Η παρέμβαση που ξεκινάει ο Δήμος Ιωαννιτών σε δρόμους του κέντρου με αρχή από την οδό Πυρσινέλλα, είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Θα ακολουθήσουν αλλαγές και στην οδό Χαριλάου Τρικούπη και την 28ης Οκτωβρίου καθώς και στον άξονα γύρω από το Άλσος που ενδείκνυται και για πολιτιστική σηματοδότηση αφού είναι μία ιστορική περιοχή της πόλης με αναφορές στον ευεργετισμό και σημαντικά κληροδοτήματα.
Ο μεγαλύτερος χώρος που δίνεται στους πεζούς και η μείωση των παρκαρισμένων οχημάτων, η οποία πρέπει να ενισχυθεί προφανώς και από το άνοιγμα νέων πάρκινγκ, μπορούν να δώσουν μία διαφορετική εικόνα στο κέντρο. Μαζί με την ανάπλαση της πλατείας μπορούν να δημιουργήσουν μία πραγματικά νέα συνθήκη.
Το κέντρο των Ιωαννίνων παρά τις σημαντικές αλλαγές που επέφεραν οι πεζόδρομοι, παραμένει «παλιό». Στηρίζεται στην παρωχημένη αντίληψη ότι πρέπει να δίνει χώρο μόνο στην κυκλοφοριακή κίνηση των αυτοκινήτων. Το κέντρο μίας πόλης όμως, δίνει χώρο πια στην αγορά, την ψυχαγωγία, τον πολιτισμό τον τουρισμό. Προσθέτει αξία στην πόλη και δεν λειτουργεί απλώς σαν χώρος διευθέτησης. Για να επιτευχθεί όμως κάτι τέτοιο χρειάζονται μελέτες, ολοκληρωμένες παρεμβάσεις και όχι αποσπασματικά έργα και επενδύσεις.
Το πραγματικά δύσκολο όπως έχει αποδειχθεί στην πράξη είναι οι ολοκληρωμένες παρεμβάσεις. Καλές ιδέες υπάρχουν πάντα και πάντα γίνονται έργα. Δεν γίνονται όλα μαζί όμως και δεν εξυπηρετούν ταυτόχρονα έναν στρατηγικό στόχο. Οπότε περνάνε τα χρόνια και συνήθως πρέπει να επιστρέψεις για να επαναδημουργήσεις κάτι νέο.
Απαιτεί όμως και νέες αντιλήψεις, Η βιώσιμη κινητικότητα σημαίνει περισσότερος χώρος στον πεζό, στο ποδήλατο, στους ανθρώπους με αναπηρίες. Η προσβάσιμη σε όλους πόλη, που δεν παράγει ρύπους, που προωθεί την ποιότητα ζωής και την ευημερία, είναι η πόλη του μέλλοντος που πρέπει όμως να γίνει… σε παρόντα χρόνο.
ΦΙΛΗΜΩΝ ΚΑΡΑΜΗΤΣΟΣ
Από την εφημερίδα «ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ»