Παρασκευή 22.11.2024
More

    Ένας στους τέσσερις φορολογούμενους γλιτώνει φόρους και πρόστιμα

    Το… δίκιο του βρίσκει ένας στους τέσσερις  φορολογούμενους που προσφεύγει  στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) της ΑΑΔΕ

    Το… δίκιο του βρίσκει ένας στους τέσσερις  φορολογούμενους που προσφεύγει  στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) της ΑΑΔΕ αμφισβητώντας  αποφάσεις επιβολής φόρων και προστίμων της φορολογικής διοίκησης. Η ΔΕΔ αφού εξετάσει τις υποθέσεις, ακυρώνει ή «κουρεύει» πρόστιμα, προσαυξήσεις και έξτρα φόρους που έχει επιβάλλει ο φοροελεγκτικός μηχανισμός για φορολογικές παραβάσεις.

    Οσοι χάνουν τις υποθέσεις τους στη ΔΕΔ έχουν τη δυνατότητα να προσφύγουν στα διοικητικά καθώς  πριν οι φορολογικές υποθέσεις φτάσουν στα δικαστήρια είναι υποχρεωτικό να «περάσουν» πρώτα από τη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών.

    Τα στοιχεία της ΑΑΔΕ για το διάστημα Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου  2024, δείχνουν ότι στη ΔΕΔ προσέφυγαν 1.481 φορολογούμενοι.  Εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας εξετάστηκαν και έκλεισαν 1.058 υποθέσεις και εξ αυτών στις 258 δηλαδή σε ποσοστό 24,3%, διαπιστώθηκε ότι οι φορολογούμενοι είχαν δίκιο που ζητούσαν ολική ή μερική διαγραφή καταλογισθέντων φόρων, προσαυξήσεων και προστίμων.

    Από τις υπόλοιπες προσφυγές, οι 784 απορρίφθηκαν από τη ΔΕΔ, 4 τέθηκαν στο αρχείο λόγω παραίτησης των προσφυγόντων, ενώ 12 προσφυγές απορρίφθηκαν σιωπηρώς, επειδή εξέπνευσε το περιθώριο των 120 ημερών για την εξέτασή τους.

    Σημειώνεται ότι από την 1η Φεβρουαρίου 2023, οι ενδικοφανείς προσφυγές υποβάλλονται υποχρεωτικά μόνο ηλεκτρονικά.

    Τα στοιχεία

    Όπως προκύπτει από τα απολογιστικά στοιχεία της ΑΑΔΕ το προηγούμενο έτος στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών προσέφυγαν 6.956 φορολογούμενοι και επιχειρήσεις αμφισβητώντας πράξεις της φορολογικής διοίκησης όταν το 2020 είχαν προσφύγει 10.028.

    Το περασμένο έτος εξετάστηκαν 6.527 υποθέσεις (από τις 6.956) φορολογουμένων και επιχειρήσεων από τις οποίες έγιναν δεκτές εν μέρει ή εν όλω οι 1.946 ή το 29,8%.Αυτό σημαίνει ότι 3 στους δέκα δικαιώθηκαν εν μέρει ή συνολικά.

    Απορρίφθηκαν άμεσα οι 4.268 προσφυγές ενώ 278 απορρίφθηκαν σιωπηρώς επειδή δεν εξετάστηκαν εντός της προθεσμίας των 120 ημερών. Για 35 προσφυγές οι φορολογούμενοι δήλωσαν στη συνέχεια παραίτηση και οι υποθέσεις μπήκαν στο αρχείο.

    Σημειώνεται ότι η  ενδικοφανής προσφυγή υποβάλλεται υποχρεωτικά ηλεκτρονικά και ασκείται εντός ανατρεπτικής προθεσμίας 30 ημερών που αρχίζει από τη συντέλεση της κοινοποίησης της πράξης ή τη συντέλεση της παράλειψης. Ειδικά για τους κατοίκους εξωτερικού η σχετική προθεσμία ορίζεται σε 60 ημέρες.

    Η ενδικοφανής προσφυγή υποβάλλεται από τον υπόχρεο, καθώς και από όλα τα ευθυνόμενα φυσικά πρόσωπα για την καταβολή του φόρου εκ μέρους του νομικού προσώπου ή της νομικής οντότητας.

    Η απόφαση επί της ενδικοφανούς προσφυγής εκδίδεται εντός αποκλειστικής προθεσμίας 120 ημερών από την ημερομηνία υποβολής της υπόθεσης στην αρμόδια φορολογική αρχή. Αν δεν εκδοθεί απόφαση και δεν ενημερωθεί σχετικά ο υπόχρεος ή δεν επιδοθεί η απόφαση, τότε θεωρείται ότι η ενδικοφανής προσφυγή έχει απορριφθεί από τη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών και ο υπόχρεος έχει λάβει γνώση αυτής της απόρριψης κατά την εκπνοή της ανωτέρω προθεσμίας.

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ