Πέμπτη 19.12.2024
More

    Τα του Καίσαρος…

    Κάθε άλλο παρά πανηγυρικό ήταν το κλίμα στη χθεσινή εκδήλωση στο Καλπάκι, παρουσία του Πρωθυπουργού…

    Και δικαιολογημένα θα λέγαμε εμείς, καθώς αν είναι να πανηγυρίζουμε κάθε φορά που υπογράφεται μία σύμβαση, τότε στα εγκαίνια του έργου τι θα πρέπει να κάνουμε;

    Επομένως, αυτά που είδαμε και παρατηρήσαμε χθες στο Καλπάκι ήταν όλα με… μέτρο.

    Μέχρι και οι χαιρετούρες του Πρωθυπουργού με τα τοπικά στελέχη της αυτοδιοίκησης που τον υποδέχθηκαν, ήταν μετρημένες και χωρίς περιττές κουβέντες…

    Είναι εξαιρετικά σοβαρό πάντως το ζήτημα στο οποίο αναφερθήκαμε χθες με το δρόμο Καλπάκι – Κόνιτσα, γιατί η πραγματικότητα ήταν διαφορετική από αυτήν που παρουσίασε ο Πρόεδρος της Βουλής κ. Τασούλας…

    Αλλά διαφορετική, προς τη θετική πλευρά καθώς ο μεν κ. Τασούλας είπε ότι επικαιροποιούνται οι μελέτες, ο δε υπουργός κ. Σταϊκούρας ανακοίνωσε επισήμως, ότι οι μελέτες είναι οριστικές και είναι σε ισχύ και οι περιβαλλοντικοί όροι του έργου!

    Και πως το μόνο που απομένει, είναι η εξεύρεση της χρηματοδότησης των 40 εκ. ευρώ περίπου…

    Που δεν είναι δα και κάποιο τεράστιο ποσό για τέτοια έργα, επομένως θεωρούμε, ότι μπορεί να βρεθεί…

    Αφήστε δε που με το εργοτάξιο του τμήματος Γιάννενα – Κακαβιά, μπορεί να υπάρξει και μία «επέκταση» της σύμβασης με τον ανάδοχο ώστε να μπει και στο διπλανό τμήμα…

    Σκέψεις δικές μας είναι αυτές, μην πάει το μυαλό σας αλλού…

    Όμως, σε κάθε περίπτωση το ότι στο υπουργείο Υποδομών δούλευαν και ολοκλήρωσαν τις μελέτες, κάτω από τα… ραντάρ της τοπικής αυτοδιοίκησης, είναι σοβαρό θέμα…

    Πολύ δε περισσότερο, όταν η Περιφέρεια έκανε δημοσίως γνωΣτή την πρόθεσή της να συζητήσει με το υπουργείο και να ζητήσει την ανάληψη της ευθύνης ολοκλήρωσης των μελετών…

    Που στο μεταξύ είχαν ολοκληρωθεί…

    Ήμασταν από εκείνους που βρεθήκαμε στη σύσκεψη στην Περιφέρεια επί Πανοζάχου όπου ο τότε υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς διασταύρωσε τα ξίφη του με τον τότε δήμαρχο Ν. Γκόντα για τη χάραξη της Ιόνιας εντός του λεκανοπεδίου και δη στα όρια του δήμου Ιωαννιτών…

    Και ειδικότερα για το τμήμα από την Κοσμηρά μέχρι τη ΒΙΠΕ, ώστε να μην περάσει ο δρόμος μεταξύ Μαρμάρων, Ολυμπιάδας και Σταυρακίου και «κόψει» τον δήμο στη μέση…

    Ποιος είχε δίκιο και ποιος άδικο δεν έχει νόημα να πούμε σήμερα, γιατί χάθηκαν 15 και πλέον χρόνια μέχρι χθες που υπογράφηκε η σύμβαση για το Γιάννενα – Κακαβιά…

    Όμως, να θυμόμαστε, όταν για παράδειγμα ο Ν. Γκόντας και άλλοι επικρίνουν τις μετέπειτα δημοτικές αρχές Φίλιου και Μπέγκα, ότι δεν τα κατάφεραν με το στρατόπεδο Βελισσάριου γιατί είχαν «μαξιμαλιστικές απαιτήσεις», ότι παρόμοιες ήταν και οι απαιτήσεις της τότε δημοτικής αρχής για τη χάραξη της Ιόνιας…

    Και δεν ήταν επειδή το λέμε εμείς σήμερα. Το είπε ο ίδιος ο Μητσοτάκης χθες στο Καλπάκι, ότι πολλές φορές τα έργα – μικρά ή μεγάλα – πέφτουν θύματα της μαξιμαλιστικής λογικής των τοπικών φορέων και κοινωνιών…

     

     

    ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ