Τετάρτη 30.04.2025
More

    Γαλλία: Να απαγορευτεί η χρήση οθόνης σε παιδιά κάτω των 6 ετών ζητούν υγειονομικές αρχές

    «Οι οθόνες αλλοιώνουν την ανάπτυξη του εγκεφάλου των παιδιών», τονίζουν οι φορείς που προωθούν το αίτημα

    Οι υγειονομικές αρχές της Γαλλίας εκφράζουν ανησυχίες για «βλάβες» που έχουν παρατηρήσει από την έκθεση των παιδιών σε οθόνες.

    Οι ειδικοί προτείνουν την απαγόρευση της οθόνης για παιδιά κάτω των 6 ετών στη Γαλλία, σε μια συνέχεια των πρωτοβουλιών πολλών κρατών για τη μείωση της έκθεσης των παιδιών σε κινητά, τηλεοράσεις, tablets και υπολογιστές.

    Η επαφή με την οθόνη, σύμφωνα με τις αρμόδιες υγειονομικές αρχές της Γαλλίας, «επηρεάζει μόνιμα την υγεία και τις πνευματικές τους ικανότητες». Αυτό υποστήριξαν πέντε γαλλικές επιστημονικές ενώσεις σε ανακοίνωσή τους που δημοσιεύθηκε νωρίτερα, σήμερα.

    Οι φορείς απευθύνουν «έκκληση για συλλογική ευαισθητοποίηση» που απευθύνεται σε «νέους γονείς, δασκάλους, εκπαιδευτικούς και παιδαγωγούς, φροντιστές, πολιτικούς υπεύθυνους λήψης αποφάσεων» και συνυπογράφεται και δημοσιεύεται στο διαδίκτυο από τη Γαλλική Εταιρεία Παιδιατρικής και από εκείνες της Δημόσιας Υγείας, της Εταιρείας Ψυχικής Υγείας Παιδιού και Εφήβου, της Οφθαλμολογίας, καθώς και από τη Γαλλόφωνη Εταιρεία Υγείας και Περιβάλλοντος.

    Το μήνυμα «όχι στην οθόνη πριν από την ηλικία των τριών ετών» είναι «σαφώς ανεπαρκές και πρέπει να επικαιροποιηθεί υπό το πρίσμα των πρόσφατων στοιχείων» τονίζουν οι φορείς, που προτείνουν το «όχι οθόνες πριν από την ηλικία των έξι ετών».

    Γαλλία: «Οι οθόνες αλλοιώνουν την ανάπτυξη του εγκεφάλου των παιδιών»

    Οι οθόνες, όχι μόνο δεν είναι τόσο χρήσιμες σε αυτές τις ηλικίες, αλλά μπορεί να αποβούν έως και επικίνδυνες για την ανάπτυξη του εγκεφάλου των παιδιών. «Το 2025, δεν υπάρχει πλέον καμία αμφιβολία και υπάρχουν πολυάριθμες διεθνείς επιστημονικές δημοσιεύσεις για να μας υπενθυμίσουν: ούτε η τεχνολογία των οθονών ούτε το περιεχόμενό τους, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που υποτίθεται ότι είναι ‘εκπαιδευτικά’, είναι κατάλληλα για έναν μικρό, αναπτυσσόμενο εγκέφαλο», επισημαίνουν οι υπογράφοντες.

    «Οι οθόνες, όποια και αν είναι η μορφή τους – τηλεόραση, τάμπλετ, τηλέφωνο – δεν καλύπτουν τις ανάγκες των παιδιών» και, «ακόμα χειρότερα, εμποδίζουν και αλλοιώνουν την ανάπτυξη του εγκεφάλου τους», προειδοποιούν οι επιστημονικές ενώσεις.

    Επαγγελματίες υγείας, νηπιαγωγοί και δάσκαλοι της πρώτης τάξης του Δημοτικού «έχουν παρατηρήσει τη βλάβη που προκαλείται από την τακτική έκθεση σε οθόνες πριν από την είσοδο στο Δημοτικό σχολείο: γλωσσικές καθυστερήσεις, προβλήματα προσοχής και μνήμης, κινητική διέγερση…», συμφωνούν οι ειδικοί και προσθέτουν: «Ενώ επηρεάζονται όλα τα κοινωνικοεκπαιδευτικά περιβάλλοντα, η έκθεση είναι υψηλότερη σε μειονεκτούντα νοικοκυριά, συμβάλλοντας στην αύξηση των κοινωνικών ανισοτήτων».

    Εξηγούν, ότι η νευρολογική ανάπτυξη του παιδιού προκύπτει από «πολλές και ποικίλες παρατηρήσεις και αλληλεπιδράσεις με το περιβάλλον» για τις οποίες «τα πρώτα έξι χρόνια της ζωής είναι θεμελιώδη».

    «Δεν πρόκειται για δαιμονοποίηση των ψηφιακών εργαλείων και της χρήσης τους, αλλά υπάρχει μια ηλικία για όλα», τονίζουν αυτοί οι ειδικοί υγείας, οι οποίοι καλούν ιδιαίτερα τους γονείς να «δημιουργήσουν ένα περιβάλλον ευνοϊκό για την υγεία και την ανάπτυξη του παιδιού», ενθαρρύνοντας «εναλλακτικές δραστηριότητες: ανάγνωση, ελεύθερο παιχνίδι, επιτραπέζια, παιχνίδι σε εξωτερικούς χώρους, αθλητικές, δημιουργικές και καλλιτεχνικές δραστηριότητες».

    Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ