Μετά από ένα διάλειμμα αρκετών ημερών, στο οποίο δεν ασχοληθήκαμε καθόλου με τα απορρίμματα, σήμερα ήρθε η ώρα, να δούμε αν υπάρχει περιθώριο συνεννόησης ή κάθε πλευρά θα τραβήξει το δικό της δρόμο…
Η συνάντηση στην Περιφέρεια με αντικείμενο τη διαχείριση των απορριμμάτων στην Ήπειρο, με βάση τις γνωστές εξελίξεις των τελευταίων μηνών, θα δείξει προς ποια κατεύθυνση θα κινηθεί η υπόθεση, που θα πρέπει να μας απασχολεί όλους…
Έχουμε υποχρέωση να επισημάνουμε τα στραβά, αυτά που θεωρούμε εμείς δηλαδή ως τέτοια, όπως άλλωστε απορρέει και από το δημοσιογραφικό επάγγελμα…
Όπως και εμείς έχουμε υποχρέωση πέραν της ενημέρωσης, να επισημαίνουμε και να αναδεικνύουμε περιπτώσεις, όπου δεν εξυπηρετείται το δημόσιο συμφέρον, το ίδιο οφείλουν να κάνουν και όσοι έχουν άμεση εμπλοκή και αρμοδιότητες…
Μέρα που είναι λοιπόν, θεωρούμε, ότι είναι ώρα να ενημερωθούν πραγματικά και κάποιοι δήμαρχοι – μέλη του ΦΟΔΣΑ, για το τι έχουν υπογράψει άλλοι συνάδελφοί τους, μεταξύ αυτών και ορισμένοι που σήμερα έχουν «ξεχάσει» και τι έλεγαν και τι υπέγραφαν…
Καταρχάς, να σημειώσουμε, ότι και όλα μέλι – γάλα να ήταν και να ξεκινούσε ο ΦΟΔΣΑ σήμερα, να κάνει το διαγωνισμό, το γρηγορότερο που θα είχαμε το τέλος της διαδικασίας και ανάδοχο, (αν δεν υπήρχε καμία ένσταση) θα ήταν σε ένα οκτάμηνο, επομένως, δεν υπάρχει καμία πραγματική πίεση χρόνου…
Ας αναλογιστούν σήμερα οι δήμαρχοι που θα κληθούν να «χαρατσώσουν» τους δημότες τους, αν είναι λογικό, όπως προβλέπει η μελέτη των 3,5 εκ ευρώ για ένα έτος, τα στοιχεία της οποίας υπερασπίζονται με σθένος, να υπολογίζεται στο συνολικό κόστος, η εκτέλεση «νεκρών» δρομολογίων από τους ΣΜΑ στο εργοστάσιο και επιστροφή…
Θα ξεκινά ένα όχημα από τον ΣΜΑ Άρτας για το εργοστάσιο, θα μεταφέρει τα απορρίμματα και θα επιστρέφει άδειο στην Άρτα, από όπου θα ξεκινά (άλλο) άδειο όχημα, θα πηγαίνει στο εργοστάσιο για να παραλάβει το υπόλειμμα και θα επιστρέφει στην Άρτα και στο ΧΥΤΥ Βλαχέρνας!
Υπάρχει έστω ένας να πει, ότι αυτή η πρόβλεψη είναι λογική και συμφέρουσα, ενώ η δουλειά γίνεται από ένα όχημα και όχι από δύο;
Θέλετε και ένα δεύτερο παράδειγμα για το πόσο ακριβή είναι η μελέτη; Δεν έχει απαντήσει κανείς, γιατί προβλέπουν επιπλέον οχήματα των 12 που έχουν ήδη φτάσει μέσω της προμήθειας του ΕΣΠΑ…
Ξέρετε πόσες χιλιάδες χιλιόμετρα προϋπολογίζει η μελέτη για κάθε όχημα σε ετήσια βάση;
Μέχρι 60.000 χιλιόμετρα ετησίως! Αυτοί δηλαδή, δε θέλουν φορτηγά για να κάνουν τη δουλειά, αλλά για να… στρώσουν τους κινητήρες τους!
Αν έχετε έναν φίλο φορτηγατζή ή κάποια εταιρεία, κάντε τον κόπο για μία ερώτηση, πόσα χιλιόμετρα κάνει κάθε φορτηγό το χρόνο… Και τέτοια παραδείγματα δυστυχώς, είναι πάρα πολλά στη μελέτη, την οποία κάποιοι την έχουν σαν… Ευαγγέλιο.
Ο ΦΟΔΣΑ συστάθηκε και (πρέπει να) λειτουργεί για να θέσει σε λειτουργία τους ΣΜΑ και την ολοκληρωμένη διαχείριση των απορριμμάτων στην Ήπειρο και όχι για να «βγάζει στον αέρα» διαγωνισμούς…
Όφειλε ήδη να έχει προσλάβει προσωπικό, που θα ήταν έτοιμο να αναλάβει τις ευθύνες που απορρέουν από τις αρμοδιότητές του, όμως δύο χρόνια τώρα, το μόνο που έχει κάνει, είναι να στέλνει τις βεβαιώσεις πληρωμών στους δήμους και να «βγάζει στον αέρα» διαγωνισμούς που ακυρώνονται…
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ