Όποιος κι αν είναι ο διοργανωτής μίας εκδήλωσης έχει υποχρέωση να ενημερώνει επακριβώς το κοινό για τις λεπτομέρειες αυτής…
Και φυσικά, αυτό σημαίνει, πως όταν ανακοινώνεις ότι μία θεατρική παράσταση ή μία συναυλία θα γίνει στο αρχαίο θέατρο της Δωδώνης, δε γίνεται να τη διοργανώνεις στο χώρο του αρχαίου σταδίου με… πλαγιομετωπικό φόντο το θέατρο.
Ή μάλλον γίνεται, αρκεί να το έχεις πει από πριν…
Άλλωστε δεν θα ήταν και τόσο κακό να πει κάποιος, ότι οι μουσικές παραστάσεις όπως του Μπρέγκοβιτς ή η χθεσινοβραδινή (μετα – Μέλισσες) θα γίνουν στο στάδιο…
Δεν είναι η πρώτη φορά που γίνονται εκεί εκδηλώσεις, ούτε και πρέπει να γίνονται τα πάντα στο αρχαίο θέατρο και για λόγους προστασίας του θεάτρου, αλλά και για λόγους χωρητικότητας άρα και ασφάλειας των θεατών…
Δε θα χωρούσε όλος αυτός ο κόσμος που πήγε στον Μπρέγκοβιτς στο αρχαίο θέατρο με τους περιορισμούς που υπάρχουν στις θέσεις…
Όλα τα υπόλοιπα είναι για λαϊκή κατανάλωση και επί της ουσίας δεν υπάρχει και αντικείμενο να συζητήσουμε…
Απλώς, θεωρούμε ότι κακώς – κάκιστα δεν αναφέρθηκε εξαρχής ποιες παραστάσεις θα δίνονται στο θέατρο και ποιες στον περιβάλλοντα χώρο…
Αφού όμως ανοίξαμε το γαϊτανάκι με τα πολιτιστικά και το Φεστιβάλ Δωδώνης, να πούμε και μερικά πράγματα για το θέατρο της ΕΗΜ…
Όπου ίσως θυμάστε ότι είχαμε ανοίξει στην «Ε» πριν από δύο εβδομάδες ένα θέμα σχετικό με την ασφάλεια διεξαγωγής των συναυλιακών και θεατρικών γεγονότων, που συγκεντρώνουν πολύ κόσμο στην ΕΗΜ…
Επισημαίνοντας πως δε λειτουργούσαν οι έξοδοι κινδύνου, δεν υπήρχε καμία ενημέρωση στο κοινό για αυτές, υπήρχε συνωστισμός και ότι σε πολλές περιπτώσεις «κόβονται» υπεράριθμα εισιτήρια, χωρίς κανέναν έλεγχο…
Το δεύτερο σκέλος, αυτό των υπεράριθμων είναι ζήτημα της Αστυνομίας αφενός και των ελεγκτικών υπηρεσιών αφετέρου, να διαπιστώσουν εάν και τι δηλώνεται ή ενδεχομένως αποκρύβεται από την Εφορία…
Για το πρώτο ζήτημα όμως πιστεύουμε, ότι βάλαμε κι εμείς το χεράκι μας, ώστε να αλλάξουν κάποια βασικά και αυτονόητα πράγματα, που δεν εφαρμόζονταν…
Έτσι προσφάτως, βρεθήκαμε σε θεατρική παράσταση στο θέατρο της ΕΗΜ και είδαμε με ικανοποίηση να ανοίγουν όλες οι έξοδοι για την ασφαλή αποχώρηση των θεατών, να υπάρχουν αναρτημένες ανακοινώσεις στις εισόδους για το που βρίσκονται οι έξοδοι κινδύνου…
Και επίσης να γίνονται και οι αντίστοιχες ενημερώσεις από τα μεγάφωνα, πριν την έναρξη της παράστασης, ώστε να γνωρίζει ο θεατής προς ποια κατεύθυνση να κινηθεί αν συμβεί κάτι έκτακτο…
Σημαντικά όλα αυτά, όχι για κανέναν άλλο λόγο πέρα από αυτόν που σημειώσαμε εξαρχής…
Ότι είναι προτιμότερο για όλους να λαμβάνουν προληπτικά μέτρα ελαχιστοποιώντας τον όποιο κίνδυνο υπάρχει από το να έρχονται εκ των υστέρων να αναζητήσουν ή να μεταθέσουν ευθύνες…
Και προφανώς αξίζει κι ένα «μπράβο» στη διοίκηση της ΕΗΜ, που ανταποκρίθηκε στο ρεπορτάζ και κυρίως στην ανάγκη που υπήρχε και φρόντισε να αλλάξουν τα πράγματα που περιγράψαμε πιο πάνω…
Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ