Τηλεδιάσκεψη πραγματοποίησε, το βράδυ της Δευτέρας, ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Πρέβεζας, Κ. Μπάρκας, εγκαινιάζοντας έναν κύκλο επαφών με εκπαιδευτικούς φορείς, με αφορμή την κατάθεση από την κυβέρνηση του Νομοσχεδίου για την Παιδεία.
Σε ένα “πείραμα επικοινωνίας” και ανταλλαγής απόψεων, χρησιμοποιώντας τα διαθέσιμα μέσα κοινωνικής δικτύωσης απευθείας μετάδοσης εικόνας και ήχου, πράξη που αγκαλιάστηκε από πλήθος θεατών, καθώς υπήρξαν σχεδόν πέντε χιλιάδες (5.000) προβολές, ο Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Νομού Πρέβεζας Κώστας Μπάρκας πραγματοποίησε τον πρώτο κύκλο τηλεδιάσκεψης με εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Αφορμή της εν λόγω τηλεδιάσκεψης στάθηκε η κατάθεση του Νομοσχεδίου από την κυβέρνηση, το οποίο αφορά εκ νέου αλλαγές στην Εκπαίδευση.
Ειδικότερα, στην τηλεδιάσκεψη τοποθετήθηκαν οι εκπαιδευτικοί της Α? βαθμιας Εκπαίδευσης, Μιχάλης Πάσχος και Μαθιός Φιλιππούσης, ενώ από τον χώρο της Β? Βαθμιας Εκπαίδευσης, οι Κώστας Σαμωνάς, Ταμίας του Δ.Σ της Ένωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΕΛΜΕ) Πρέβεζας, Απόστολος Κατσανάκης, Αντιπρόεδρος του Δ.Σ της ΕΛΜΕ Πρέβεζας και αιρετός εκπρόσωπος του κλάδου της ΕΛΜΕ, Δημήτρης Ντάγγας, Μέλος του Δ.Σ της ΕΛΜΕ Πρέβεζας και αιρετός εκπρόσωπος του κλάδου και Παναγιώτης Λελοβίτης, Πρόεδρος της ΕΛΜΕ Πρέβεζας.
Όπως προέκυψε από μια δημιουργική συζήτηση, όπου ακούστηκαν απόψεις γύρω από ένα ευρύ φάσμα θεμάτων, είναι σχεδόν καθολική η αντίδραση για το χρόνο και τον τρόπο που επίλεξε η κυβέρνηση να φέρει για συζήτηση και ψήφιση ένα τόσο σημαντικό νομοθέτημα, που αφορά μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς, εν μέσω πανδημίας, με κλειστά τα σχολεία και χωρίς να έχει προηγηθεί συζήτηση και διαβούλευση με την εκπαιδευτική κοινότητα.
Επιπλέον, αναδείχθηκαν πτυχές του νομοσχεδίου, για τις οποίες εγείρονται σοβαρά ερωτήματα της σκοπιμότητάς τους, όπως για παράδειγμα, η αύξηση του ελάχιστου αριθμού μαθητών στα δημοτικά σχολεία και στα νηπιαγωγεία, η οποία έρχεται σε μια εποχή, όπου για όσο διάστημα δεν βρίσκεται μια ριζική αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού, οι ειδικοί επιστήμονες συστήνουν μικρότερους και όχι μεγαλύτερους αριθμούς ατόμων, ώστε να αποφεύγεται ο μεγάλος συγχρωτισμός. Επιπλέον, το συγκεκριμένο μέτρο οδηγεί σε συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για μια ομαλή εκπαιδευτική διαδικασία, ενώ παράλληλα, από ανάλογες συγχωνεύσεις οι μαθητές θα αναγκάζονται να μετακινούνται σε μια μεγαλύτερη γεωγραφικά έκταση, με σκοπό να ενταχθούν σε κάποια σχολική μονάδα. Επίσης, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν απόψεις εντός της εκπαιδευτικής κοινότητας που δεν είναι εκ των προτέρων αρνητικές ως προς την αύξηση του αριθμού των διδασκόμενων μαθημάτων, εντούτοις διαφωνούν με την κατάργηση των συνθετικών/ ομαδικών εργασιών, οι οποίες βοηθούν σημαντικά στην ανάπτυξη της συνεργασίας και της κριτικής σκέψης ανάμεσα στους μαθητές.
Στο ζήτημα της αξιολόγησης εγείρονται σοβαρές ενστάσεις, διότι δεν έχει βρεθεί μέχρι στιγμής κάποιος αξιόπιστος δείκτης, που να αξιολογεί με αντικειμενικό τρόπο εκπαιδευτικούς και εκπαιδευτικές μονάδες, γεγονός που έχει βαρύνουσα σημασία, από τη στιγμή που η αξιολόγηση θα συνδέεται, όπως προκύπτει από το παρόν Νομοσχέδιο, με τη χρηματοδότηση των εκπαιδευτικών μονάδων. Αντιδράσεις εγείρονται και για την επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, καθώς επίσης και για τη μείωση του χρόνου πραγματικής διδασκαλίας, αφού οι μαθητές θα βρίσκονται ουσιαστικά σε μια διαρκή εξεταστική περίοδο. Ακόμη, αίσθηση προκαλεί στην εκπαιδευτική κοινότητα η έλλειψη πρόνοιας για υποστηρικτικά, του εκπαιδευτικού έργου, μέτρα στις σχολικές μονάδες, όπως η ύπαρξη κοινωνικών λειτουργών ή ψυχολόγων. Παράλληλα, διατυπώθηκε για μια ακόμη φορά το αίτημα για Διακομματική Επιτροπή για την Παιδεία.
Ο κ. Μπάρκας, συνοψίζοντας τη συζήτηση κι αφού ευχαρίστησε τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν σ? αυτή, δεσμεύτηκε να μεταφέρει τις απόψεις που ακούστηκαν, τόσο στον αρμόδιο Τομεάρχη του ΣΥΡΙΖΑ, καθώς και στην Ολομέλεια της Βουλής, όταν τεθεί προς συζήτηση και ψήφιση το Νομοσχέδιο για την Παιδεία.
Να σημειωθεί ότι η συζήτηση του κ. Μπάρκα με εκπροσώπους της εκπαιδευτικής κοινότητας, με αφορμή την κατάθεση του Νομοσχεδίου για την Παιδεία, θα συνεχιστεί με ένα δεύτερο κύκλο επαφών, την προσεχή Τετάρτη, 29 Απριλίου.
Μπορείτε να παρακολουθήσετε την αποψινή συζήτηση του κ. Μπάρκα με τους εκπαιδευτικούς στο παρακάτω video: