Νέα οδικά έργα ανακοινώνονται σε διάφορα σημεία της χώρας, αλλά για την Ήπειρο είμαστε ακόμα σε επίπεδο προχωρημένων προθέσεων. Ας ελπίσουμε ότι λόγω της μακράς προεκλογικής περιόδου τα υπουργεία θα βρουν τον πραγματικό δρόμο προς τα Γιάννενα ώστε να ανακοινώσουν τι θα γίνει με την επέκταση της Ιόνιας προς την Κακαβιά ή τη σύνδεση με την Πρέβεζα. Αν και διαφαίνεται ότι είναι οριστική η μείωση των μεγεθών. Όσο για το τρένο είμαστε ακόμα στα «θα» λες και είναι πολυτέλεια για την Ήπειρο.
Πέρα όμως, από αυτά τα θέματα που έχουμε κουραστεί να γράφουμε τόσα χρόνια, η αλήθεια είναι ότι θα πρέπει να υπάρξει πια και μία ιεράρχηση για τα μεγάλα έργα. Κι αυτό γιατί από ένα σημείο και πέρα αρχίζει και η σύγχυση για το τι πρέπει να γίνει πρώτα, αλλά χάνονται και τα όρια μεταξύ μικρών και μεγάλων έργων.
Γιατί είναι πια μεγάλες και οι ανάγκες των πόλεων σαν τα Γιάννενα για νέους δρόμους και πεζοδρόμια μέσα στον αστικό ιστό. Και μην το θεωρούμε «μικρό έργο» αυτό. Αν ζεις 10 και 20 χρόνια μέσα στην πόλη και δεν έχεις καν δρόμο και σου υπόσχονται συνέχεια ότι θα γίνει, όπως θα γίνει και το αποχετευτικό ή ο φωτισμός, προφανώς και είναι μεγάλη η ανάγκη σου. Γιατί είναι θέμα ποιότητας ζωής. Μία βόλτα στα Σεισμόπληκτα, τα Καρδαμίτσια και άλλες περιοχές που μένουν χιλιάδες άνθρωποι με μεγάλες ελλείψεις επί πολλά χρόνια, θα έπειθε για το τι είναι αναγκαίο.
Και δεν είναι το θέμα ποιος έχει την ευθύνη ή πώς θα πάρουν οι υποψήφιοι δήμαρχοι μερικές ψήφους παραπάνω. Παίρνουν με υποσχέσεις ψήφους και σε τέσσερα χρόνια καταψηφίζονται.
Το θέμα είναι να βρεθούν τρόπο συνεργασίας όλων με όλους ώστε οι πόλεις να γίνουν λειτουργικές και να εγγυώνται μια ποιότητα ζωής στους κατοίκους τους αντίστοιχης με αυτήν των άλλων ευρωπαϊκών πόλεων. Αυτό το μεγάλο έργο, δεν το έχουμε πετύχει ακόμα. Και ίσως και να απομακρυνόμαστε και από τον στόχο μέσα στα χρόνια.
ΦΙΛΗΜΩΝ ΚΑΡΑΜΗΤΣΟΣ