Πολλά παράπονα εισπράττει η στήλη από πολίτες που διαμαρτύρονται για το ότι η πόλη έχει μετατραπεί σε εργοτάξιο…
Για να λέμε την αλήθεια, το να είσαι οδηγός σήμερα στα Γιάννενα, δεν είναι και ό,τι πιο ευχάριστο από την άποψη, ότι το λιγότερο που μπορεί σαν πάθεις, είναι να σε πιάσει η μέση σου, από τα συνεχή πάνω – κάτω και τις λακκούβες…
Χωρίς να μιλήσουμε φυσικά για ζημιές… Καταρχάς βέβαια, σε κόμβους όπως Δομπόλη – Κενάν Μεσαρέ και στο στρατόπεδο Βελισσαρίου προς τη Νιάρχου, θα πρέπει άμεσα να «πέσει» ασφαλτοτάπητας…
Είπαμε, προσωρινή λύση για τις βροχές, μετά το αφήσαμε για να περάσει το Πάσχα και να μη ταλαιπωρηθούν κάτοικοι και επισκέπτες, καιρός είναι να γίνουν αυτά που πρέπει άμεσα…
Επειδή κυκλοφορούμε και με δίκυκλο, ξέρουμε από πρώτο χέρι, την επικινδυνότητα να οδηγείς σε αυτά τα σημεία..
Από την άλλη όμως, ας δείξουμε κι εμείς οι πολίτες λίγη κατανόηση… Αν ξεκινούσαν τα έργα σήμερα, θα μας έβρισκε το καλοκαίρι πνιγμένους στη σκόνη και τότε όλοι θα φωνάζαμε, γιατί δεν έγιναν το χειμώνα…
Τώρα, που σχεδόν ολοκληρώνονται, φωνάζουμε για κάτι άλλο, όμως ας σκεφτούμε, αν θα μας άρεσε να είχε επιλεγεί η άλλη λύση, που ήταν να διακοπεί τελείως η κυκλοφορία, για να εκτελεστούν τα έργα…
Και τότε χαμός θα γινόταν… Επομένως, λίγη ακόμη υπομονή εμείς και λίγη μεγαλύτερη ταχύτητα οι εργολάβοι, για να τελειώσουμε με αυτά…
Πριν από μερικές εβδομάδες, σε ανύποπτη στιγμή και πριν προκύψουν τα δύο θανατηφόρα δυστυχήματα, με θύματα χρήστες ηλεκτρικών πατινιών, είχαμε αναρωτηθεί αν γίνονται έλεγχοι της Τροχαίας στην περιοχή μας και αν έχουν επιβληθεί πρόστιμα…
Σε χθεσινές του δηλώσεις ο διοικητής της Τροχαίας Ιωαννίνων κ. Καρράς μας επιβεβαίωσε, ότι και έλεγχοι γίνονται και πρόστιμα έχουν επιβληθεί…
Το θέμα δεν είναι φυσικά να μπαίνουν πρόστιμα, αλλά να εκλείπουν οι λόγοι που οδηγούν στις βεβαιώσεις των παραβάσεων…
Και ο κ. Καρράς δεν είχε κανένα λόγο να μην παραδεχθεί το προφανές, αυτό που όλοι βλέπουμε, αλλά που δυστυχώς, μόνον η Πολιτεία μπορεί να το αντιμετωπίσει..
Και μιλάμε για την αντίφαση να κυκλοφορούμε στους ίδιους δρόμους, όλοι εμείς που οδηγούμε Ι.Χ ή δίκυκλα με διπλώματα και έχοντας περάσει τις εξετάσεις για τα σήματα κυκλοφορίας, με πιτσιρίκια 12-17 ετών, που οδηγούν ηλεκτρικά πατίνια, χωρίς να γνωρίζουν και να τηρούν έστω τα βασικά…
Το ότι υπάρχει το θεσμικό πλαίσιο από την Πολιτεία, ώστε να υπάρχουν κανόνες που πρέπει να τηρούν οι χρήστες των μέσων αυτών, είναι η… μισή δουλειά!
Γιατί η άλλη μισή έπρεπε να έχει προηγηθεί και είναι η ενημέρωση και η εκπαίδευση των ανηλίκων και ημών των γονέων και κηδεμόνων τους…
Λέει κάποιος – και το γράφουμε επειδή το έχουμε ακούσει – ότι πήρε στον 13χρονο γιο του το πατίνι, γιατί και πριν κυκλοφορούσε με το ποδήλατο…
Αλλά, δεν είναι έτσι, γιατί δεν είναι το ίδιο να οδηγείς ποδήλατο με τις προδιαγραφές και ό,τι άλλο προϋποθέτει με το να οδηγείς στους ίδιους δρόμους, ένα ηλεκτροκίνητο μέσο…
Το οποίο μπορεί να «πιάσει» την ταχύτητα των 25 χλμ, υπάρχουν όμως και εκείνα που ξεπερνούν κατά πολύ το όριο αυτό και δυστυχώς, όλα πωλούνται σε όλους…
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ