Παρασκευή 22.11.2024
More

    Τα του Καίσαρος

    Αν δεν αλλάξει άμεσα, σήμερα κιόλας η νομοθεσία, το θεσμικό πλαίσιο γενικότερα και το διοικητικό σκέλος επιβολή ποινών, θα θρηνήσουμε κι άλλους νεκρούς στην άσφαλτο…

    Μόλις χθες με διαφορά λίγων ωρών έχασαν τη ζωή τους δύο οδηγοί – χρήστες ηλεκτρικών πατινιών, ηλικίας 26 και 42 ετών αντίστοιχα, σε Πάρο και Μύκονο, με συνθήκες που διερευνώνται…

    Το θέμα δεν είναι να καταδείξουμε ότι σκοτώθηκαν οι άνθρωποι επειδή έφταιγαν αυτοί κι όχι οι οδηγοί των Ι.Χ…

    Αλλά ακριβώς, για να καταδείξουμε, ότι το να κυκλοφορείς με πατίνι, ισοδυναμεί με απόπειρα αυτοκτονίας, είτε φταις για κάτι που έκανες είτε για κάτι που έκανε κάποιος άλλος οδηγός..

    Χωρίς αυτό να σημαίνει επίσης, ότι δεν υπάρχει η τεράστια ευθύνη των ίδιων των χρηστών – οδηγών των πατινιών, για τον τρόπο με τον οποίο τα χρησιμοποιούν και το πώς κινούνται στον αστικό ιστό…

    Είμαστε βέβαιοι, ότι σας έχει τύχει να σας προσπερνά κάποιο πατίνι, ενώ οδηγείται το αυτοκίνητό σας εντός πόλης με νορμάλ ταχύτητα, που σημαίνει με 30 χιλιόμετρα πάνω – κάτω…

    Σε εμάς έτυχε δύο φορές κάτι ανάλογο, την πρώτη στη Δωδώνης να μας προσπερνά πατίνι από δεξιά, ανεβαίνοντας προς τη Δομπόλη και έχοντας στο αυτοκίνητο ταχύτητα 35 χιλιομέτρων!

    Κάτι που σημαίνει, ότι ο ανόητος οδηγός είχε «βγάλει» τον κόφτη που έχουν τα πατίνια, ώστε να μην κινούνται με περισσότερα από 25 χιλιόμετρα και ότι ο ίδιος είναι πολύ τυχερός που ζει, θέλουμε να πιστεύουμε τουλάχιστον, ακόμη…

    Τη δεύτερη φορά κινούμασταν νυχτερινές ώρες στην οδό Σπ. Λάμπρου, που δε διαθέτει και καλό φωτισμό, όπως για παράδειγμα η Βηλαρά και η 28ης Οκτωβρίου, όταν μετά το φανάρι, μας προσπέρασαν δύο… σκιές από αριστερά, για να διακρίνουμε όταν βρέθηκαν μπροστά μας, ότι πρόκειται για δύο ηλεκτρικά πατίνια που κινούνταν στη μέση του δρόμου…

    Χωρίς ανακλαστήρες, χωρίς διακριτικά φωσφοριζέ, αλλά με μαύρα ρούχα και οι δύο, που ήταν αδύνατο να τους ξεχωρίσεις…

    Μπορεί και να κάνουμε λάθος, αλλά δεν έτυχε να δούμε ποτέ στα Γιάννενα τουλάχιστον, να γίνεται κάποιος τυχαίος τροχονομικός έλεγχος σε χρήστη ηλεκτρικού πατινιού…

    Τα οποία κυκλοφορούν με συγκεκριμένους όρους και κανόνες, που περιγράφονται αναλυτικά στην απόφαση του υπ. Μεταφορών για την κίνησή τους εντός του αστικού ιστού…

    Το πιο εύκολο είναι να ακολουθήσει κάποιος ένα πατίνι στο δρόμο με το αυτοκίνητό του ή τη μηχανή και να δει πρώτα, αν υπερβαίνει η ταχύτητα που αναπτύσσει το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο των 25 χλμ…

    Και μετά ας πάμε και στα υπόλοιπα που θα πρέπει να τηρεί ο χρήστης του πατινιού…

    Επιγραμματικά και μόνο, εκτός από τα 25 χλμ, που ορίζεται ως η ανώτερη ταχύτητα, οι οδηγοί πρέπει υποχρεωτικά να φορούν κράνος, να έχουν κουδούνι και ανακλαστήρες μπροστά και πίσω, να μη χρησιμοποιούν ακουστικά και να μη μεταφέρουν δεύτερο άτομο…

    Επίσης, απαγορεύεται να κινούνται παράλληλα ανά δύο η περισσότεροι, σε χώρους όπου κυκλοφορούν πεζοί να κινούνται με την ταχύτητα των πεζών, παραχωρώντας προτεραιότητα και όταν υπάρχει μποτιλιάρισμα, υποχρεούνται να οδηγούν τα πατίνια, βαδίζοντας…

    Τι από όλα αυτά έχετε δει να ισχύει; Τίποτε απολύτως…

    ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ