νεκρούς τον περασμένο Δεκέμβριο.

    Η εγκατάσταση θα γίνει το 2026 σύμφωνα με το ρεπορτάζ του BBC. Οι ερευνητές δήλωσαν την περασμένη εβδομάδα ότι είχαν βρει στοιχεία για χτύπημα πουλιών στο αεροπλάνο Boeing 737-800 – με φτερά και κηλίδες αίματος που βρέθηκαν και στους δύο κινητήρες του αεροπλάνου. Η έρευνα για τη συντριβή -την πιο θανατηφόρα επί νοτιοκορεατικού εδάφους- βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη, αλλά θα επικεντρωθεί στο ρόλο του χτυπήματος των πτηνών καθώς και σε μια τσιμεντένια κατασκευή στο τέλος του διαδρόμου, στην οποία προσέκρουσε το αεροπλάνο μετά την αναγκαστική προσγείωση.

    Ραντάρ ανίχνευσης πτηνών σε όλα τα αεροδρόμια της Ν. Κορέας

    «Τα ραντάρ ανίχνευσης πτηνών θα εγκατασταθούν σε όλα τα αεροδρόμια για να ενισχυθεί η έγκαιρη ανίχνευση των απομακρυσμένων πτηνών και να βελτιωθούν οι δυνατότητες αντίδρασης των αεροσκαφών», ανέφερε το Υπουργείο Γης σε ανακοίνωσή του την Πέμπτη. Τα ραντάρ ανίχνευσης πτηνών ανιχνεύουν το μέγεθος των πτηνών και τις διαδρομές των κινήσεών τους και μεταδίδουν τις πληροφορίες αυτές στους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας. Το υπουργείο πρόσθεσε ότι όλα τα αεροδρόμια θα πρέπει επίσης να είναι εξοπλισμένα με τουλάχιστον μία κάμερα θερμικής απεικόνισης.

    Επί του παρόντος, μόνο τέσσερα αεροδρόμια στη Νότια Κορέα είναι εξοπλισμένα με κάμερες θερμικής απεικόνισης. Δεν είναι σαφές αν κάποιο από αυτά διαθέτει ραντάρ ανίχνευσης πουλιών.

    Οι χώροι που προσελκύουν τα πουλιά, όπως οι χωματερές, πρέπει επίσης να απομακρύνονται από τα αεροδρόμια. Νωρίτερα τον περασμένο μήνα, η Νότια Κορέα ανακοίνωσε ότι επτά αεροδρόμια θα προσαρμόσουν τις περιοχές ασφαλείας των διαδρόμων τους, μετά από επανεξέταση όλων των αεροδρομίων της χώρας που πραγματοποιήθηκε μετά το δυστύχημα.

    Τα αίτια της συντριβής είναι ακόμη άγνωστα, αλλά ειδικοί σε θέματα ασφάλειας των αερομεταφορών είχαν δηλώσει νωρίτερα ότι ο αριθμός των θυμάτων θα μπορούσε να είναι πολύ μικρότερος αν δεν υπήρχε η κατασκευή στην οποία προσέκρουσε το αεροπλάνο μετά την αναγκαστική προσγείωση. Στις 29 Δεκεμβρίου, το αεροπλάνο, της αεροπορικής εταιρείας Jeju Air, είχε απογειωθεί από την Μπανγκόκ και πετούσε προς το διεθνές αεροδρόμιο Mουάν στα νοτιοδυτικά της χώρας.

    Στις 29 Δεκεκμβρίου, τρία λεπτά αφότου οι πιλότοι ήρθαν σε επαφή με το αεροδρόμιο, ο πύργος ελέγχου ενημέρωσε το πλήρωμα να είναι προσεκτικό για «δραστηριότητα πουλιών». Αμέσως μετά, ο πιλότος ανέφερε ότι το αεροπλάνο είχε χτυπήσει πτηνό και δήλωσε σήμα κινδύνου.

    Στη συνέχεια ο πιλότος ζήτησε άδεια προσγείωσης από την αντίθετη κατεύθυνση, κατά τη διάρκεια της οποίας προσγειώθηκε με την κοιλιά χωρίς να έχει ανοίξει το σύστημα προσγείωσης. Διέσχισε τον διάδρομο προσγείωσης και εξερράγη αφού προσέκρουσε στην τσιμεντένια κατασκευή, σύμφωνα με την προκαταρκτική έκθεση έρευνας. Οι καταγραφείς δεδομένων πτήσης και φωνής στο πιλοτήριο σταμάτησαν να καταγράφουν τέσσερα λεπτά πριν από την καταστροφή, όπως διαπίστωσε αργότερα η έρευνα στα μαύρα κουτιά.

    Οι 179 επιβάτες του αεροσκάφους Boeing B737-800 ήταν ηλικίας μεταξύ τριών και 78 ετών, αν και οι περισσότεροι ήταν 40, 50 και 60 ετών. Δύο μέλη του πληρώματος καμπίνας ήταν οι μόνοι επιζώντες.

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ