Η Singapore Airlines αυστηροποιεί τους κανόνες για τις ζώνες ασφαλείας
Η Singapore Airlines έχει αυστηροποιήσει τους κανόνες της ζώνης ασφαλείας στις πτήσεις της μετά τον θάνατο ενός επιβάτη και τον τραυματισμό περισσότερων από 100 όταν ένα από τα αεροπλάνα έπεσε σε ένα τρομερό κενό αέρος που το ώθησε σε μία ελεύθερη πτώση περίπου 6.000 ποδών.
Οι επιβάτες και το πλήρωμα της πτήσης SQ321 υπέστησαν τραυματισμούς στο κρανίο, τον εγκέφαλο και τη σπονδυλική στήλη όταν πετάχτηκαν βίαια στην οροφή της καμπίνας κατά τη διάρκεια της τρομακτικής ελεύθερης πτώσης. Η πτήση Λονδίνο – Σιγκαπούρη που μετέφερε 211 επιβάτες και 18 μέλη του πληρώματος άλλαξε πορεία και έκανε αναγκαστική προσγείωση στην Μπανγκόκ, όπου τουλάχιστον 48 άνθρωποι εξακολουθούν να νοσηλεύονται στο νοσοκομείο.
Τα δεδομένα παρακολούθησης πτήσεων δείχνουν ότι το Boeing 777-300ER έπεσε 1.800 μέτρα (6.000 πόδια) μέσα σε λίγα λεπτά, με τους επιβάτες να λένε ότι συνέβη τόσο ξαφνικά που δεν υπήρχε χρόνος για πολλούς να δέσουν τις ζώνες ασφαλείας τους.
Σε απάντηση, η Singapore Airlines είπε ότι είχε εισαγάγει μια «πιο προσεκτική προσέγγιση» στις αναταράξεις. «Εκτός από την αναστολή της υπηρεσίας ζεστών ροφημάτων όταν είναι δεμένη η πινακίδα της ζώνης ασφαλείας, θα ανασταλεί και η υπηρεσία γευμάτων», ανέφερε ο αερομεταφορέας σε δήλωση στο Γαλλικό Πρακτορείο. «Η SIA θα συνεχίσει να επανεξετάζει τις διαδικασίες μας καθώς η ασφάλεια των επιβατών και του πληρώματος μας είναι υψίστης σημασίας».
Ερευνητές από τη Σιγκαπούρη και τις ΗΠΑ ταξίδεψαν στην Ταϊλάνδη για να διερευνήσουν τα αίτια του περιστατικού της Τρίτης. Οι εμπειρογνώμονες της εναέριας ασφάλειας είπαν στο Γαλλικό Πρακτορείο ότι οι επιβάτες είναι συχνά υπερβολικά ανηπάκουοι στο να φορούν ζώνες ασφαλείας, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν εάν το αεροπλάνο χτυπήσει απροσδόκητα αναταράξεις. Οι επιστήμονες λένε επίσης ότι οι λεγόμενες καθαρές αναταράξεις του αέρα, οι οποίες είναι αόρατες στα ραντάρ, επιδεινώνονται λόγω της κλιματικής αλλαγής.
Ο διευθυντής του νοσοκομείου Samitivej Srinakarin της Μπανγκόκ, όπου μεταφέρθηκαν οι περισσότεροι από τους τραυματίες, είπε ότι το προσωπικό του δεν είχε ποτέ αντιμετωπίσει τόσο σοβαρά τραύματα που προκλήθηκαν από αναταράξεις. Ο Κιθ Ντέιβις, ένας Αυστραλός επιβάτης, περιέγραψε το μαρτύριο, που άφησε τη σύζυγό του Κέρι με σοβαρό τραυματισμό στη σπονδυλική στήλη και χωρίς αίσθηση κάτω από τη μέση. «Ήταν η απόλυτη σφαγή, αμέσως. Ήταν απολύτως σουρεαλιστικό. Ξέρετε, δεν υπάρχει καμία προειδοποίηση», είπε στον αυστραλιανό τηλεοπτικό σταθμό Channel 9. «Πριν το καταλάβουμε ήμασταν στην οροφή. Και μετά μπαμ, είμαστε στο έδαφος. Και δεν ξέρεις τι συμβαίνει. Και κυριολεκτικά έπεσες 6.000 πόδια». Ο Ντέιβις είπε ότι η γυναίκα του χτύπησε τις πόρτες των ντουλαπιών αποσκευών πριν πέσει στο πάτωμα του διαδρόμου και δεν μπόρεσε να κινηθεί για το υπόλοιπο της πτήσης.
Κατά την προσγείωση στο αεροδρόμιο Suvarnabhumi της Μπανγκόκ, το αεροπλάνο υποδέχτηκε προσωπικό έκτακτης ανάγκης που χρησιμοποίησαν φορεία για να μεταφέρουν τους τραυματίες σε ασθενοφόρα που περίμεναν εκεί.
Φωτογραφίες που τραβήχτηκαν μέσα στο αεροπλάνο μετά την προσγείωση στην Μπανγκόκ δείχνουν την καμπίνα σε χάος, γεμάτη τρόφιμα, ποτά και αποσκευές και με μάσκες οξυγόνου να κρέμονται από την οροφή.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Singapore Airlines, Goh Choon Phong, ζήτησε συγγνώμη για την «τραυματική εμπειρία» και εξέφρασε τα συλλυπητήριά του στην οικογένεια του θανόντος – ενός 73χρονου Βρετανού.
Με πληροφορίες Guardian