Παρασκευή 29.03.2024
More

    ΣΥΡΙΖΑ: Γιατί το υπουργείο Παιδείας κλείνει το ελληνικό σχολείο Βρυξελλών

    Εξηγήσεις για το αιφνιδιαστικό κλείσιμο του ελληνικού σχολείου Βρυξελλών ζητούν η Μερόπη Τζούφη και ο Νίκος Φίλης, με ερώτηση που κατέθεσαν προς την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως.

    Όπως τονίζουν, «οι 160 μαθητές και οι 26 εκπαιδευτικοί του σχολείου «στην καρδιά της Ευρώπης» βρέθηκαν ξαφνικά χωρίς στέγη, τρεις μήνες πριν από τη λήξη του σχολικού έτους, μετά την «εντολή εκκένωσης» που απέστειλε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Αλέξανδρος Κόπτσης».

    Οι τομεάρχες Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ επισημαίνουν πως «αν και υπήρχαν επίσημες προειδοποιήσεις για την ασφάλεια του κτηρίου, το υπουργείο Παιδείας αδιαφόρησε ως συνήθως και δεν προχώρησε σε χρηματοδότηση έργων βελτίωσης και ανακαίνισης. Ως αποτέλεσμα, οι μαθητές πέρασαν σε καθεστώς τηλεκπαίδευσης χωρίς να είναι βέβαιο πώς και πότε θα επιστρέψουν στο κτήριο ή αν θα υπάρξει άλλη σχολική εγκατάσταση για να στεγάσει τις ανάγκες του νηπιαγωγείου, του δημοτικού, του γυμνασίου, του λυκείου και του ΤΕΓ».

    Όπως αναφέρουν, το κλείσιμο του σχολείου αποτυπώνει με τον πιο τραγικό τρόπο την απαξίωση της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό, ενώ κατηγορούν το υπουργείο Παιδείας για συστηματική άρνηση να αναλάβει τις ευθύνες του. Μεταξύ αυτών, οι σοβαρές ελλείψεις εκπαιδευτικών, οι υπεράριθμες τάξεις, οι λιγοστές ώρες διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας, οι νηπιαγωγοί που καλούνται να διδάξουν έφηβους μαθητές, τα κτηριακά ζητήματα που οδηγούν σε κλείσιμο και συγχωνεύσεις σχολείων (τώρα το ελληνικό σχολείων Βρυξελλών, πριν τρεις μήνες το 2ο Δημοτικό Σχολείο Μονάχου «Πυθαγόρας»).

    Οι τομεάρχες Παιδείας υπενθυμίζουν πως 47 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κατέθεσαν ερώτηση τον Οκτώβριο του 2022 για τα πολλαπλά προβλήματα της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης της Διασποράς. Η ερώτηση παραμένει αδικαιολόγητα αναπάντητη μετά από πέντε ολόκληρους μήνες. Στο πλαίσιο αυτό, Μερόπη Τζούφη και Νίκος Φίλης ζητούν από την υπουργό Παιδείας να απαντήσει:

    «Γιατί έκλεισε το ελληνικό σχολείο στις Βρυξέλλες και ποιοι είναι οι λόγοι ασφαλείας που επικαλείται ο γενικός γραμματέας Αλ. Κόπτσης. Ακόμα, τι έπραξε το υπουργείο για τη βελτίωση και ανακαίνιση της κτηριακής υποδομής και τι χρηματοδότηση διέθεσε;

    Πότε πρόκειται να επαναλειτουργήσει το σχολείο, έχοντας εξασφαλίσει συνθήκες ασφάλειας για τους μαθητές; Σε αντίθετη περίπτωση, προσανατολίζεται στην ανεύρεση άλλης πιστοποιημένης σχολικής εγκατάστασης στην πόλη των Βρυξελλών και αν ναι, που θα στεγαστούν οι μαθητές μέχρι τότε;

    Για κάθε ανεπάρκεια και διαχειριστική ανικανότητα του ίδιου του υπουργείου Παιδείας θα ενεργοποιείται η τηλεκπαίδευση, σε βάρος της παιδαγωγικής και ψυχοκοινωνικής κανονικότητας των μαθητών;

    Σχεδιάζει να λάβει προσαρμοστικά μέτρα για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου, οι οποίοι στις επικείμενες πανελλήνιες εξετάσεις πρόκειται να αξιολογηθούν με τον ίδιο τρόπο με τους υπόλοιπους μαθητές της Διασποράς παρότι τους τελευταίους 3 μήνες θα κάνουν υποχρεωτικά τηλεκπαίδευση;

    Πόσα κενά εκπαιδευτικών παραμένουν στο ελληνικό σχολείο του Βελγίου και στα ΤΕΓ παρότι το σχολικό έτος πλησιάζει στο τέλος του;

    Σκοπεύει να συμμορφωθεί με τον κανονισμό της Βουλής και να απαντήσει στις ερωτήσεις των βουλευτών με θέμα την απαξίωση της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό;».

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ