Μέσα σε μισή ώρα μπορείς να περπατήσεις από τις γειτονιές της πόλης προς το κέντρο. Δεν είναι μεγάλη η απόσταση. Ακόμα και για λόγους υγείας θα μπορούσε να γίνει πρώτη επιλογή. Όπως συμβάλλει πολύ στη λειτουργικότητα της πόλης το να περπατάνε οι κάτοικοί της ή να παίρνουν ποδήλατο. Και είναι και οικολογικό και υγιεινό από κάθε άποψη: Λιγότεροι ρύποι, λιγότερος θόρυβος και ευεξία για όποιον περπατά. Για όποιον πάλι έχει κινητικές δυσκολίες θα έπρεπε να έχει προτεραιότητα στη χρήση του αυτοκινήτου, αλλά και αστική συγκοινωνία. Λύσεις πάντα υπάρχουν για όλους.
Το ζήτημα δεν είναι να μπαίνουν απαγορεύσεις παντού. Πρώτα χρειάζεται σχεδιασμός και προσαρμογή στα νέα δεδομένα. Και μετά να ενισχύσεις τις πιο λειτουργικές επιλογές, με πρώτη το περπάτημα. Και τα Γιάννενα περπατιούνται με δύο αστερίσκους: Βρέχει συχνά και αυτό εμποδίζει τον περιπατητή και δεν έχει ολοκληρωμένο δίκτυο πεζοδρομίων ώστε να είναι ασφαλές το περπάτημα παντού.
Από εκεί και πέρα είναι νομοτέλεια ότι θα φτάσουμε στο τέλος στο να μειώσουμε τα αυτοκίνητα στο κέντρο τουλάχιστον. Κι όχι μόνο γιατί είναι ακριβή η βενζίνη, αλλά και γιατί δεν γίνεται να συνεχίζεται αυτή η κατάσταση με τα αυτοκίνητα να κάνουν συνεχείς κύκλους μέχρι να βρουν δωρεάν θέση πάρκινγκ. Όσο πάει θα μειώνεται το ελεύθερο πάρκινγκ και αυτό όχι γιατί υπάρχει κάποιο σχέδιο ενάντια στο «δικαίωμα στο ΙΧ». Αλλά γιατί όλο και περισσότεροι άνθρωποι θέλουν ή να περπατάνε και να κάνουν ήρεμες βόλτες στο κέντρο και στην αγορά, οπότε μεγαλώνουν τα πεζοδρόμια, αλλά και γιατί απλούστατα είναι… πολλά τα αυτοκίνητα. Αν αποφάσιζαν οι περισσότεροι οδηγοί να τα πάρουν ένα πρωινό, θα φράκαραν πριν φτάσουν στο κέντρο.
Κι ανεξάρτητα του τι λένε οι δήμαρχοι ή θα λένε οι υποψήφιοι, τα επόμενα χρόνια και τα Γιάννενα, όπως όλες οι ευρωπαϊκές πόλεις θα δώσουν περισσότερο χώρο στον πολίτη που περπατάει και στην αστική συγκοινωνία.
ΦΙΛΗΜΩΝ ΚΑΡΑΜΗΤΣΟΣ