Τα έσοδα θα δοθούν για τη διατήρηση των εκκλησιών και των καθεδρικών ναών της Γαλλίας
Την επιβολή εισιτηρίου για τους επισκέπτες που θα θελήσουν να μπουν στον Καθεδρικό Ναό της Παναγίας των Παρισίων πρότεινε η υπουργός Πολιτισμού της Γαλλίας, Ρασιντά Νταλί, αρχίζοντας τη συζήτηση για τη χρηματοδότηση της θρησκευτικής κληρονομιάς στη χώρα.
Στόχος του εισιτηρίου, είπε η υπουργός, είναι να μπορεί η χώρα να διατηρεί σε καλή κατάσταση τις παγκοσμίου φήμης εκκλησίες και τους καθεδρικούς ναούς της.
Σε συνέντευξή της στην εφημερίδα Le Figaro, η Νταλί ανέφερε ότι η πρόταση αφορά σε χρέωση 5 ευρώ ανά επισκέπτη, που αποσκοπεί και στην αύξηση των εσόδων της Νοτρ Νταμ, που ενδέχεται να φτάνουν τα 75 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.
Στη Γαλλία, όπου η κοσμικότητα του κράτους αποτελεί μέρος της εθνικής ταυτότητας, το κράτος είναι υπεύθυνο για τη συντήρηση των θρησκευτικών χώρων της χώρας, συμπεριλαμβανομένων 15.000 ταξινομημένων ως ιστορικών μνημείων, στα οποία η επίσκεψη είναι συνήθως δωρεάν.
Η Παναγία των Παρισίων βρίσκεται στο στάδιο της ανακατασκευής μετά τη μεγάλη πυρκαγιά που προκάλεσε σοβαρές ζημιές στη στέγη και το κωδωνοστάσιό της, ενώ ο Εμανουέλ Μακρόν είχε συγκεντρώσει τεράστια οικονομική στήριξη για την ανοικοδόμησή της.
Μεγαλύτερο εισιτήριο για τους τουρίστες εκτός ΕΕ
Η Ντατί, πρώην δήμαρχος της περιοχής του Παρισιού, τόνισε επίσης ότι οι τουρίστες από χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης θα πρέπει να πληρώνουν μεγαλύτερο εισιτήριο για να επισκέπτονται μη θρησκευτικά αξιοθέατα.
«Είναι φυσιολογικό ένας Γάλλος επισκέπτης να πληρώνει το ίδιο αντίτιμο για να μπει στο Λούβρο με έναν Βραζιλιάνο ή ένα Κινέζο επισκέπτη;», δήλωσε η υπουργός.
«Θέλω οι επισκέπτες εκτός της ΕΕ να πληρώνουν περισσότερα για το εισιτήριο εισόδου και αυτό το παραπάνω ποσό να διατίθεται για τη χρηματοδότηση των εργασιών συντήρησης και αποκατάστασης της εθνικής μας κληρονομιάς».
Παράλληλα η υπουργός είπε ότι πολλά από τα διάσημα κτίρια της χώρας που προσελκύουν εκατομμύρια τουρίστες ετησίως βρίσκονται σε κακή κατάσταση και χρειάζονται νέες πηγές χρηματοδότησης για την αντιμετώπιση των αυξανόμενων προκλήσεων διατήρησης, ειδικά στην πρωτεύουσα.
Το υπουργείο, ανέφερε, εργάζεται για την εφαρμογή μιας νέας τιμολογιακής πολιτικής, η οποία πιθανότατα θα απαιτήσει συντονισμό με διάφορους δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, από τον Ιανουάριο του 2026.
«Μια χώρα που παραιτείται από την υλοποίηση μεγάλων πολιτιστικών έργων παραιτείται από το να είναι ένα μεγάλο έθνος», σημείωσε η υπουργός.