Περίπου 103.000 κάτοικοι της γαλλικής πρωτεούουσας έλαβαν μέρος στην ψηφοφορία
Οι κάτοικοι του Παρισιού ψήφισαν υπέρ της απαγόρευσης ενοικίασης των ηλεκτρικών πατινιών στη γαλλική πρωτεύουσα.
Όπως αναφέρει το BBC, η απόφαση είναι ένα «χτύπημα» κατά των επιχειρήσεων ενοικίασης ηλεκτρικών πατινιών και ένας «θρίαμβος» υπέρ της ασφάλειας που προ προβάλουν οι υπερασπιστές της οδικής ασφάλειας.
Σχεδόν το 90% των ψήφων του δημοψηφίσματος που διεξήχθη την Κυριακή, ήταν υπέρ της απαγόρευσης των ηλεκτροκίνητων πατινιών. Αυτό που, επίσης, έχει σημασία είναι ότι από όσους είχαν δικαίωμα ψήφου, μόνο το 8% ψήφισε. Αυτό σημαίνει ότι η αποχή άγγιξε το 92%.
Το δημοψήφισμα ήρθε ως απάντηση για ένα σημαντικό ζήτημα που απασχολεί τη γαλλική πρωτεύουσα και αυτό δεν είναι άλλο από τα τροχαία ατυχήματα, στα οποία έχουν εμπλακεί τα ηλεκτρικά πατίνια. Πάνω από 1.38 εκατομμύρια κάτοικοι του Παρισιού είναι εγγεγραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους, εκ των οποίων μόλις 103.000 έλαβαν μέρος στην ψηφοφορία, όπως αναφέρουν οι αρμόδιες αρχές. Από αυτούς, οι 91.300 ψήφισαν κατά των ηλεκτρικών πατινιών.
Ηλεκτρικά πατίνια και Παρίσι – Από τις πρώτες πόλεις που τα επέτρεψαν
Το Παρίσι είναι από τις πρώτες πόλεις που επέτρεψαν την κυκλοφορία τους, αλλά υπήρξαν και αντιδράσεις που ισχυρίζονταν πως δημιουργούσαν περισσότερα προβλήματα από αυτά που υποτίθεται θα έλυναν. Ο λόγος για αυτές τις ανησυχίες ήταν ο τρόπος που τα χρησιμοποιούσαν οι κάτοχοί τους. Δηλαδή, ο τρόπος που τα οδηγούσαν ανάμεσα στην κίνηση, ανάμεσα στους πεζούς, επάνω στα πεζοδρόμια και αλλού. Αξίζει να σημειώσουμε πως κάποια από τα ηλεκτρικά πατίνια μπορούν να αγγίξουν τα 27χλμ. ώρα.
Οι αναβάτες αρκετές φορές δεν φορούν κράνος, ενώ και κάποιοι 12χρονοι μπορούν, νόμιμα, να ενοικιάσουν ηλεκτρικό πατίνι στο Παρίσι. Φυσικά, ένα ακόμα «πρόβλημα» που δημιουργούν τα ηλεκτρικά πατίνια στο Παρίσι είναι και ο χώρος που καταλαμβάνουν στα πεζοδρόμια, σύμφωνα με τους επικριτές του μέσου.
Το BBC αναφέρεται και σε ένα δυστύχημα που έγινε το 2021 με θύμα μία 31χρονη, η οποία έχασε τη ζωή της όταν ένα ηλεκτρικό πατίνι, στο οποίο επέβαιναν δύο άτομα, τη χτύπησε με αποτέλεσμα να πέσει και να χτυπήσει σοβαρά το κεφάλι της στο πεζοδρόμιο, η οποία υπέστη στη συνέχεια καρδιακή προσβολή.
Οι επιχειρήσεις ενοικίασης ηλεκτρικών πατινιών απαντούν πως τα τροχαία στα οποία εμπλέκονται ηλεκτρικά πατίνια είναι σε χαμηλό ποσοστό σε σχέση με τα υπόλοιπα τροχαία που καταγράφονται στη γαλλική πρωτεύουσα. Η δήμαρχος Παρισιού, Ανν Ινταλγκό, αποφάσισε τη διεξαγωγή του δημοψηφίσματος, στο οποίο οι κάτοικοι θα μπορούν να ψηφίσουν εάν ήταν υπέρ ή κατά της ελεύθερης κίνησης των ηλεκτρικών πατινιών. Από την ψηφοφορία αποκλείονταν οι ιδιοκτήτες των ηλεκτρικών πατινιών.
Η αρχηγός των Σοσιαλιστών, και επαγγελματίας ποδηλάτης, είναι και αυτή υπέρ της απαγόρευσης των ηλεκτρικών πατινιών και ανακοινώνοντας τη διεξαγωγή της ψηφοφορίας τον Ιανουάριο, είπε πως θα αφήσει το λαό να αποφασίσει. «Δεσμεύομαι να σεβαστώ την άποψη των ψηφοφόρων, αγνά και απλά», είπε κατά την ψήφο της. «Είναι ακριβό. Περίπου πέντε ευρώ για 10 λεπτά. Δεν είναι βιώσιμο, και κυρίως, είναι η αιτία αρκετών ατυχημάτων», πρόσθεσε.
Οι μεγάλες εταιρείες ενοικίασης ηλεκτρικών ποδηλάτων, όπως Lime, Dott και Tier, μέσω των σόσιαλ, προέτρεπαν τους πολίτες να ψηφίσουν κατά της απαγόρευσης, προσφέροντας ελεύθερες βόλτες με τα ηλεκτρικά πατίνια τους. Από το 2019 υπάρχει και συγκεκριμένη νομοθεσίας τη Γαλλία που προβλέπει πρόστιμα για μη χρήση κατάλληλου εξοπλισμού και κράνους στους κατόχους ηλεκτρικών πατινιών.
Επίσης, ένα μεγάλο πρόβλημα είναι και τα εγκαταλελειμμένα πατίνια στους δρόμους και τις πλατείες του Παρισιού. Το πρόστιμο για παράνομα παρκαρισμένο ηλεκτρικό πατίνι στη γαλλική πρωτεύουσα είναι 35 ευρώ, αν και φαίνεται πως δεν είναι αρκετό να σταματήσει το φαινόμενο των παρατημένων ηλεκτρικών πατινιών.