Παρασκευή 22.11.2024
More

    Δίχως πειστικά επιχειρήματα το ΥΠΑΙΘ για τη μη αντιστοίχιση 92 τμημάτων ΑΕΙ

    Δίχως πειστικές απαντήσεις από το υπουργείο Παιδείας ολοκληρώθηκε η συζήτηση για την απόφαση της κυβέρνησης να άρει την ακαδημαϊκή αντιστοιχία μεταξύ ομοειδών τμημάτων ΑΕΙ, σύμφωνα με τη Μ. Τζούφη.

    Η βουλευτής Ιωαννίνων κατηγόρησε το υπουργείο Παιδείας πως λίγες μόλις ημέρες πριν την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των Πανελλαδικών, αποφάσισε να μην αντιστοιχίσει 92 τμήματα ΑΕΙ παρά το γεγονός ότι προσφέρουν πανομοιότυπους τίτλους σπουδών, ίδιου γνωστικού αντικειμένου και ταυτόσημων προγραμμάτων σπουδών.

    «Η απόφασή σας κατηγοριοποιεί τα Πανεπιστήμια, τα τμήματα, τους φοιτητές, τους απόφοιτους και τους διδάσκοντες. Ναρκοθετεί τη λειτουργία των τμημάτων και τα οδηγεί σε υπολειτουργία και μαρασμό, ενώ δυναμιτίζει τις μετεγγραφές των φοιτητών και δημιουργεί σημαντικά προβλήματα στην απόδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων στους αποφοίτους», τόνισε χαρακτηριστικά.

    Παράλληλα, επεσήμανε πως τα πανεπιστήμια αντιδρούν και αναφέρθηκε στις αποφάσεις του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου, του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, τα οποία κάνουν λόγο για αιφνιδιασμό και ζητούν την άμεση ανάκληση της απόφασης.

    Καταλήγοντας τόνισε πως η απόφαση κατηγοριοποίησης των τμημάτων σε «νέα» και «παλιά» είναι αμιγώς πολιτική, χωρίς επιστημονική και ακαδημαϊκή τεκμηρίωση, που προσπαθεί να κάμψει τη μεταρρύθμιση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

    Από την πλευρά του, ο αρμόδιος υφυπουργός Βασίλης Διγαλάκης επιχείρησε να μεταθέσει την ευθύνη της απόφασης στην Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ), η οποία πρόσφατα αντικατέστησε την ΑΔΙΠ ώστε να τοποθετηθεί κυβερνητικά προσφιλής διοίκηση.

    Τέλος, ελλείψει στιβαρών επιχειρημάτων, επέλεξε να κάνει αντιπολίτευση στο ΣΥΡΙΖΑ, παραβλέποντας πως εδώ και ένα χρόνο η ΝΔ κυβερνά, θεσμοθετώντας μάλιστα ιδιαίτερα αρνητικές ρυθμίσεις για τα ΑΕΙ (σύνδεση χρηματοδότησης με ανταποδοτική αξιολόγηση, λειτουργία ξενόγλωσσων προγραμμάτων με δίδακτρα, «πάγωμα» στελέχωσης των ιδρυμάτων και αγνόηση του κανόνα 1:1 στις αποχωρήσεις-προσλήψεις).

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ