Κυριακή 26.10.2025
More

    Τα του Καίσαρος…

    Αν σε κάθε συνεδρίαση ή έστω όταν υπάρχει συζήτηση για κάποιο μεγάλο έργο, εμφανίζονταν οι υπηρεσιακοί παράγοντες, είναι βέβαιο, ότι όλοι θα γινόμασταν σοφότεροι…

    Το γράφουμε με αφορμή την παρουσία των επιβλεπόντων μηχανικών της Περιφέρειας στο έργο Πηγάδια – Πλάκα που τους ζητήθηκε να είναι παρόντες ώστε να δώσουν απαντήσεις σε ερωτήματα της αντιπολίτευσης…

    Και το έκαναν με τρόπο και πειστικό και σαφή, αναλαμβάνοντας προφανώς και την ευθύνη για όσα λένε, όπως πρέπει να ισχύει σε κάθε περίπτωση…

    Γιατί η κάθε διοίκηση μπορεί να λέει κάθε φορά ή να εμφανίζεται πως αναλαμβάνει την ευθύνη, όμως όλοι γνωρίζουν πως η ευθύνη ανήκει σε εκείνον που εισηγείται και βάζει την υπογραφή του…

    Τα υπόλοιπα είναι για τις κάμερες και για επικοινωνιακή διαχείριση…

    Μεταξύ των απαντήσεων που έδωσαν λοιπόν οι κ.κ Ζάννης και Τσούμπος αντίστοιχα, θα σταθούμε σε δύο σημεία…

    Το πρώτο είναι αυτό που αφορά στους λόγους αναμόρφωσης – αύξησης του προϋπολογισμού κατά 3,3 εκ. ευρώ…

    Και επειδή δεν διαθέτουμε τεχνικές γνώσεις, ούτε κάνουμε τις επιμετρήσεις για να ξέρουμε αν τόσο πρέπει να βγει το κοστολόγιο και ούτω καθεξής, θα μείνουμε σε αυτό που μας φαίνεται απολύτως προφανές…

    Βλέποντάς και από κοντά τις εργασίες – είχαμε πάει πριν μερικούς μήνες στο πρώτο κομμάτι της διαδρομής – είχαμε αντιληφθεί πως μόνο απλό δεν είναι τεχνικά…

    Επομένως, υπάρχει και μεγάλη επικινδυνότητα. Και αυτό που είπαν χθες οι δύο επιβλέποντες αποτυπώνει πολύ εύκολα την πραγματικότητα….

    «Ξέρετε τι ευθύνη έχει να πεις σε έναν χειριστή μηχανήματος, ότι πρέπει να επιχειρήσει σε μία πλακαριά με τέτοιο κίνδυνο;»…

    Ας το σκεφτόμαστε που και που αυτό, έτσι για να μη βγαίνουν από το στόμα μας εύκολες κουβέντες και υποδείξεις του τύπου «έλα μωρέ, σιγά το δύσκολο…»

    Το δεύτερο είναι ένα κομμάτι π[ου δεν αφορά στην επίβλεψη του έργου, αλλά σε γενικότερο πλαίσιο…

    Και ήταν κάτι που είχαμε σχολιάσει στη στήλη, αρνητικά, με αφορμή μία προ μηνών παρέμβαση του «Κοινού των Ηπειρωτών» για το έργο «Πηγάδια – Πλάκα»…

    Όπου μεταξύ άλλων σημείων κριτικής, αναφερόταν για ποιον λόγο δεν είχε εξεταστεί ή εάν είχε εξεταστεί γιατί απορρίφθηκε, το ενδεχόμενο να κατασκευαστούν κάποιες σήραγγες στα δύσκολα κομμάτια αντί να τα «κατεβάσουμε» όπως και γίνεται…

    Εμείς είχαμε θυμηθεί μόνο την αρνητική τεχνική προσέγγιση της Εγνατία Οδός Α.Ε όταν είχαν εξετάσει το αίτημα για την κατασκευή ενός δρόμου σύνδεσης από τη Μπαλντούμα προς τα Τζουμέρκα, κάνοντας λόγο για εξαιρετικά δύσκολα εδάφη κάτι που σήμαινε και δυσθεώρητα κόστη…

    Κάπως έτσι απάντησαν και οι επιβλέποντες με τον κ. Ζάννη να λέει, ότι για κάθε μέτρο διάνοιξης και κατασκευής μίας σήραγγας στην περιοχή, το κόστος είναι 60.000 ευρώ…

    Και αν υποθέσουμε ότι θα φτιάξεις μία σήραγγα μήκους 200 μέτρων, το κόστος θα είναι 12 εκ. ευρώ…

    Πιο σαφής και κατηγορηματική απάντηση δε θα μπορούσε να έχει δοθεί γι’ αυτό κι ελπίζουμε στο μέλλον να μην ακούσουμε παρόμοιες εξυπνάδες…

     

     

    ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

    από την εφημερίδα «ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ» 25-10-2025

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ