Μειώσεις σε 2.180 προϊόντα ανακοίνωσε ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος
Σημαντικά μεγαλύτερος από τον αρχικό στόχο που είχε τεθεί από την πολιτική ηγεσία του Υπ. Ανάπτυξης είναι τελικά ο αριθμός των κωδικών προϊόντων στα οποία επιτυγχάνεται μείωση τιμής τόσο από τις αλυσίδες λιανεμπορίου όσο και από τους προμηθευτές. Συνολικά, επιτυγχάνεται μία μείωση τιμής, μεσοσταθμικά, σε ποσοστό 8% σε περισσότερους από 2.000 κωδικούς προϊόντων.
Η πρωτοβουλία αναμένεται να διαρκέσει τουλάχιστον ως το τέλος της χρονιάς, ενώ αναλυτικά σύμφωνα με τους πίνακες και τις λίστες που δόθηκαν στη δημοσιότητα, πρόκειται για 1.074 κωδικούς που αφορούν τρόφιμα και 1.106 κωδικούς από άλλες κατηγορίες προϊόντων.
Η εν λόγω ανακοίνωση έγινε από τον Υπουργό Ανάπτυξης κ. Θεοδωρικάκο μετά τη συνάντησή του με τον Γεν. Διευθυντή Απ. Πεταλά που τον ενημέρωσε, ότι στην πρωτοβουλία που ξεκίνησε το Υπουργείο έχουν ενταχθεί ήδη περισσότεροι κωδικοί από τον αρχικό στόχο.
Σε δήλωσή του ο Υπουργός κ. Θεοδωρικάκος κάνει λόγο για μία θετική και αναγκαία πρωτοβουλία που στόχος είναι όπως σημειώνει, να επεκταθεί ακόμη περισσότερο.
«Μέσα σε ένα δύσκολο παγκόσμιο περιβάλλον, δίνουμε συνεχή μάχη σε ό,τι περνά από το χέρι μας, για τη συγκράτηση των τιμών, ιδιαίτερα στα βασικά είδη διαβίωσης.
Στοχεύουμε στην διασφάλιση υγιούς ανταγωνισμού και ταυτόχρονα πιέζουμε την αγορά με κάθε νόμιμο τρόπο να μειώσει το μεσοσταθμικό της κέρδος, προς όφελος της κοινωνίας και ιδιαίτερα όσων δοκιμάζονται. Μειώνοντας τις τιμές σε όσα προϊόντα αυτό είναι εφικτό.
Σε αυτό το πλαίσιο, ανακοινώνεται από τις αλυσίδες του λιανεμπορίου και τους προμηθευτές μεσοσταθμική μείωση 8% σε πάνω από 2.000 κωδικούς σημαντικών προϊόντων.
Εμείς συνεχίζουμε την προσπάθεια και όπως έχουμε δεσμευτεί, ξεκινά τις επόμενες ημέρες η διαβούλευση για τη νέα Ανεξάρτητη Αρχή Προστασίας του Καταναλωτή και Εποπτείας της Αγοράς.
Με τη λειτουργία της οποίας ενισχύεται ο ελεγκτικός μηχανισμός και αποσαφηνίζεται πλήρως το νομικό πλαίσιο με την κωδικοποίηση της καταναλωτικής νομοθεσίας. Μια μεταρρύθμιση που καλούμε όλη την κοινωνία και ασφαλώς και όλα τα κόμματα να τη στηρίξουν», ανέφερε ο κ. Θεοδωρικάκος.
Από την πλευρά του ο Γενικός Διευθυντής της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας, Απόστολος Πεταλάς τόνισε πως το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων που αποτελείται απ’ όλες τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, σε συνεργασία με ορισμένους προμηθευτές, τα θεσμικά τους όργανα, τον ΕΣΒΕΠ και τον Σύνδεσμο Βιομηχανιών Τροφίμων, ανταποκρίνονται στο κάλεσμα του Υπουργείου για τους καταναλωτές, για την κοινωνία, τα νοικοκυριά και ιδιαίτερα για τα ευάλωτα νοικοκυριά.
«Είναι μια συνεχής προσπάθεια της επιχειρηματικής κοινότητας, σε συνεργασία με την Πολιτεία και το Υπουργείο Ανάπτυξης, να μπορεί να προσφέρει προϊόντα σε άριστη ποιότητα και στην καλύτερη δυνατή τιμή.
Και αυτό είναι μια συνεχής δέσμευση, παρά τις δυσκολίες που δημιουργούν η πληθωριστική κρίση, η ενεργειακή κρίση και οι συνέπειες της κλιματικής αλλαγής στην επάρκεια τροφίμων διεθνώς», αναφέρει στη δήλωσή του ο κ. Πεταλάς.