Για να προλάβουμε τυχόν παρανοήσεις, που ίσως έγιναν κιόλας, οφείλουμε να επεκτείνουμε τη σκέψη μας σχετικά με τις εξελίξεις για τη Δομπόλη…
Γιατί ίσως φάνηκε από τη χθεσινή στήλη, ότι συμφωνούμε έτσι κι αλλιώς, με το να γίνει κτίριο διοίκησης, όπως προβλέπει η υπουργική απόφαση Λαλιώτη από το 2001…
Καταρχάς, να επαναλάβουμε, ότι το πρώτο σημαντικό είναι, να παραχωρηθεί και τυπικά το κτίριο στον δήμο Ιωαννιτών…
Μέχρι να γίνει όμως αυτό και επειδή οι γραφειοκρατικές διαδικασίες δεν είναι ούτε εύκολες, ούτε σύντομες, έχουμε το χρόνο, να συζητήσουμε και να αποφασίσουμε τι θέλουμε να φτιάξουμε εκεί…
Το ότι αναφέρεται βέβαια, ως κτίριο διοίκησης, δε σημαίνει ότι ως τέτοιο νοείται μόνον το δημαρχείο…
Υπηρεσίες προφανώς και θα μπορούσαν να μεταφερθούν, όπως έγινε άλλωστε και στο πίσω κτίριο, που λειτουργεί η ΔΟΥ, η Διεύθυνση Μεταφορών και το Γενικό Χημείο του Κράτους…
Ο δικός μας προβληματισμός, πλην εκείνων που σχετίζονται με τις άλλες προτάσεις, που έχουν κατατεθεί στο δημόσιο διάλογο, εδράζεται σε δυο κεντρικά κατά την άποψή μας, ζητήματα…
Το πρώτο είναι αν το σημείο στην οδό Δομπόλη είναι τέτοιο που να μπορεί να πει κάποιος, ότι δίνει και το στίγμα της πόλης, ώστε να φιλοξενήσει το δημαρχιακό μέγαρο…
Νομίζουμε, πως στην πόλη μας υπάρχουν δεκάδες πολύ καλύτερα σημεία για να ανεγερθεί το νέο δημαρχείο, αλλά όχι στο συγκεκριμένο, που δεν είναι καν στο κέντρο της…
Το δεύτερο είναι, εάν το σημείο ενδείκνυται για το δημαρχιακό μέγαρο της πόλης, αλά και για τη στέγαση δημοτικών υπηρεσιών…
Θέλουμε να πιστεύουμε, ότι αν κάποια στιγμή φτάσουμε σε αυτήν την απόφαση, θα έχουμε συνυπολογίσει σημαντικές παραμέτρους, όπως είναι ο κυκλοφοριακός φόρτος και η κατάσταση που υπάρχει ήδη στην περιοχή…
Η οδός Δομπόλη λοιπόν σήμερα, δεν εξυπηρετεί ούτε αποφορτίζει την κυκλοφορία των οχημάτων, ειδικά τις ώρες αιχμής, το πρωί και το μεσημέρι…
Θα μπορεί να δεχτεί και τον επιπλέον κυκλοφοριακό φόρτο αν λειτουργήσει εκεί δημαρχείο και υπηρεσίες;
Μόνο αν μιλάμε για νέους δρόμους, που θα αποτελούν συνέχεια της Κενάν Μεσαρέ, συνυπολογίζοντας παράλληλα, ότι δεν υπάρχουν και πολλές δυνατότητες αποφόρτισης προς την πλ. Ομήρου…
Αλλά νέοι δρόμοι σημαίνουν (και) απαλλοτριώσεις εκτάσεων και πολλά άλλα, επομένως δεν το βλέπουμε…
Συμπερασματικά και χωρίς πολλές λεπτομέρειες, ο σχεδιασμός μίας σύγχρονης πόλης σε βασικές λειτουργίες του αστικού ιστού μάλιστα, δε μπορεί να υποτάσσεται σε μία υπουργική απόφαση, προ 20ετίας, που ελήφθη σε άλλη εποχή και με τελείως διαφορετικές συνθήκες…
Να πάμε στο 2003 δηλαδή, με αποφάσεις του 2000, δεν το βλέπουμε και τόσο φυσιολογικό…
Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ