Με ευρύτατη συναίνεση της Βουλής υπερψηφίστηκε ο νέος αθλητικός νόμος, με τον αναπληρωτή υπουργό αθλητισμού, Γιάννη Βρούτση να ευχαριστεί τα κόμματα για την στήριξη. Με ευρύτατη συναίνεση υπερψηφίστηκε από ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, Πλεύση Ελευθερίας και Σπαρτιάτες το σχέδιο νόμου «Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του ερασιτεχνικού και του επαγγελματικού αθλητισμού», που κατέθεσε ο αναπληρωτής Υπουργός Αθλητισμού, Γιάννης Βρούτσης. Αξιοσημείωτο, επίσης πως το ΠΑΣΟΚ, που δήλωσε «παρών» επί της Αρχής, καταψήφισε μόνο έξι από τα 34 άρθρα, ενώ η Νίκη υπερψήφισε τα 21 απ’ αυτά. Ο Υπουργός Αθλητισμού τόνισε την ανάγκη της ενότητας σε ό,τι αφορά στον Αθλητισμό και ζήτησε την ευρεία συναίνεση από το Σώμα, εξηγώντας αναλυτικά τις διατάξεις του.
Στον νέο νόμο προβλέπονται, μεταξύ άλλων:
Άρθρο 3:Καταργείται το κώλυμα της συμμετοχής εμπόρων, καθώς επίσης και εκείνο των εν ενεργεία κριτών, χρονομετρών κλπ. στα ΔΣ αθλητικού σωματείου του μηχανοκίνητου αθλητισμού,
Άρθρο 4:Θεσπίζεται η δυνατότητα ηλεκτρονικής τήρησης των βιβλίων των αθλητικών σωματείων, που θα τηρούνται ψηφιακά στο «e-Kouros».
Άρθρο 5:Επιμηκύνεται στη διετία (αντί του ενός χρόνου που ισχύει σήμερα) η υποχρεωτική διαγραφή ερασιτεχνικού σωματείου από την Ομοσπονδία του, εφόσον δεν επικαιροποιεί την εγγραφή του στο «e-kouros».
Άρθρα 7 & 8: Συστήνεται 13μελής Διαρκής Επιτροπή Ασφάλειας και Ευημερίας στον Αθλητισμό (ΔΕΑΕΑ), με εκπροσώπους από τα Υπουργεία Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Υγείας, Δικαιοσύνης, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας και από την ΕΟΕ. Θεσπίζεται και Υπεύθυνος Ασφαλείας και Ευημερίας των Αθλητών σε κάθε αθλητική Ομοσπονδία (με υποχρεωτική πρόσληψη Ψυχολόγων ή Κοινωνικών Λειτουργών, έπειτα από πιστοποίησή τους από την ΔΕΑΕΑ). Άρθρο 9: Εξισώνονται οι διακεκριμένοι Αθλητές με Αναπηρία με τους διακεκριμένους αρτιμελής αθλητές, ως προς το Προπονητικό τους δικαίωμα.
Όλοι οι διακεκριμένοι αθλητές μας, ως γνωστόν, δύνανται να λάβουν άδεια άσκησης επαγγέλματος Προπονητή Α’ Επιπέδου, ύστερα από φοίτηση στην Εθνική Σχολή Προπονητών του άρθρου 31Β.Οι προπονητές, λοιπόν, αθλημάτων Ατόμων με Αναπηρία, της συγκεκριμένης Σχολής, επιτρέπεται πλέον να ασκούν το επάγγελμα του προπονητή, είτε σε σωματεία αθλητών με αναπηρία, είτε σε σωματεία αρτιμελών αθλητών του αντίστοιχου αθλήματος. Διευκολύνονται όλα τα σωματεία ΑμεΑ με υποχρέωση απασχόλησης προπονητή για τουλάχιστον ένα 3μηνο κατ’ έτος με 150 ευρώ μηνιαίως, αντί 6μήνου με 250 ευρώ μηνιαίως, που ίσχυε έως τώρα. Αναγνωρίζονται επαγγελματικά δικαιώματα και για τους διπλωματούχους «UEFA C» Προπονητές ποδοσφαίρου. Λύνεται –έπειτα από συνεννόηση με την UEFA και την ΕΠΟ, που δέχθηκαν τη σοβαρή αναβάθμιση του προγράμματος σπουδών- ένα χρόνιο ζήτημα, που απασχολεί μερικές χιλιάδες διπλωματούχους. Αποκαθίσταται το δικαίωμα άσκησης επαγγέλματος για όλους τους Προπονητές, μη αποφοίτους λυκείου, που είχαν διπλώματα έως και το 2021 και ασκούσαν το επάγγελμα. Διευθετείται για εκατοντάδες Προπονητές, που ασκούσαν επί χρόνια το επάγγελμα, το ζήτημα που ανέκυψε με τον ν.4809/21 και την υποχρεωτικότητα κατοχής απολυτηρίου Λυκείου. Δίδεται διέξοδος για τα σωματεία που εδρεύουν σε νησιά με πληθυσμό κατώτερο των 3.100 κατοίκων και δεν υπήρχε στο νησί τους κατάλληλος προπονητής αθλημάτων που καλλιεργούν. Θα μπορούν να απασχολούν ως Προπονητή τον Καθηγητή Φυσικής Αγωγής, που υπηρετεί, ως μόνιμος ή αναπληρωτής, σε σχολική μονάδα που βρίσκεται στο νησί, κατόπιν άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου που θα χορηγείται σε αυτόν από το οικείο υπηρεσιακό συμβούλιο.
Άρθρο 11: Επιβραβεύονται οικονομικά και αποκτούν δικαίωμα διορισμού στο Δημόσιο -ως «εξαιρετικά διακριθέντες»- και οι αθλητές/τριες που κατέλαβαν από 4η έως 6η θέση σε Ολυμπιακούς Αγώνες (πέραν των μεταλλιούχων, που ισχύει έως σήμερα), αρχής γενομένης από τους ΟΑ «Λονδίνο 2012». Άρθρο 12: Παρακρατούνται, από τη χρηματοδότηση μέσω του Στοιχήματος ή της τακτικής ή έκτακτης επιχορήγησης, τα ποσά οφειλών Ομοσπονδιών ή σωματείων προς τα Εθνικά Αθλητικά Κέντρα.
Άρθρα 14 & 15 & 16: Δεν θα χορηγείται άδεια λειτουργίας αθλητικής εγκατάστασης χωρίς την ύπαρξη Αυτόματου Εξωτερικού Απινιδωτή. Προστίθεται «ομάδα Κ», στην κατηγοριοποίηση αθλητικών εγκαταστάσεων και αφορά σε επιχειρήσεις εκμίσθωσης γηπέδων, υπαίθριες ή κλειστές εγκαταστάσεις χωρίς θεατές, που χρησιμοποιούνται από αθλούμενους.
Άρθρα 20 & 21 & 22 & 23 & 24 & 25: Επεκτείνεται η αρμοδιότητα της ΔΕΑΒ, σε σοβαρές περιπτώσεις τέλεσης επεισοδίων και στον αμέσως περιβάλλοντα χώρο αθλητικής εγκατάστασης. Σε κάθε περίπτωση επόμενης κύρωσης της ΔΕΑΒ, έπειτα από υφιστάμενη υποτροπή, η νέα ποινή των αγωνιστικών κεκλεισμένων των θυρών διατηρείται στο επίπεδο της υφιστάμενης υποτροπής. Αναγνωρίζεται το δικαίωμα των ΠΑΕ και ΚΑΕ να λαμβάνουν τα στοιχεία ταυτότητας τυχόν οπαδού τους παραβάτη, από την ταυτοποίησή του μέσω του υλικού καταγραφής των καμερών στα γήπεδα, που λειτουργούν με ευθύνη της ΕΛΑΣ, προκειμένου να προβαίνουν σε ενέργειες απαγόρευσης χορήγησης εισιτηρίων. Επιπλέον, η ΔΕΑΒ επιβάλει, στα παραπάνω υπαίτια φυσικά πρόσωπα, πρόστιμο 3.000€-50.000€ και απαγόρευση εισόδου τους σε αθλητικές εγκαταστάσεις από ένα έως και πέντε χρόνια. Υποχρεώνεται ο Εισαγγελέας Πρωτοδικών να ανακοινώνει, στην Εθνική Πλατφόρμα Αθλητικής Ακεραιότητας (ΕΠΑΘΛΑ) και στην οικεία αθλητική Ομοσπονδία, κάθε ποινική δίωξη που ασκείται περί δωροδοκίας και δωροληψίας για αλλοίωση αποτελέσματος αγώνα. Καταργείται η δυνατότητα απαγόρευσης μεμονωμένης μετακίνησης. Αναβαθμίζεται και εκσυγχρονίζεται, για πρώτη φορά, το πλαίσιο επιλογής και ορισμού των Παρατηρητών της Διαρκούς Επιτροπής Αντιμετώπισης της Βίας (ΔΕΑΒ). Θα ορίζονται με ποιοτικά μετρήσιμα κριτήρια, με ταυτόχρονη δημιουργία ηλεκτρονικού μητρώου.
Άρθρο 28: Ειδοποιείται άμεσα η ΕΠΑΘΛΑ από τους παρόχους αθλητικού στοιχήματος σε περιπτώσεις που επιβάλλονται φραγμοί στον στοιχηματισμό ή αποσύρονται αγώνες ή ενεργοποιούνται λογαριασμοί που χαρακτηρίζονται ύποπτοι.
Άρθρο 30: Παρέχεται η δυνατότητα συμψηφισμού, των απαραίτητων δαπανών ΑΑΕ σε αθλητικές εγκαταστάσεις (εργασίες επισκευής και αποκατάστασης φθορών, αναβάθμιση συστημάτων ασφαλείας κλπ), με τυχόν οφειλόμενα μισθώματά τους.
Άρθρο 33: Παρατείνεται -και για το 2025- το ακατάσχετο της χρηματοδότησης αθλητικών ομάδων από τη φορολογία των κερδών των παικτών τυχερών παιγνίων.