Τον ακούσαμε με προσοχή τον υφυπουργό Ναυτιλίας, βουλευτή Κέρκυρας, Στέφανο Γκίκα το βράδυ της Τετάρτης στο δελτίο του ITV…
Όπου έδωσε και την είδηση για ένα «ξεχασμένο» θέμα με το οποίο είχε άμεση εμπλοκή…
Αναφερόμαστε στη σύσταση και λειτουργία του Εθνικού Μηχανισμού Εναέριας Διάσωσης που θα έχει το όνομα του άτυχου νεαρού πρωταθλητή Θεοφάνη Ερμή Θεοχαρόπουλου που σκοτώθηκε πριν από δυόμιση χρόνια στα Τζουμέρκα…
Ο κ. Γκίκας υπήρξε ο εισηγητής του σχεδίου νόμου που εγκρίθηκε και ψηφίστηκε στη συνέχεια ως νομοσχέδιο για τον Εθνικό Μηχανισμό που προέβλεπε ένα διάστημα επτά μηνών από την ψήφισή του, για να προχωρήσει οι διαγωνιστικές διαδικασίες…
Οι οποίες διαδικασίες αφορούν στη μίσθωση ελικοπτέρων διάσωσης από εταιρείες του εξωτερικού που πρόκειται να έρθουν στη χώρα ώστε αφενός να αναλάβουν την εναέρια διάσωση και αφετέρου να εκπαιδεύσουν το προσωπικό των ελληνικών δυνάμεων που θα αναλάβουν μετά από 1-2 χρόνια την λειτουργία του Μηχανισμού…
Ενώ λοιπόν η αρχική εκτίμηση έκανε λόγο για τον Σεπτέμβριο που μας πέρασε το αργότερο για το διαγωνισμό, ώστε να προλάβουμε και το χειμώνα που έχουμε μπροστά μας, ο κ. Γκίκας έκανε γνωστό πως – αν όλα πάνε καλά – ο Μηχανισμός θα λειτουργήσει στο τέλος του 2025 ή στις αρχές του 2026…
Φέξε μου και γλίστρησα δηλαδή, αν και δεν καταλαβαίνουμε το λόγο για τον οποίο υπάρχει αυτή η καθυστέρηση, παρά μόνο τον υποψιαζόμαστε…
Ότι δεν είναι τίποτε άλλο πέρα από το έλλειμμα χρημάτων…
Όμως εδώ μπορεί να βρεθούμε μπροστά σε άλλες καταστάσεις που θα μας θυμίζουν εκείνο το απίστευτο, πρωτοφανές στα παγκόσμια αθλητικά – ποδοσφαιρικά χρονικά με πρωταγωνιστή τον ΠΑΣ ΓΙΑΝΝΙΝΑ…
Όταν την περίοδο 2000-2001 αγωνιζόταν στο μοναδικό γήπεδο που διέθετε οκτώ πυλώνες φωτισμού αντί τεσσάρων, αλλά επιπλέον είχε εξοριστεί στην Πάτρα για κάποια εντός έδρας παιχνίδια επειδή δε λειτουργούσαν οι προβολείς…
Τι εννοούμε; Είπε ο Αδ. Γεωργιάδης στη Βουλή πριν λίγες ημέρες, ότι τον Μάιο του 2025 που το ΕΚΑΒ θα προμηθευτεί μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης τα έξι ελικόπτερα που έχει παραγγείλει, το ένα από τα έξι θα έχει ως βάση του το αεροδρόμιο του Ακτίου για να καλύπτει τις αεροδιακομιδές της Δυτ. Ελλάδας…
Αν υποθέσουμε ότι γίνει αυτό αλλά επιπλέον, ότι θα γίνει και αυτό που λέει ο κ. Γκίκας για το Μηχανισμό Εναέριας Διάσωσης, αυτό σημαίνει ότι στο Άκτιο – καθώς το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων είναι δεύτερη επιλογή – (μπορεί να) θα διαθέτει δύο ελικόπτερα…
Ένα του ΕΚΑΒ και ένα μισθωμένο για να καλύπτουν την ίδια γεωγραφική περιοχή…
Δεν έχουμε λάβει γνώση για το αν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος σχεδιασμός που να έχει λάβει υπόψιν του το σενάριο αυτό, αλλά επειδή στην Ελλάδα τα έχουμε δει όλα, μπορεί να γίνουν και τα δύο…
Ή να έχουμε διαθέσιμα δύο ελικόπτερα ή (το πιθανότερο) να μην έχουμε κανένα…
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ